باکس آفیس هفته؛ «جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن ها» در صدر

باکس آفیس هفته؛ «جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن ها» در صدر

با توجه به اکران فیلم های جذاب و عامه پسند، سینماها این هفته توانستند فروش خوبی را تجربه کنند. فیلم «جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن ها» که بر اساس یک کتاب ساخته شده، با فروش ۷۵ میلیون دلاری در سه روز نخست، توانست صدرنشین این هفته باکس آفیس شود. این اثر سینمایی، با نقدهای مثبتی رو به رو شده و تماشاگران نیز از آن استقبال خوبی به عمل آورده اند.

با وجود آن که این فیلم کمترین فروش را میان آثار اقتباس شده از نویسنده (رولینگ) داشته، اما باز هم جای نگرانی وجود ندارد. فروش جهانی ۲۱۸ میلیون دلاری، بازگشت سرمایه ۱۸۰ میلیون دلاری آن را تضمین می کند.

با این حال، پیش بینی ها از فروش ۹۰ میلیونی «جانوران شگفت انگیز» در سه روز نخست حکایت داشتند. به همین دلیل، این موضوع کمپانی برادران وارنر را کمی نگران می کند. باید صبر کنیم و ببینیم این فیلم با گذشت زمان چگونه عمل خواهد کرد؛ به خصوص که «موانا» ساخته والت دیزنی هم به زودی اکران خواهد شد.

«دکتر استرنج» با فروش  ۱۷.۶ میلیون دلاری، در جایگاه دوم باکس آفیس قرار دارد. با اکران «جانوران عجیب» فروش این فیلم ابر قهرمانی با کاهش مواجه شده است. «دکتر استرنج» تاکنون توانسته ۱۸۱.۵ میلیون دلار درآمد کسب کند. «ترول ها» نیز توانسته اند ۱۷.۵ میلیون دلار بفروشند و در مقام سوم بایستند. محصول جدید کمپانی «DreamWorks» تاکنون ۱۱۶.۲ میلیون دلار درآمد داشته است.

trolls-movie-2016-trailer-poster-w700

فیلم علمی-تخیلی «ورود» نیز در دومین هفته اکران خود، توانسته جایگاه چهارم را از آن خود کند. درآمد این اثر سینمایی، ۵۱ درصد کاهش داشته و با ۱۱.۸ میلیون دلار، فروش مجموع خود را به ۴۳.۳ میلیون دلار رسانده است.

«تقریبا کریسمس» با فروش هفتگی و مجموع ۷ و ۲۵.۴ میلیون دلار، در سکوی پنجم ایستاده است. «ستیغ اره ای» نیز با ۶.۷ میلیون دلار درآمد، جایگاه ششم باکس آفیس را به خود اختصاص داده و مجموع درآمد خود را به ۴۲.۸ میلیون دلار رسانده است. فیلم «آستانه هفده سالگی» توانسته با فروش ۴.۸ میلیون دلاری، جایگاه هفتمی را به خود اختصاص دهد.

با وجود فروش جهانی خوب، این اثر سینمایی نتوانست با فیلم های جدید به رقابت بپردازد. به علاوه، فیلم «جانوران عجیب» توانسته «آستانه هفده سالگی» را تحت الشعاع قرار دهد و جوانان را به سمت خود بکشاند. خبر خوب این است که بودجه فیلم مذکور تنها ۹ میلیون دلار بوده و تهیه کننده از بابت بازگشت سرمایه خود، نگرانی چندانی ندارد.

edge-seventeen-hailee-steinfeld-woody-harrelson-w700

«برایش خون بریز» نیز در سه روز نخست اکران خود ناامید کننده ظاهر شد و تنها ۲.۳ میلیون دلار فروخت. فیلم «حسابدار» همچنان روی پرده قرار دارد و با فروش ۲.۱ میلیون دلاری، در جایگاه نهم ایستاده است. درآمد مجموع آن به ۸۱.۲ میلیون دلار رسیده که موفقیت بزرگی برای کارگردان فیلم به شمار می رود.

فیلم «حبس شده» نیز با ۱.۶ میلیون دلار فروش در هفته دوم خود، دهمین فیلم باکس آفیس هفته لقب گرفته.

منبع: screenrant
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • حامد دی ۹, ۱۳۹۵

    پلان موویز هم گزارشات مفصلی از باکس آفیس منتشر میکنه که خوندنشون رو به دوستان دیگه پیشنهاد می‌کنم
    goo.gl/0rlcxp