پرتاب عجیب و خیره کننده توپ بسکتبال به درون سبد از ارتفاع ۱۷۸ متری [تماشا کنید]

پرتاب عجیب و خیره کننده توپ بسکتبال به درون سبد از ارتفاع ۱۷۸ متری [تماشا کنید]

بسکتبال ورزشی است که می توان در آن حرکات بسیار زیبایی را به نمایش گذاشت. افرادی که در این رشته مهارت دارند، می توانند با استفاده از توپ، هنر خود را به نمایش بگذارند. اسلم دانگ و پرتاب های سه امتیازی، از جمله محبوب ترین و زیباترین حرکات بسکتبال به شمار می روند.

یکی از مواردی که در این رشته به شدت مورد توجه قرار دارد، پرتاب های زیبای از راه دور است. بازیکنان برای نشان دادن تکنیک خود، گاهی اوقات از اول زمین هم توپ را به درون سبد می اندازند. اما کسانی هم هستند که پا را از این هم فراتر گذاشته و فواصل بیشتری را برای پرتاب خود در نظر می گیرند.

قبلا در یک خبر، بلندترین پرتابی که تاکنون انجام شده را پوشش دادیم. موردی که قصد داریم به آن بپردازیم، اگرچه بلندترین پرتاب دنیا نیست، اما به گونه ای انجام شده که حتی از آن هم زیباتر به نظر می رسد. تیم بسکتبال «هارلم گلوبتراترز» که در انجام کارهای نمایشی این رشته فعالیت می کند، کار جالبی انجام داده و توپ را از ارتفاع ۱۷۸ متری به درون سبد انداخته است.

تفاوت عمده این کار با مورد قبلی، نوع انداختن توپ است. فردی که این کار را انجام می دهد، با شیوه ای خاص توپ را رها می کند؛ به گونه ای که توپ جهت گرفته و به شکل L وارد سبد می شود. پیشنهاد می دهیم ویدیوی زیر را تماشا کنید و خودتان ماجرا را ببینید.

منبع: gizmodo
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود