چرا نباید نگران گرم کردن ماشین خود در روزهای سرد باشیم؟

چرا نباید نگران گرم کردن ماشین خود در روزهای سرد باشیم؟

این روزها سرمای هوا در بیشتر مناطق کشور احساس می شود. این پدیده، مسائل زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از موضوعاتی که همه ما در زندگی روزمره با آن مواجه هستیم، سرد شدن موتور خودروها در فصل زمستان است. بسیاری از افراد، ماشین خود را برای چند دقیقه روشن می گذارند تا موتور وسیله گرم شود و سپس حرکت خود را آغاز می نمایند. اما به نظر بسیاری از کارشناسان، این کار ضرورتی ندارد.

ساختار مهندسی که در پشت موتور ماشین ها قرار دارد، شما را از انجام این کار بی نیاز می کند. خودروهای جدید، دیگر از کاربراتور برای ترکیب سوخت و هوا استفاده نمی کنند. آن ها این کار را با استفاده از تزریق الکترونیکی انجام می دهند، بنابراین گرم کردن ماشین در هوای سرد از نظر فنی ضرورتی ندارد.

با این حال، اگر نتوانید از ماشین خود به مدت ده دقیقه استفاده کنید (بر اثر سرما و یا مسائل دیگر)، احتمالا ایراد به کارخانه سازنده خودرو باز می گردد و باید از آن طریق مشکل خود را پیگیری نمایید. وسیله شما باید بتواند تغییرات دمایی را بدون هیچ مشکلی مدیریت کند. در ادامه، برخی از دلایل گرم کردن ماشین ها توسط افراد را با یکدیگر مرور می کنیم:

  • گرم شدن ماشین برای تجربه رانندگی راحت
  • درست کار کردن گرم کن صندلی ها
  • درست کار کردن گرم کن فرمان
  • آب شدن برف و یخ هایی که بر روی شیشه های ماشین قرار گرفته اند

با توجه به توضیحات ارائه شده، گرم کردن خودروهای امروزی چندان ضرورتی ندارد. با این که مسئله مورد بحث می تواند مصرف سوخت را افزایش داده و گاهی اوقات نیز به موتور آسیب بزند، اما داشتن یک وسیله گرم به طور حتم برای رانندگی و حتی ایمنی مناسب تر است.

در نظر داشته باشید که روشن بودن خودرو برای یک ساعت، تنها یک گالن سوخت را به هدر می دهد، بنابراین شاید بتوان گرم کردن ماشین در روزهای سرد زمستان را به این شکل توجیه نمود.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود