دو تست ساده برای اینکه متوجه شوید ریزش موهای شما طبیعی هست یا خیر

دو تست ساده برای اینکه متوجه شوید ریزش موهای شما طبیعی هست یا خیر

از دست دادن تعدادی از تار موها در طول روز و به واسطه شست‌وشو یا شانه کردن، امری کاملا طبیعی محسوب می شود. اما اگر تصور می کنید ریزش موهای شما بیش از حد است و هر روز از حجم موهایتان کاسته می شود، می توانید طبیعی یا غیرطبیعی بودن آن را به دو روش ساده در خانه تست نمائید.

بر اساس گفته های متخصصان پوست و مو، به صورت نرمال و طبیعی انسان ها به طور میانگین حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار موی خود را در هر روز از دست می دهند. این میزان با افزایش سن رابطه مستقیم داشته و هر چه مسن تر شوید، تعداد موهایی که روزانه از دست خواهید داد نیز بیشتر خواهد شد.

البته این ریزش ها نباید موجب وحشت شما بشود زیرا بدن دوباره تارهای جدید ساخته و جایگزین موهای از دست رفته می کند. اما، اگر تصور می کنید که روند ریزش موهایتان طبیعی نیست، دو روش زیر را در خانه انجام دهید:

  1. تست کشیدن: دکتر «جیمز سی ماروتا» پیشنهاد داده که حدود ۶۰ تار موی خود را در دست گرفته و کمی آنها را بکشید. اگر بین ۵ تا ۸ تار مو در دستتان جمع شد، ریزش موهای شما طبیعی است. اما اگر تعداد آنها ۱۵ تا ۲۰ تار مو بود، باید برای درمان ریزش آنها نزد متخصص بروید.
  2. تست شانه: پیش از شستن موهای خود، از پشت قسمت بالای سرِ خود شانه کرده و موها را به سمت جلو بیاورید. این کار را حدود یک دقیقه تکرار کنید. بهتر است این کار را روی یک پارچه رنگی انجام دهید تا موهایی که می ریزد را ببینید. در حالت عادی باید حدود ۱۰ تار مو بریزد و بیشتر از آن، نشانه ریزش غیرطبیعی موها به شمار می رود.

شایان ذکر است که این تست ها فقط برای آگاهی از روند طبیعی ریزش موها ارائه شده اند و نباید هر روز آنها را اجرا کنید زیرا ممکن است موجب ایجاد استرس بشود. اگر در نتیجه انجام تست ها متوجه شدید که ریزش موهایتان طبیعی نیست، به پزشک مراجعه کنید.

منبع: lifehacker
مطالب مرتبط
۲ نظر

ورود