با بهترین روش نگهداری از دانه های قهوه آشنا شوید

بی خیال فریز کردن دانه های قهوه بشوید

با بهترین روش نگهداری از دانه های قهوه آشنا شوید

قهوه یکی از خوش عطرترین نوشیدنی های دنیا محسوب می شود که بهتر است تازه مصرف شود. اگر شما از سوپرمارکت قهوه خریداری کنید، احتمال اینکه مانده و کهنه باشد، زیاد است.

بعضی ها دانه های قهوه را خریده و درون کیسه یا قوطی گذاشته و در کابینت قرار می دهند. برخی دیگر نیز آن را بسته بندی کرده و در فریزر می گذارند. اما ما پیشنهاد بهتری داریم.

از فریز کردن دانه های قهوه پرهیز کنید

در بسیاری مواقع فریز کردن دانه های قهوه در واقع وقت تلف کردن محسوب می شود. مخصوصا اگر عادت دارید هر روز قهوه بنوشید.

برای بهره گرفتن از بهترین عطر و طعم قهوه بهتر است آن را تاره خریداری کنید. گفته می شود قهوه بو داده را بهتر است حداکثر تا دو هفته نگهداری کرد. البته برخی هم اعتقاد دارند حتی یا یک ماه پس از بو دادن قهوه نیز همچنان تازه و خوش عطر باقی خواهد ماند. این مدت زمان در مورد قهوه آسیاب شده بسیار کمتر است.

حتما می دانید که روی بسیاری از بسته بندی های قهوه تاریخ بو داده شدن آنها نوشته نشده و عموما هم بیشتر از یک ماه از زمان تولیدشان گذشته است. بنابراین، وقتی آنها را خریده و درون فریزر قرار می دهید، در اصل سعی در تازه نگه داشتن یک قهوه بیات شده را دارید.

بعلاوه، فریز کردن دانه های قهوه مسائل دیگری نیز به دنبال دارد. مثلا اگر آنها را با دقت و به درستی بسته بندی نکنید، ممکن است رطوبت داخل فریزر به داخل کیسه حاوی قهوه نفوذ کرده و این دانه ها، بوی مواد دیگر موجود در فریزر را به خود بگیرند.

یا به دلیل بالا و پائین شدن میزان رطوبت فریزر، خللی در دانه های قهوه ایجاد شود.

فقط در یک حالت است که منجمد کردن دانه های قهوه می تواند به تازه ماندن آنها کمک کند؛ اینکه آنها را تازه خریداری کنید و پس از بسته بندی کردن در فریزر بگذارید. باید توجه داشته باشید که این دانه ها را در ظرفی که در محکمی دارد قرار دهید و هر بار به همان اندازه که نیاز دارید، از دانه ها برداشته و آسیاب کنید.

روش نگهداری و ذخیره دانه های قهوه

هنگامی که دانه های تازه قهوه را خریداری می کنید، به میزان مصرف خود در طول دو تا سه هفته توجه داشته باشید. اگر تصور می کنید که در عرض دو هفته نمی توانید ۳۵۰ گرم قهوه را تمام کنید، پس بهتر است بسته بندی های کوچک تر یعنی ۲۵۰ یا ۲۰۰ گرمی خریداری کنید.

بسیاری از مردم، قهوه را درون همه کیسه ای که خریداری کرده اند نگهداری می کنند، اما برای حفظ عطر این دانه ها بهتر است آنها را درون کیسه های زیپ دار بریزید.

البته بهتر از کیسه، قرار دادن آن درون شیشه مرباست زیرا دسترسی و استفاده راحت تری نیز دارد.

اما از همه بهتر، استفاده از محفظه های مخصوص نگهداری قهوه است زیرا درب آنها به گونه ای طراحی شده که هیچ گونه هوائی داخل ظرف نمی شود. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که رطوبت به دانه های قهوه نفوذ نمی کند و بافت و عطر خود را به طور کامل حفظ می کنند.

پس از بسته بندی قهوه، لازم است که آن را در یک فضای تاریک و خنک نگهداری کنید. برای داشتن بهترین عطر و طعم هم، همان موقع که قصد نوشیدن قهوه را دارید، آن را آسیاب و دم کنید.

اگر هر دو هفته یک بار، دانه های تازه قهوه را خریداری کنید، دیگر به فریز کردن آنها نیازی نیست و همیشه دانه های تازه در اختیار خواهید داشت.

منبع: cnet
دیجیاتو
بدون نظر

ورود