لئونارد کوهن در سن ۸۲ سالگی در گذشت

لئونارد کوهن در سن ۸۲ سالگی در گذشت

امروز و ساعاتی پیش در صفحه فیس بوک خواننده و ترانه سرای مشهور کانادایی، «لئونارد کوهن»، آمده: «ما با اندوه عمیق خبر می دهیم که شاعر، ترانه سرا و هنرمند افسانه ای، لئونارد کوهن، فوت کرده است.». گفتنیست آقای کوهن در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع نموده.

این خواننده محبوب در دهه ۱۹۶۰ و از شهر مونترآل کانادا در عرصه هنر ظهور کرد و تا قبل از انتشار آلبوم نخست اش عمدتاً به عنوان شاعر و نویسنده شناخته می شد، ولی در نهایت وی در سن ۳۳ سالگی تصمیم گرفت به خواندن روی بیاورد؛ تصمیمی که عاقبت به موفقیت هایی بزرگ برای او ختم شد.

کوهن مدتی بعد با ترانه هایی مانند «سوزان»، «هله لویا» و «بدورد ماریان» در جهان مشهور شد و در ۱۹۸۸ آلبوم «من مرد تو هستم» او به موفقیت تجاری قابل توجهی دست یافت.

اخبار پیشین حکایت از آن دارند که لئونارد در ۲۰۰۵ وقتی آگاه می شود که مدیر سابق اش از صندوق بازنشستگی او ۵ میلیون دلار برداشت کرده، مجبور به برگزاری کنسرت های جدیدی در سراسر دنیا می گردد.

وی در ۲۰۰۹ در حال اجرا روی صحنه و به علت مسمویت غذایی از هوش می رود و در بیمارستانی در اسپانیا بستری می شود، اما چند ماه بعد رسانه ها خبر از آسیب دیدگی ستون فقرات او و اجبار به فیزیوتراپی اش خبر می دهند و در نهایت به علت همین مجموعه اتفاقات تور دور اروپای اش هم لغو می گردد.

در پایان می بایست خاطر نشان سازیم آقای کوهن در ۲۰۱۰ موفق شده بود جایزه یک عمر دستاوردهای هنری گرمی را از آن خود نماید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • سیاوش آبان ۲۱, ۱۳۹۵

    واقعا حیف شد، استاد یاس عاشقانه
    مرد بزرگی بود