تحقیقات جدید ثابت کرده اند که حتی استعمال یک نخ سیگار در روز هم می تواند موجب مرگ زود هنگام شود

تحقیقات جدید ثابت کرده اند که حتی استعمال یک نخ سیگار در روز هم می تواند موجب مرگ زود هنگام شود

شاید شنیده باشید که استعمال یک نخ سیگار در روز چندان برای بدن مضر نیست، اما در تحقیقات جدید ثابت شده که اینگونه نیست و حتی همان یک نخ هم می تواند به مرگ زودهنگام منجر شود.

محققان موسسه ملی سرطان، در بررسی جدیدی به مقایسه طول عمر افرادی که کمتر از یک نخ سیگار در روز می کشند با کسانی که به هیچ عنوان سیگار استعمال نمی کنند، پرداخته اند. نتیجه این مقایسه نشان داده، افرادی که کمتر از یک عدد سیگار در روز استعمال می کنند تا ۶۴ درصد بیشتر از بقیه در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند.

همچنین گفته می شود آنهائی که بین یک تا ۱۰ عدد سیگار در روز استعمال می کنند، بیش از ۸۷ درصد در معرض خطر مرگ زودهنگام هستند.

مطالعات جدید که در روز دوشنبه در مجله علمی «JAMA Internal Medicine» منتشر شده نیز خطر ابتلا به سرطان ریه در کسانی که کمتر از یک نخ سیگار در روز می کشند را مورد بررسی قرار داده است. در نتیجه این بررسی مشخص شده این افراد، ۹ مرتبه بیشتر از غیرسیگاری ها در معرض مرگ در نتیجه سرطان ریه هستند.

کسانی هم که بین ۱ تا ۱۰ نخ سیگار در روز می کشند، ۱۲ مرتبه بیشتر از بقیه مردم در معرض مرگ در نتیجه سرطان ریه قرار دارند.

لازم به ذکر است که همه افرادی که در این آزمایش حضور داشته اند سفید پوست و مسن بوده اند. همچنین در طول آزمایش از آنها خواسته شده بود تا در مورد عادات خود از سن ۱۵ سالگی توضیح دهند. در نتیجه آن معلوم شد، تقریبا همه آنها اعتقاد داشته اند که یک نخ سیگار در روز مضر نیست و سلامتی آنها را به خطر نخواهد انداخت.

اما با این تحقیقات معلوم شده که نه تنها استعمال حتی یک عدد سیگار در روز، بلکه قرار داشتن در مجاورت دود سیگار هم می تواند به اندازه کشیدن آن خطرناک باشد.

منبع: time
یک نظر

ورود

  • بیژن اسفند ۱۵, ۱۳۹۸

    ما که روزی ۳ پاکت میکشیم و هیچ گونه مخالفتی باسیگار ندارم و تازه طرفدار سیگار هم هستم.