تایم لپسی زیبا از درخشش ستاره ها در آسمان شب کویر [تماشا کنید]

تایم لپسی زیبا از درخشش ستاره ها در آسمان شب کویر [تماشا کنید]

بسیاری از ما دوست داریم یک منطقه خوش آب و هوا و زیبا با چشم انداز عالی پیدا کرده و دست کم چندین ساعت از قیل و قال زندگی شهری خودمان را رها کنیم. بیشتر گزینه هایی هم که در مغزمان دوره می شوند، جنگل، کوه یا دریا هستند. اما تقریبا بیشترمان از زیبایی های گنبد بالای سر خود بی خبر بوده و به آن توجهی نداریم. البته شاید بخشی از آن به زندگی شهری و دود و آلودگی های ناشی از تردد ماشین ها مربوط شود.

v31trullbilyfssbjv7a

اما بد نیست یادآوری کنیم که در آسمان پهناوری که بسیار بیشتر از زمین وسعت دارد، حدود ۴۵۰۰ ستاره در حال درخشیدن هستند. برای دیدن بیشتر این ستاره ها به طور یکجا در آسمان، باید به روستاها یا مناطق کویری پناه برد که آسمانشان کاملا صاف است.

در همین راستا، دو عکاس نجوم به نام های هارون مهمدینوویچ و گاوین هفرنان پروژه ای را به انجام رسانده اند که در آن نشان می دهد دنیای مدرن قربانی سیستم برق رسانی شده است.

ivrmuejmcm5coguqfblj

این پروژه SKYGLOW نام دارد و به موجب آن عکس ها و فیلم های فوق العاده زیبا و منحصربه فردی از آسمان شب در مناطق دورافتاده از فضای شهری ثبت شده است.

از جمله مکان هایی که این دو عکاس برای ثبت تصاویر یاد شده به آنها سفر کرده اند، می توان به نیومکزیکو، شهرک حراست از ادوات جنگی یا Fort Union اشاره کرد. بیشتر مردم برای تماشای آثار باستانی از این مکان های گردشگری بازدید می کنند اما تقریبا همه به آسمان این مکان ها بی توجه هستند.

ae6qd9qhwqitidul21aj

برای همین شاید بد نباشد ویدئویی که در ادامه درج شده و با تکنیک تایم لپس از آسمان شب در این مناطق گرفته شده را تماشا کرده و برای چند دقیقه از همهمه دنیا جدا شوید.

منبع: gizmodo
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود