ماریمار؛ دختر معلولی که چهره جهانی آرایشگری شد

وقتی محدودیت، فرصت های جهانی می آفریند

ماریمار؛ دختر معلولی که چهره جهانی آرایشگری شد

بسیار شنیده ایم  و دیده ایم و خوانده ایم که انسان، ظرفیت های فوق العاده ای برای انجام کارهای بسیار دارد و ژن، ملیت، نژاد، فرهنگ و اقلیم، هیچ کدام عامل باز دارنده ای برای رسیدن به خواسته ها و دستاوردها بزرگ نیستند.

حتی بر خلاف تصور عموم، استعداد و ضریب هوشی، عامل تاثیرگذاری در موفقیت های بزرگ انسان های بزرگ تاریخ که دستاوردهای بزرگی را به جامعه تقدیم کرده اند، نبود. یکی از مهم ترین و شگفت انگیزترین فاکتورهای موثر و اثربخش در خلق نوآوری و دست زدن به فعالیت های خارق العاده، خواستن و اراده و به قول روان شناس ها، تقویت انرژی مثبت است.

شاید برای افراد سالم، این موضوعات خیلی جالب توجه نباشد و آن ها را در زندگی روزمره بین دوستان و آشنایان و خیلی های دیگر که به قولی چهار ستون بدن آنها سالم است، مشاهده کرده باشند. اما، مشاهده انرژی مثبت، زندگی شاد و فرصت آفرین در زندگی افرادی که با محدودیت های جسمی و حرکتی و بعضاً ذهنی مواجه هستند، قطعا تامل بر انگیز خواهد بود.

ما قبلاً در گزارشی، مروری داشتیم به زندگی فاطمه  حمامی ، دختر معلول کاشانی که می تواند با پای خود، پرتره های بسیار جذابی را طراحی کند که وی را به یکی از چهره های مطرح هنری کشور در سال های اخیر تبدیل کرده است.

او با وجود معلولیتی که از کودکی با آن همراه بوده است، توانسته با تلاش فراوان و اراده ای پولادین و صبر بسیار، اصول نقاشی حرفه ای را یاد گرفته و اکنون قلم را بین انگشتان پا قرار داده و تابلوهایی بکشد که خیلی ها با دو دست سالم نیز، از عهده خلق آن عاجز هستند.

m17
تقدیر اینستاگرامی علی دایی از نقاشی های فوق العاده فاطمه حمامی

فاطمه، یکی از اینستا بازهای فعال است و کارهای خود را در اینستاگرام نیز به اشتراک می گذارد که معروفیت جهانی نیز برای وی به ارمغان آورد.

این فقط فاطمه نیست که به واسطه معلولیت، به فکر روش هایی برای فرصت آفرینی و خلق ظرفیت های هنری و درآمد زایی دیجیتالی افتاد. دختران معلول بسیاری اکنون با فراموش کردن معلولیت و محدودیت جسمی خود، کارهایی را انجام و در اینترنت در معرض نمایش قرار می دهند که شگفتی ساز است و کتلین دوبرو که بدون دست، آموزش آرایشگری می دهد، از آن جمله است.

m2
تصویر اینستاگرام Kaitlyn Dobrow که بدون دست، آموزش آرایشگری می دهد

اینستاگرام ۹۰ هزار فالووری ایشان را در این نشانی دنبال کنید که با کارهای عجیبی روبرو خواهید شد.

اخیراً، بانوی معلول دیگری در کانون توجه رسانه های جهان قرار گرفته است. ماریما کروا، بانوی کالیفرنیایی که به خاطر ابتلا به توموری نادر در صورت، مدتهاست که با مشکلاتی  روبروست نیز، همچون فاطمه، با تکیه به داشته ها و قابلیت های فردی و هنری، معلولیت را فراموش کرده و کارهای هنری می کند.

m6
آموزش های آرایشگری روزانه ماریمار، او را به ستاره یوتیوب تبدیل کرده است

در ویدئو زیر، بخشی هایی از فعالیت آموزش آرایشگری و گریم این بانوی معلول جوان را مشاهده کنید

https://www.youtube.com/watch?v=9clsj2YQnh0

تغییر شکلی که این تومور در صورتش ایجاد کرد سبب شده او نتواند به راحتی غذا بخورد و سخن بگوید و حتی به درستی نفس بکشد. پزشکان، نای وی را برش داده تا او بتواند راحت تر نفس بکشد و با سوندی که به معده ایشان متصل است، وی در طول روز غذا می خورده و با زبان اشاره حرف می زند.

m5

ماریمار، در دوران کودکی مورد تمسخر افراد قرار می گرفت و تا حدودی از جامعه کنار رفته بود. اما خواست و اراده و باور داشتن به توانمندی های و تفکر خلاق و فرصت آفرین سبب شد تا او به آرایشگری روی بیاورد و آموزش آرایشگری وی در اینترنت، مخاطبان بسیاری دارد.

m1
ماریمار در دوران کودکی

وی مربی ورزش زومبا نیز به شمار می رود و آموزش های جذاب آرایشگری اش در اینترنت و در شبکه های به اشتراک گذاری فایل های ویدئویی، میلیون ها بار دیده شده و با استقبال گسترده کاربران تور جهان گستر مواجه شد. اکنون نام و فعالیت های وی، در بیش از ۳۳ هزار پرتال اینترنت معرفی شده است.

m8
اتاق کار ماریمار در خانه اش که فعالیت های وی را جهانی کرد

وی در اینستاگرام با انتشار بیش از ۱۴۰۰ پست، ۶۰ هزار فالور کسب کرده و مورد توجه مجلات معروف دنیای مد و لباس به خصوص آرایشگری و زیبایی قرار گرفته که در طول ماه، فعالیت های وی را به اطلاع مخاطبانشان در سراسر جهان می رسانند.

m3
اینستاگرام ماریمار که مخاطبان بسیاری دارد

فعالیت های آرایشگری این معلول صورت که در فضای مجازی و از طریق کانال یوتیوب و همچنین صفحه اختصاصی در اینستاگرام راهبری می شود، بازتاب های گسترده ای در رسانه های جهان داشته است. روزنامه دیلی میل انگلیس در گزارشی، به تحسین این اقدام ماریمار پرداخت و نوشت که ماریمار، اکنون یک ستاره فوق العاده دنیای یوتیوب به شمار می رود و آموزش هایش، مخاطبان بسیار دارد.

m4
ماریمار در حال آموزش آرایشگری در خانه است

روزنامه Mirror انگلیس نیز در آگوست ۲۰۱۶ میلادی در گزارشی درباره ماریمار آمریکایی نوشت که تومور، عاملی  فرصت ساز برای این بانوی معلول شد که با زبان اشاره، سخن می گوید و هنرش، بین المللی گردید.

m9
آموزش پاکسازی صورت پیش از آرایش به سبک ماریمار

نشریه معروف People نیز میلیون ها بیننده فعالیت های آرایشگری ماریمار در اینترنت را نشان دهنده خلاقیت این فرد در فراموش کردن بیماری ارثی دانست و آن را تقدیر کرد.

m7
معرفی برندهای لوازم آرایش، بخشی از سبک زندگی دیجیتالی ماریمار است

اینستاگردی با ماریمار آرایشگر

بخشی از سبک زندگی دیجیتالی ماریمار در طول روز، به انتشار پست هایی در اینستاگرام و کانال پر بیننده اش در یوتیوب و فیس بوک صرف می شود. او تا کنون بیش از ۱۴۶۰ پست را منتشر کرده که اکثراً به موضوع آرایشگری و اصول پاکسازی صورت و استفاده از رنگ های مختلف برای پوست های گوناگون و مسائلی در این حوزه اختصاص دارد.

مقولاتی که سبب شده تا مجلات مد و لباس معروف دنیا همواره به این صفحه مراجعه کرده و از نظراتش استفاده کنند. ماریمار، بیش از ۳ هزار صفحه را در اینستاگرام فالو کرده که نشان می دهد وی تا چه اندازه دوست ومخاطب پر و پا قرص در اینترنت دارد که مشاهده مطالب آنها برایش جذاب است.

وی پروفایل های مختلفی در شبکه های اجتماعی عمومی و تخصصی داشته و به نظر می رسد در طول هفته، درخواست های مشاوره و انجام امور زیبایی متنوعی را دریافت می کند و به همین واسطه، درآمد های خوبی هم کسب می کند.

کانال یوتیوب ایشان در آدرس: YouTube.com/makeupartistgorda66 قرار دارد.

m10
پست های اخیر ماریمار در اینستاگرام

معروفیت ماریمار سبب شده تا فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی بانوان در طول ماه، از ایشان برای حضور در فعالیت های تجاری خود دعوت کرده و در تصویر زیر، یکی از تصاویر ماریمار در فروشگاه های عرضه لوازم آرایشی در آمریکا را مشاهده می کنید.

m11

دو ماه پیش، به واسطه کسب ۱۰۰ هزار عضو برای کانال اختصاصی خود در شبکه اجتماعی یوتیوب، این شرکت با ارسال نامه و لوح تقدیری به ماریمار، از وی برای اطلاع رسانی تقدیر کرد. وی، فیلمی از این جایزه معتبر در اینستاگرام خود منتشر کرد که با استقبال گسترده مخاطبانش مواجه شد.

m12
لوح تقدیر کسب ۱۰۰ هزار عضو برای کانال اختصاصی آموزشی ماریمار در یوتیوب

ویدئویی که وی منتشر کرد، بیش از ۱۳۰ هزار بار بازدید شد و با استقبال هزاران مخاطب این معلول آموزش دهنده مسایل آرایشی بانوان همراه شد.

m13

هیچ کس باورش نمی شود که فردی با چنین معلولیت و محدودیتی بتواند در دنیای مد و زیبایی بانوان، فعالیت کرده و یکی از چهره های مطرح در سال های اخیر بشود. ماریمار اکنون کلاس های آموزش آرایشگری نیز برای دختران و بانوان برگزار می کند و از طریق اینستاگرام اطلاع رسانی کرده و گویا تخفیف های خاص هم به مشتریان پر و پا قرص خود می دهد.

m14
آگهی برگزاری کلاس های آموزشی ماریمار

ماریمار عاشق لباس های رنگارنگ است و بعضاً در طول هفته، بخشی از کلکسیون مد و لباس خود را که معمولاً تناسب خاصی با رنگ آرایش صورت وی نیز دارد، در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد.

m15

شرکت در سمینارهای آموزشی آرایشگری و گریم، بخشی از زندگی هفتگی این چهره مطرح آرایش این روزهای یوتیوب است.

m16

به هر حال، زندگی این افراد هنرمند و با اراده و سخت کوش که جادوی شبکه های اجتماعی نیز فعالیت آن ها را گسترش داده، بیانگر این حقیقت است که:

ای برادر تو همه اندیشه ای . . . . ما بقی خود استخوان و ریشه ای

درس های خیلی ساده از ماریمار

۱- هنر و خلاقیت، مرز و محدودیتی ندارد.

۲- جادوی شبکه های اجتماعی برای توسعه فعالیت معلولان و درآمد زایی خانگی آن ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

۳- در دهکده جهانی امروز، هر کس در هر سطح و سواد و تحصیلات و قابلیتی، می تواند عاملی فرصت آفرین باشد.

۴- حتی در دنیای مد و زیبایی که جذابیت صورت، اهمیت بسیار دارد، می توان با خلاقیت و پشتکار و رهایی از ترس و محدودیت، فرصت آفرین و موفق بود.

۵- حتی آموزش ساده ترین مسائل سبک زندگی روزمره، از آرایشگری تا نحوه غذا خوردن و لباس پوشیدن و کتاب خواندن و امثالهم، وقتی با حوصله و پشتکار و اراده تولید کنندگان محتوا در اینترنت همراه شود، مخاطبان بسیار و شگفت انگیزی را به دنبال خواهد داشت.

۶- ماریمار به ما یاد می دهد که برای انسانی که مغز دارد، هیچ چیز، محدودیت زا نیست و به قول فاطمه، حتی معلولیت هم می تواند فرصت آفرین شود.

زندگی فرصت ساز و فرصت آفرین را یاد بگیریم. . .

امروز را زندگی کن. . .

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۸ نظر

ورود

  • Ghost آذر ۱۵, ۱۳۹۵

    اون بیشعوری که بهش دایرکت داده …

  • vince carter آذر ۱۵, ۱۳۹۵

    مطلبی بود که ادم و تو فکر میبره ؛گاهی ما برای چه چیزهای مسخره ای خود را قربانی نشان میدهیم؛
    توی عکس اینستاگرامی که گذاشتین، یه نفر (که باعث شرم بقیه ی انسانهاست )بهش فحاشی کرده و گفته عجیب الخلقه ی زشت که باخونسردی جوابشو داده ؛

  • امیر آذر ۱۵, ۱۳۹۵

    وای خدای من
    این دختر یه نابغه هست
    چقدر جالب 🙂 آفرین

  • میثم آذر ۱۵, ۱۳۹۵

    مهندس دمت گرم
    فوق العاده بود. توی گروه فرستادم

  • پاسارگاد آذر ۱۵, ۱۳۹۵

    این همه پشتکار و اعتماد به نفس خیلی جالبه ، ما که سالم هستیم چنین اعتماد به نفسی نداریم . درسیه برای همه

  • محراب آذر ۱۵, ۱۳۹۵

    خیلی عالی بود
    واقعا شوکه شدم
    نمیدونم چی بگم

  • مهرزاد آذر ۱۶, ۱۳۹۵

    با عرض سلام
    گزارش قشنگی بود. از همه مهم تر، من رو با فاطمه حمامی آشنا کردید و بسیار سپاسگزارم از این لینک ها
    موفق باشید.

  • Syamak آذر ۱۶, ۱۳۹۵

    این دختر زیباست ولی خدایا بیماریش را خوب کن تا زیباتر شود