پیرترین فرد جهان امروز تولد ۱۱۷ سالگی خود را جشن می گیرد

پیرترین فرد جهان امروز تولد ۱۱۷ سالگی خود را جشن می گیرد

«اما مورانو» بانوی ایتالیایی، امروز صد و هفدهمین سالروز تولد خود را جشن می گیرد و تنها فردی لقب خواهد گرفت که در قرن نوزدهم میلادی به دنیا آمده و همچنان زنده است. وی در بیست و نهم نوامبر سال ۱۸۹۹ میلادی متولد شده و اجتناب از انجام توصیه های پزشکی معمول را علت طول عمر بالای خود می داند.

وی در این رابطه می گوید: “من هر روز دو عدد تخم مرغ و چند عدد شیرینی می خورم. اما به علت نداشتن دندان زیاده روی نمی کنم.” او تندیس ویژه رکوردهای گینس در زمینه مسن ترین فرد جهان را نیز در اختیار دارد. خانواده مورانو هشت فرزند داشتند. او پیرترین آن ها به شمار می رود و خواهران و برادران وی همگی فوت کرده اند. پیرترین فرد جهان به خوبی از علاقه مردم نسبت به خودش آگاه است و می داند که آن ها برای جشن گرفتن تولدش به منزل او مراجعه می کنند.

خانم مورانو اظهار داشته: “افراد از مکان های مختلفی مانند آمریکا، سوئیس، اتریش، تورین و میلان به دیدن من می آیند. من کسی را دعوت نمی کنم و آن ها به دلخواه خود این کار را انجام می دهند. به نظر می رسد او علاقه چندانی به خوردن کیک ندارد، زیرا از آخرین باری که این کار را انجام داده، خاطره خوبی برایش باقی نمانده است.

اگر مسئله تولد را نادیده بگیریم، خانم مورانو فردی منزوی و تنهاست. او در سال ۱۹۳۸ میلادی پس از مرگ تنها پسرش، شوهرش را ترک نموده و تنها زندگی کرده است. وی برای گذران زندگی، در کارخانه تولید کیسه فعالیت داشته و از این طریق روزگار را سپری می کرده است.

او به مدت ۲۰ سال آپارتمان دو خوابه خودش را ترک ننموده و سال گذشته را تنها در تختش گذرانده است. با این که وی ذهن هوشیاری دارد، اما وضعیت شنوایی وی چندان خوب نیست. پیرترین فرد جهان به سختی صحبت می کند و چشمانش نیز دیگر برای تماشای تلویزیون سویی ندارند. وی بیشتر اوقات خود را به خوابیدن و خوردن خوراکی ها اختصاص می دهد.

در تالار محلی، مراسم موسیقی به افتخار فردی که توانسته سه قرن را ببیند، برگزار می گردد و درباره زندگی نامه وی نیز به طور خلاصه صحبت می شود.

منبع: channelnewsasia
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود