چگونه یک هندوانه رسیده، شیرین و آبدار خریداری کنیم؟

چگونه یک هندوانه رسیده، شیرین و آبدار خریداری کنیم؟

یکی از رایج ترین میوه های شب یلدا، هندوانه است. اما از آنجا که فصل این میوه تقریبا به پایان رسیده، برای اینکه گزینه آبدار و شیرینی انتخاب کنیم، لازم است که با چند ترفند آشنا باشید. برخی از روی صدای آن می توانند رسیده بودن این میوه را تشخیص دهند، برخی هم با نگاه کردن به انتهای هنداونه، اعلام می کنند که این میوه رسیده و قرمز است یا خیر.

در ادامه ما چند نکته ساده اما کاربردی برای این امر برایتان نوشته ایم که امیدواریم موردتوجهتان قرار بگیرد.

لکه های روی پوست هندوانه

1-w900-h600

اگر در بخش انتهایی هندوانه لکه های زرد یا زرد متمایل به نارنجی وجود داشته باشد، یعنی آن میوه کاملا رسیده و آبدار است و داخلش صورتی یا سفید نیست.

گره های روی پوست هندوانه

2-w900-h600

گره ها یا بافت مشبک قهوه ای رنگی که روی پوست هندوانه وجود دارد، نشانه خراب بودن آن نیست، بلکه دقیقا برعکس، نشانه شیرین بودن میوه است. این گره ها یعنی اینکه زنبورها چندین بار گرده های گل های میوه را لمس کرده اند و هر چه این گره ها بیشتر باشند، هندوانه شیرین تر خواهد بود.

نر یا ماده بودن هندوانه

3-w900-h600

شاید تا الان نمی دانسته اید که هندوانه هم نر و ماده دارد. آنهایی که نر هستند، بزرگ تر بوده و بیضی شکل و کاملا آبدار هستند. هندوانه های ماده، گرد و شیرین هستند.

اندازه هندوانه

4-w900-h600

همیشه بهتر است هندوانه های بزرگ را انتخاب کنید. همچنین توجه داشته باشید که وزن میوه سنگین تر از آنچه به نظر می رسد باشد.

دم هندوانه

5-w900-h600

اگر دم هندوانه خشک بود، یعنی میوه به طور کامل رسیده است. اما اگر این دنباله سبز بود، یعنی میوه زودتر از موعد چیده شده و هنوز به طور کامل نرسیده است.

منبع: brightside
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • Unknown آذر ۱۰, ۱۳۹۶

    عالی بود
    ممنون بابت مطالب و مخصوصا این مطلب

  • فردین اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۰

    بسیار عالی

  • حسن اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۰

    سلام از نظر که هندوانه گرد نژاد ش با هندوانه بیضی فرق میکنه اصلا این نرو ماده را قبول ندارم چون من الا ۲۰ ساله هندانه فروشی میکنم من هندوانه بیضی را از گرد خیلی بهتر میدانم اصلا نروماده بودن یک چیز بی خودی هست

    • مهرزاد اردیبهشت ۶, ۱۴۰۱

      سلام، کاملا در اشتباه هستید، کاسب بودن دلیل بر متخصص بودن شما نیست، اگر بوته هندوانه رو دیده باشی از نزدیک دوتا هندوانه یا خربزه کنار هم رشد میکنن یکی بزرگتر یکی کوچکتر. منم مثل شما هم کاسبم هم کشاورز. مشتری رو هم میگم هندوانه درشت ببره نسبت به کوچک بهتر و عالی تر هست