ساختمان شهرداری مالاگای اسپانیا؛ نامتعارف ترین بنای شهرداری جهان

عدم اتلاف انرژی در کنار زیبایی های معمارانه

ساختمان شهرداری مالاگای اسپانیا؛ نامتعارف ترین بنای شهرداری جهان

«برایت سایت» از جنبه های گوناگون هنری، ارتفاع و زیبایی، ساختمان های متعددی را مورد بررسی قرار داده است. یکی از بی نظیرترین این ساختمان ها در مالاگای اسپانیا وجود دارد که توسط معماری به نام «خوان بلاسکوئز» طراحی شده و با طبیعت هم درارتباط خوبی قرار دارد و کمترین آسیب را به آن می رساند.

در تصاویر این نوشته به بررسی ساختمان شهرداری خواهیم پرداخت که نمونه ای از معماری آینده گرایانه را در معرض دید بینندگان آن قرار می دهد.

نماهای خارجی و داخلی از شهرداری مالاگا در جنوب اسپانیا را با هم مروری اجمالی خواهیم کرد:

1
این ساختمان از یک طرف از تاثیربرانگیزترین ساختمان های جهان است که از فاکتورهایی تشکیل شده که بیننده را شگفت زده می کند.
2
از طرف دیگر هم در قالب معماری حیرت برانگیز این ساختمان، اجزاء به گونه ای در کنار هم قرار گرفته اند که مخاطرات معمارانه را برای طبیعت به حداقل رسانده اند.
3
این تصویر یکی از نماهای کناری از این ساختمان است که هوش از سر بیننده آن می برد.
4
در سمت دیگر این ساختمان، دیوار حیرت برانگیزی وجود دارد که با پوشش زیبای گیاهی و ترکیب آن با سایر فضاها همراه شده است.
5
این هم یکی دیگر از زوایای دیوار این ساختمان است که با پوشش های گیاهی احاطه شده و تحسین کامل هر فردی که به آن می نگرد را فراهم می آورد.
6
از جمله سایر خصوصیات این ساختمان، ایجاد هارمونی با طبیعت و پایداری آن است. اما آنچه این بنا را شاخص می کند این است که بیش از میزان انرژی ای که مصرف می کند، در خود تولید انرژی می کند.
7
این ساختمان با ترکیب بندی منحنی خود و نیز برخورداری از سیستم گرمایش نوری از اتلاف انرژی جلوگیری به عمل می آورد.
8
این هم تصویر یکی از اتاق های کار زیبای این مجموعه است که مکان مناسبی برای نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه به شمار می رود.
9
نور و سیستم های خنک کننده در این ساختمان به صورتی تعبیه شده اند که کم ترین میزان انرژی را مورد مصرف قرار دهند. آب باران نیز جمع آوری و به صورت انرژی برای پرهیز از اتلاف آن به کار گرفته می شود.
10
مقاومت و پایداری این ساختمان تنها به مصرف کمتر انرژی در آن وابسته نیست بلکه تمام قطعاتی که در ساخت این بنا به کار برده شده، به صورتی استفاده شده اند که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می کنند.
11
تصور می شود که انتخاب رنگ سبز توسط معمار ساختمان شهرداری، تنها برای ایجاد یک فضای خسته کننده و یکنواخت نباشد. وی در اجرای طرح خود این موضوع را به اثبات رسانده است.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود