ملاقات با «همزاد» در یک برنامه تلویزیونی در آمریکا

ملاقات با «همزاد» در یک برنامه تلویزیونی در آمریکا

با دیدن تصاویری که در ادامه وجود دارند، احتمالا تصور خواهید کرد که افراد زیر به دلیل شباهت بسیار زیادی که دارند، بدون شک دوقلو هستند. اما این طور نیست. آنها همزاد همدیگر هستند.

این افراد که کاملا با هم غریبه بوده و هیچ نسبت فامیلی با یکدیگر ندارند، از طریق یک برنامه تلویزیونی موسوم به «یافتن دوقلوی غیرخونی من» در شبکه ۴ تلویزیون آمریکا یکدیگر را یافته و با هم آشنا شده اند.

1-w900

شاید شما هم از پدربزرگ یا مادربزرگ های خود شنیده باشید که هر آدمی دست کم یک همزاد دارد. اما جالب است بدانید که به ادعای کارشناسان، هر انسانی روی زمین ۷ همزاد دارد و ممکن است در طول حیات خود موفق به ملاقات با آنها بشود.

البته شبکه های اجتماعی برای تحقق این امر بسیار مفید ظاهر شده اند زیرا افراد گوناگون در گوشه و کنار جهان می توانند با به اشتراک گذاری عکس خود، غریبه هایی که شباهت ظاهری زیادی با آنها دارد را پیدا کنند. به طور مثال، وب سایت به نام «من شبیه تو هستم»، امکان یافتن همزاد خود را برای علاقه مندان این موضوع فراهم نموده است. برای این منظور، کافی است یکی از تصاویر خود را ارسال کنید تا عکس افرادی که بیشترین شباهت را به شما دارند، برایتان نمایش داده شود.

2-w900

برنامه تلویزیونی یاد شده، ۷ جفت که همانند دوقلوهای همسان به نظر می رسند را یافته و آنها را به مرکز تحقیقات دوقلوها در بیمارستان سن توماس در لندن ارجاع داده است تا بتوانند در مورد دوقلوهای کاملا غریبه و غیرخونی، تحقیق کرده و دانش جدیدی در این رابطه کسب نمایند.

3-w900

در این برنامه مستند که چهارشنبه ها به مدت یک ساعت روی آنتن می رود، همزادها، در حضور دانشمندان و محققان با یکدیگر ملاقات کرده و سعی می کنند بیشتر با یکدیگر آشنا شوند تا مشخص شود کدام یک از این جفت ها، بیشترین شباهت را به یکدیگر دارند.

4-w900

بسیاری از همزادهای واقعی، علاوه بر ظاهر، شباهت های دیگری نیز دارند که بسیار عجیب و نفس گیر به شمار می رود. به طور مثال می توان به رفتارهای عادی آنها اشاره کرد که مثلا دو دختر موبلوند، به طور همزمان دست در موهای خود می کنند. یا مردانی که لباس زرد به تن دارند، به شکلی واحد دست های خود را روی هم می گذارند.

5-w900

کارگردان این شو تلویزیونی در این رابطه بیان داشته که: «در دنیایی که بیشتر مردم به گرفتن سلفی و ارسال عکس های خود در دنیای مجازی مشغول هستند، یافتن همزادهای خود در گوشه و کنار دنیا نمی تواند کار چندان دشواری باشد.»

6-w900

در آخر شاید بد نباشد به تفاوت همزاد واقعی و همزادی که در فولکلور و افسانه ها به آن پرداخته شده اشاره کنیم. در افسانه ها، بحث همزاد از قدیم در میان ملل مختلف جهان مطرح بوده و گفته می شود که همراه با تولد هر انسان، موجودی کاملا شبیه به او، از نظر روحی و جسمی، از جنس جن و پری خلق می شود و همگام با او رشد می کند.

7-w900

گفته می شود تشابه انسان و همزادش به قدری زیاد است که اگر همزاد انسان دچار شادی یا غم شود، در انسان هم تاثیر می گذارد و بالعکس.

در باور عوام، همزاد انسان در جایی به نام دنیای از ما بهتران به طور هم‌ زمان با او زندگی و همگام با وی رشد می کند. اما در دنیای واقعی، انسان های کاملا مشابه که شبیه دوقلوها هستند در همین دنیای فانی ساکن بوده و تقریبا بیشتر آنها از وجود دیگری بی اطلاع است.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود