تجارب جدیدی که با رنگ نکردن موهای سفید خود، به دست خواهید آورد

نقش مکمل های موی Viviscal و ...

تجارب جدیدی که با رنگ نکردن موهای سفید خود، به دست خواهید آورد

با ظاهر شدن نخستین موهای سفید روی سر، بیشتر خانم ها به سراغ آرایشگر خود می روند و این شروع یک کار ادامه دار برای آنها خواهد بود. در این میان گروه دیگری از زنان هم هستند که از این مرحله جدید از زندگی شان استقبال می کنند و به موهای طبیعی خود اجازه می دهند که به رشد خود ادامه دهد.

در این نوشته بر آن هستیم که برخی از روش هایی را که می توان برای استقبال از این موهای سفید رفت را برشمرده و راه هایی را پیش پای تان گذاریم که خواهد توانست احساس بهتری را در این مرحله جدید از زندگی برای تان به وجود آورد.

مو چه زمانی شروع به سفید شدن می کند و نشانه های آن چیست؟ 

در افراد مختلف این زمان متفاوت است و نمی توان برای همه یک زمان را در نظر گرفت اما قوانین کلی در این مورد وجود دارد که «مایک لیانج» که تخصص وی بر روی رنگ کردن مو است و در سالن آرایش و زیبایی «جولین فارل ری استور» در شهرنیورک کار می کند آنها را بر می شمارد.

وی بر آن باور است که زمانی که ۸۰ درصد رنگدانه های مو تغییر رنگ داده و به سمتی سفیدی بروند گفته می شود که موها سفید شده اند. خشکی، شکنندگی و آسیب دیدگی مو و خارش در کف سر می تواند از نشانه های سفید شدن مو به شمار آیند.

اگر موها را رنگ نکنیم و آن را به حال خود بگذاریم چه خواهد شد؟

پول بیشتری پس انداز خواهید کرد

1

زمانی که از آرایشگر خود چه برای رنگ کردن کامل مو و یا ریشه آن وقت گرفته باشید، در هر حال برای تان هزینه هایی دارد که می توانید در خانه هم همان کارها را انجام دهید. زمانی که رنگ کردن موهای تان را به طور کامل متوقف کنید، سالانه می توانید مقدار قابل توجهی پول ذخیره کنید.

موهای تان ممکن است وارد مرحله عجیب و غریبی شود

2

در زمانی که موها را بدون رنگ کردن به حال خود رها می کنیم خصوصا در هفته های دوم و سوم وضعیت چندان مطلوبی نیست. خوشبختانه تکنیک هایی وجود دارند که که می توان به صورت موقتی و برای بهتر کردن این وضعیت آنها را به کار برد.

«جیمز کوربت» که تخصص وی رنگ کردن مو است در این باره می گوید می توان از روغن های مخصوص مو استفاده کرد و تفاوت های رنگ میان بخش هایلایت شده با ریشه را اندکی پوشاند. همچنین می توان این تناسب را با هایلایت هایی در صورت و با سایه و روشن هایی هم بوجود آورد و در آخر آنها را شست.

موهای تان ممکن است نازک تر به نظر برسد

3

کوربت در این باره می گوید زمانی که مو را رنگ می کنید، به دو دلیل ضخیم تر می شود. یکی اینکه حالتی ورم کرده پیدا می کند و گویی به خود حجم گرفته باشد و دیگر آنکه توهمی را که رنگ در عمق و سایه و روشن های مو به وجود می آورد، سبب می شود که سنگینی بیشتری پیدا کند.

بنابراین زمانی که رنگ کردن موهای تان را متوقف می کنید به طور ملموسی متوجه نازک شدن تارهای آن خواهید شد.

احتمال دارد که نوع آرایش خود را نیز تغییر دهید

4

رنگ موها می تواند در رنگ پوست تان هم سایه روشن هایی را به وجود آورد. زمانی که اجازه می دهید موهای تان سفید شود ممکن است احساس کنید که صورت تان کمی بی رنگ و بی حال شده و احتیاج به آرایش بیشتری دارید.

کوربت در این باره می گوید: “خصوصا زمانی که موهای تان سفید می شود، ممکن است بخواهید لب های درخشنده تر و چشم های برجسته تری داشته باشید.”

احتمال دارد جنس موهای تان به سمت بهتر یا بدتر شدن پیش برود

5

لیانگ در این مورد می گوید: “برحسب جنس تارهای موهای تان، زمانی که به سمت سفید شدن مو می روید، موها شکنندگی بیشتری پیدا می کنند.”

کوربت هم می گوید: “رنگ مو می تواند برای تارهای مو مفید باشد چرا که چربی های موجود در رنگ ها می تواند از وِز شدن و به هوا رفتن موها جلوگیری کند. از طرف دیگر هم اگر مو بر اثر رنگ کردن آسیب های فراوانی دیده باشد بد هم نیست که کمی استراحت کند.”

لازم است مناسب ترین محصولات را در این زمان برای موهای تان به کار ببرید

6

زمانی که به موهای خود اجازه دادید تا به سمت سفید شدن پیش برود، لازم است اندکی هم تحقیق و مطالعه داشته باشید تا متوجه شوید چه شامپوها و نرم کننده هایی قدرت آبرسانی بیشتری دارند.

لیانگ پیشنهاد می کند از شامپوهایی با اسید هیالورونیک با قدرت مرطوب کنندگی بالا استفاده کنید. ممکن است بخواهید از محصولاتی همانند کرِم ها، موس و یا اسپری هم برای حالت دادن به موهای تان استفاده کنید تا اندکی به موهای تان حجم دهید.”

ممکن است بخواهید از مکمل های مو استفاده کنید

7

برخی از مکمل های مخصوص مو همچون Viviscal و Nutrafol می توانند برای افزایش رشد مو مفید باشند. لیانگ بر این باور است که زمانی که خوردن این مکمل ها را رها کنید خواهید دید که رشد موها هم به دنبال آن متوقف می شود پس تا جایی که لازم است به این کار ادامه دهید.

احتمال دارد که ورزش یا فعالیت بدنی جدیدی را شروع کنید

8

کوربت اعتقاد دارد مواجه شدن با موهای سفید به معنای ورود به مرحله جدیدی از زندگی است. برخی از زنان برای اینکه بتوانند خود را از سن حقیقی شان جوان تر نشان دهند شروع به انجام ورزش ها یا فعالیت های بدنی جدیدی می کنند تا ظاهر جدید با موهای سفید شده کمتر در آنها حس پیری را به وجود آورد.

تغییرات احتمالی در کمد لباس ها و لوازم زینتی

10

کوربت می گوید: “بعضی وقت ها تغییرات رنگ می تواند به معنی تفکری دوباره در مورد ظاهر کلی مان تلقی شود.” رنگ مو و خصوصا زمانی که موهای شما برای مدت ها دارای امضاء خاص خود بوده از جمله مهم ترین این تغییرات به شمار می آید.

کوربت می گوید: “زمانی که در مو چنین تغییر اساسی به وجود آمده می توانید با استفاده از گردنبندهای زیبا و مدرن تر از آن چیزهایی که در گذشته به کار می بردید، این وضعیت را برای خودتان به تعادل بهتری برسانید.”

ممکن است مایل باشید مدل موهای تان را تغییر دهید

11

کروبت می گوید: “زمانی که خانم ها پا به سن می گذارند و تغییرات طبیعی را در ظاهر خود تجربه می کنند به همان اندازه هم دوست دارند که اندیشمند تر و برجسته تر به نظر برسند که انعکاسی از این فصل تازه از زندگی شان باشد.”

البته می توان بعد از ۴۰ سالگی هم به داشتن موهای بلند ادامه داد اما باید به خوبی دانست که چه تغییراتی در مدل مو می تواند فرد را جوان تر به نظر برساند.

ممکن است احساس آزادی و سبک بالی بیشتری کنید

12

برای بسیاری از زنان، عدم رنگ کردن موهای سفیدشان می تواند نشانی از آزادی شان تلقی شود. کوربت می گوید: “آنها می پندارند که بله موهای من سفید شده و زمان آن فرارسیده که بهترین نوع رفتارم که احساس خوب آزادی را به من می دهد انجام دهم.”

منبع: rd
دیجیاتو
بدون نظر

ورود