نگاهی به عکس های برگزیده سال ۲۰۱۶ از دید نشنال جئوگرافیک

نگاهی به عکس های برگزیده سال ۲۰۱۶ از دید نشنال جئوگرافیک

نشنال جئوگرافیک به رسم همیشگی، برترین عکس های هر سال را انتخاب و منتشر می کند. امسال نیز به روال هر سال، بهترین تصاویر سال ۲۰۱۶ را معرفی کرده که از گوشه و کنار جهان ارسال شده اند.

تصاویری که در این مطلب شاهد خواهید بود، ۴۸ عدد هستند که توسط ۹۱ عکاس و دستیاران آنها از میان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار عکس و ۱۰۷ داستان برگزیده شده اند. این تصاویر از لباس فضائی در ایستگاه کندی ناسا گرفته تا صعود یک اورانگوتان بر فراز درخت ۳۰ متری برای کندن میوه انجیر را شامل می شوند.

در ادامه با ما همراه باشید.

1- گوزن وحشی شکار شده و شاخ ارزشمند آن، توسط یک قاطر در حال حمل است. بد نیست بدانید که بیش از 72 هزار شکارچی در سال 2014 میلادی به یلواستون و مناطق اطراف آن مهاجرت کرده اند.
۱- گوزن وحشی شکار شده و شاخ ارزشمند آن، توسط یک قاطر در حال حمل است. بد نیست بدانید که بیش از ۷۲ هزار شکارچی در سال ۲۰۱۴ میلادی به یلواستون و مناطق اطراف آن مهاجرت کرده اند.
2- کودکان در حال شنا کردن در کنار پل شکسته رودخانه ای در پورت سلو در هایتی هستند. این شهر در نتیجه توفان متیو آسیب جدی دیده و تقریبا تمامی ساختمان های آن از بین رفته اند.
۲- کودکان در حال شنا کردن در کنار پل شکسته رودخانه ای در پورت سلو در هایتی هستند. این شهر در نتیجه توفان متیو آسیب جدی دیده و تقریبا تمامی ساختمان های آن از بین رفته اند.
3- «لئو تتون» در فورت هال ایالت آیداهو، در کنار تیرکی که اسکلت های جمجمه گاو وحشی آمریکائی از آن آویخته شده، ایستاده است. این تصویر نشان دهنده ارتباط معنوی اهالی قبیله شوشونه و گاوهای وحشی (بایسون) است.
۳- «لئو تتون» در فورت هال ایالت آیداهو، در کنار تیرکی که اسکلت های جمجمه گاو وحشی آمریکائی از آن آویخته شده، ایستاده است. این تصویر نشان دهنده ارتباط معنوی اهالی قبیله شوشونه و گاوهای وحشی (بایسون) است.
4- کارگری که با استفاده از چکش در حال بیرون کشیدن ماهی های تن از میان تور ماهیگیری چینی در شهر جنرالسنتو در فیلیپین است.
۴- کارگری که با استفاده از چکش در حال بیرون کشیدن ماهی های تن از میان تور ماهیگیری چینی در شهر جنرالسنتو در فیلیپین است.
 5- «کایریل سلنسکی» در لبه حاشیه های تزئینی نمای ساختمان مشهور دیما بالاشُف در شهر مسکو ایستاده و عکس می گیرد. این مردانِ 24 ساله که به عنوان انسان های نترس و صعود کننده از ساختمان ها شناخته می شوند، به این ترتیب شاهکار و شهامت خود را در اینستاگرام جشن گرفته اند.

۵- «کایریل سلنسکی» در لبه حاشیه های تزئینی نمای ساختمان مشهور دیما بالاشُف در شهر مسکو ایستاده و عکس می گیرد. این مردانِ ۲۴ ساله که به عنوان انسان های نترس و صعود کننده از ساختمان ها شناخته می شوند، به این ترتیب شاهکار و شهامت خود را در اینستاگرام جشن گرفته اند.
6- گفته می شد که مراحل ساخت و تکمیل نیروگاه گاز طبیعی «بوواننکوف» در روسیه در منطقه یامال پنینسولا بسیار پر هزینه خواهد بود تا اینکه رئیس جمهور پوتین به آن بودجه جدیدی اختصاص داد.
۶- گفته می شد که مراحل ساخت و تکمیل نیروگاه گاز طبیعی «بوواننکوف» در روسیه در منطقه یامال پنینسولا بسیار پر هزینه خواهد بود تا اینکه رئیس جمهور پوتین به آن بودجه جدیدی اختصاص داد.
7- بهار امسال برای نخستین بار پس از 40 سال، کشتی کروز آمریکائی در خلیج هاوانا شناور شد.
۷- بهار امسال برای نخستین بار پس از ۴۰ سال، کشتی کروز آمریکائی در خلیج هاوانا شناور شد.
8- روستائی های ساکن در باگاران در کشور ارمنستان در زیر درختان زردآلو پیک نیک کرده و موسیقی های فرهنگی زیر لب زمزمه می کنند.
۸- روستائی های ساکن در باگاران در کشور ارمنستان در زیر درختان زردآلو پیک نیک کرده و موسیقی های فرهنگی زیر لب زمزمه می کنند.
9- چشم پزشک ها در حال گرفتن تست بینائی از اهالی روستای سانداربانز در کشور هند هستند. هدف از این کار پیشگیری از کوری مردم هند است که حدود 8 میلیون نفر از جمعیت این کشور را به خود اختصاص داده اند.
۹- چشم پزشک ها در حال گرفتن تست بینائی از اهالی روستای سانداربانز در کشور هند هستند. هدف از این کار پیشگیری از کوری مردم هند است که حدود ۸ میلیون نفر از جمعیت این کشور را به خود اختصاص داده اند.
10- گله گوزن های وحشی سه ماهه، برای نخستین بار مهاجرت به سمت اقامتگاه تابستانی خود در جنوب شرقی یلواستون را تجربه می کنند. رهبر آنها مادرشان است و قرار است یک مسیر یکهزار و 500 متری را بپیمایند.
۱۰- گله گوزن های وحشی سه ماهه، برای نخستین بار مهاجرت به سمت اقامتگاه تابستانی خود در جنوب شرقی یلواستون را تجربه می کنند. رهبر آنها مادرشان است و قرار است یک مسیر یکهزار و ۵۰۰ متری را بپیمایند.
11- مسوول نگهداری پانداها در حال حمل یک یوزپلنگ تاکسدرمی شده به سمت قفس پانداهاست تا آنها را با بزرگ ترین شکارچی و دشمن خود آشنا کند. واکنشی که پانداها نشان می دهند، مشخص خواهد کرد که آیا توان محافظت از خود در دل طبیعت را خواهند داشت یا خیر.
۱۱- مسوول نگهداری پانداها در حال حمل یک یوزپلنگ تاکسدرمی شده به سمت قفس پانداهاست تا آنها را با بزرگ ترین شکارچی و دشمن خود آشنا کند. واکنشی که پانداها نشان می دهند، مشخص خواهد کرد که آیا توان محافظت از خود در دل طبیعت را خواهند داشت یا خیر.
12- کروکودیل آمریکایی از چمن های لاک پشت ها برخواسته تا به میان ریشه های در هم پیچیده چندل که تقریبا غیر قابل نفوذ و دسترسی است باز گردد.
۱۲- کروکودیل آمریکایی از چمن های لاک پشت ها برخواسته تا به میان ریشه های در هم پیچیده چندل که تقریبا غیر قابل نفوذ و دسترسی است باز گردد.
13- تایپه، مرکز تایوان در شب بسیار زیبا و زنده دیده می شود.
۱۳- تایپه، مرکز تایوان در شب بسیار زیبا و زنده دیده می شود.
14- یک فروشنده کره ای به نام «سانگوین هونگ» پس از چند ساعت کوهنوردی در پارک ملی بوخانسان در حال استراحت است. او برای فرار از استرس های زندگی مدرن و شلوغی های شهر بزرگی همانند سئول به دل طبیعت پناه می برد.
۱۴- یک فروشنده کره ای به نام «سانگوین هونگ» پس از چند ساعت کوهنوردی در پارک ملی بوخانسان در حال استراحت است. او برای فرار از استرس های زندگی مدرن و شلوغی های شهر بزرگی همانند سئول به دل طبیعت پناه می برد.
15- کماندوها در پارک Virunga در جمهوری دموکراتیک کنگو در حال انجام تمرینات ارتشی هستند که شامل فراگیری تاکتیک کمین کردن و استتار برای در امان ماندن از دید نیروهای دشمن نیز می شود.
۱۵- کماندوها در پارک Virunga در جمهوری دموکراتیک کنگو در حال انجام تمرینات ارتشی هستند که شامل فراگیری تاکتیک کمین کردن و استتار برای در امان ماندن از دید نیروهای دشمن نیز می شود.
16- «بکی وید» و همسرش «دیوید تایلر» دامدار و پروش دهنده گوسفند در منطقه ای در نزدیکی یلواستون هستند. آنها برای محافظت از گله گوسفندان خود در مقابل حمله شیر، خرس یا گرگ هنگام چرا از سگ نگهبان استفاده می کنند.
۱۶- «بکی وید» و همسرش «دیوید تایلر» دامدار و پروش دهنده گوسفند در منطقه ای در نزدیکی یلواستون هستند. آنها برای محافظت از گله گوسفندان خود در مقابل حمله شیر، خرس یا گرگ هنگام چرا از سگ نگهبان استفاده می کنند.
17- این کرگدن ها که در مزرعه ای در جنوب آفریقا قرار دارند، به تازگی شاخ هایشان بریده شده. برخلاف عاج فیل ها، شاخ کرگدن ها وقتی به طور کامل بریده می شوند، دوباره رشد می کنند. دامداران این شاخ ها را جمع آوری و انبار می کنند به امید روزی که بتوانند آنها را به صورت قانونی به فروش برسانند.
۱۷- این کرگدن ها که در مزرعه ای در جنوب آفریقا قرار دارند، به تازگی شاخ هایشان بریده شده. برخلاف عاج فیل ها، شاخ کرگدن ها وقتی به طور کامل بریده می شوند، دوباره رشد می کنند. دامداران این شاخ ها را جمع آوری و انبار می کنند به امید روزی که بتوانند آنها را به صورت قانونی به فروش برسانند.
18- استفن دونووان، در حال پرش چرخشی به درون استخر طبیعی در پارک ملی گلاسیر است.
۱۸- استفن دونووان، در حال پرش چرخشی به درون استخر طبیعی در پارک ملی گلاسیر است.
19- در حالی که قطار در حال رسیدن به مقصد نهائی خود است، یک کودک در ایستگاه کاشغر با انگشتان دست خود قلبی را روی شن هایی که در طول مسیر وارد کوپه قطار شده است، ترسیم کرده است.
۱۹- در حالی که قطار در حال رسیدن به مقصد نهائی خود است، یک کودک در ایستگاه کاشغر با انگشتان دست خود قلبی را روی شن هایی که در طول مسیر وارد کوپه قطار شده است، ترسیم کرده است.
20- «گرد گاماناب»، 67 ساله ای است که در اثر چندین سال کار در میان گرد و غبار و نور مستقیم آفتاب در نامبیا قرنیه چشمانش آسیب دیده و به کوری وی منجر گشته. او می توانست با درمان زودهنگام، از نابینایی خود پیشگیری کند.
۲۰- «گرد گاماناب»، ۶۷ ساله ای است که در اثر چندین سال کار در میان گرد و غبار و نور مستقیم آفتاب در نامبیا قرنیه چشمانش آسیب دیده و به کوری وی منجر گشته. او می توانست با درمان زودهنگام، از نابینایی خود پیشگیری کند.
21- «ایگور ورونکین» یکی از کارگران معدن بارنسبورگ در اسپیتزبرگ در نروژ است. همانند 400 کارگر دیگر این معدن، او نیز اهل اوکراین شرقی است.
۲۱- «ایگور ورونکین» یکی از کارگران معدن بارنسبورگ در اسپیتزبرگ در نروژ است. همانند ۴۰۰ کارگر دیگر این معدن، او نیز اهل اوکراین شرقی است.
22- یک غواص در فاصله بسیار کم از کوسه شکارچی در باهاما ایستاده است. اما این صحنه چندان خطرناک به نظر نمی رسد: کوسه های تایگر وقتی غواص ها در مقابل آنها قرار می گیرند، شوک شده و به آنها حمله نمی کنند.
۲۲- یک غواص در فاصله بسیار کم از کوسه شکارچی در باهاما ایستاده است. اما این صحنه چندان خطرناک به نظر نمی رسد: کوسه های تایگر وقتی غواص ها در مقابل آنها قرار می گیرند، شوک شده و به آنها حمله نمی کنند.
23- عکس ها و نقاشی های متعددی که از گرند کنیون یلواستون وجود داشت، باعث شدند تا کنگره آمریکا در سال 1872 میلادی آن را به پارک ملی تبدیل کرده و امکان بازدید گردشگران را فراهم کنند که اقدامی بسیار بزرگ و انقلابی به شمار می رفت.
۲۳- عکس ها و نقاشی های متعددی که از گرند کنیون یلواستون وجود داشت، باعث شدند تا کنگره آمریکا در سال ۱۸۷۲ میلادی آن را به پارک ملی تبدیل کرده و امکان بازدید گردشگران را فراهم کنند که اقدامی بسیار بزرگ و انقلابی به شمار می رفت.
24- دخترک در حال تماشای سه زن کرد است که صورت خود را با روسری هایشان پوشانده اند. آنها بیان داشته اند که پیش از فرار و پناه بردن به چادر پناهندگان، نیروهای داعش آنها را مجبور به ازدواج کرده بوده اند.
۲۴- دخترک در حال تماشای سه زن کرد است که صورت خود را با روسری هایشان پوشانده اند. آنها بیان داشته اند که پیش از فرار و پناه بردن به چادر پناهندگان، نیروهای داعش آنها را مجبور به ازدواج کرده بوده اند.
25- آواره های عراقی در میان خرابه های شهر رمدی این کشور که توسط داعش تخریب شده، زندگی می کنند.
۲۵- آواره های عراقی در میان خرابه های شهر رمدی این کشور که توسط داعش تخریب شده، زندگی می کنند.
26- «ایسرا علی سالد»، به همراه مادر و دو خواهرش از سومالی به کشور سوئد مهاجرت کرده است. دلیل مهاجرات آنها هم امنیت و آرامش در این کشور بیان شده.
۲۶- «ایسرا علی سالد»، به همراه مادر و دو خواهرش از سومالی به کشور سوئد مهاجرت کرده است. دلیل مهاجرات آنها هم امنیت و آرامش در این کشور بیان شده.
27- لاشخور جوانی در حال خوردن بقایای لاشه گورخر در سرنگتی است. این پرنده ها تا سیر شدن کامل خود از گوشت اجساد تغذیه می کنند و استخوان ها و پوست آن را برای بقیه پرنده ها باقی می گذارند.
۲۷- لاشخور جوانی در حال خوردن بقایای لاشه گورخر در سرنگتی است. این پرنده ها تا سیر شدن کامل خود از گوشت اجساد تغذیه می کنند و استخوان ها و پوست آن را برای بقیه پرنده ها باقی می گذارند.
28- یکی از مهندسان فضائی به نام «پابلو د لئون» نمونه آزمایشی از لباس فضانوردان را در مرکز فضائی کندی ناسا بر تن کرده و تست می کند. این در حالی است که در اتاقک تست، به وسیله خاک و فن، شرایط موجود در کره مریخ را همسان سازی کرده اند.
۲۸- یکی از مهندسان فضائی به نام «پابلو د لئون» نمونه آزمایشی از لباس فضانوردان را در مرکز فضائی کندی ناسا بر تن کرده و تست می کند. این در حالی است که در اتاقک تست، به وسیله خاک و فن، شرایط موجود در کره مریخ را همسان سازی کرده اند.
29- «کریک اودوم» به جرم تجاوز و قتل سال ها در زندان بود تا اینکه سرانجام پس از انجام تست DNA بی گناهی وی ثابت شد.
۲۹- «کریک اودوم» به جرم تجاوز و قتل سال ها در زندان بود تا اینکه سرانجام پس از انجام تست DNA بی گناهی وی ثابت شد.
30- شفق زیبای خورشید بر فراز معبد آتنه در دلفی. دلفی مکانی باستانی در یونان است. زائران در زمان قدیم احتمالا قربانی های خود را به این منطقه می آورده اند.
۳۰- شفق زیبای خورشید بر فراز معبد آتنه در دلفی. دلفی مکانی باستانی در یونان است. زائران در زمان قدیم احتمالا قربانی های خود را به این منطقه می آورده اند.
31- لاشه یک بایسون (گاو وحشی آمریکائی) در نزدیکی رودخانه یلواستون، بزمی بزرگ را برای این گرگ و فرزنده دو ساله اش رقم زده است.
۳۱- لاشه یک بایسون (گاو وحشی آمریکائی) در نزدیکی رودخانه یلواستون، بزمی بزرگ را برای این گرگ و فرزنده دو ساله اش رقم زده است.
32- به منظور تحقیق در مورد تغییرات یخ های دریایی، یک کشتی تحقیقاتی به نام Lance به مدت 5 ماه در سال 2015 در میانه دریای منجمد لنگر انداخته بود تا این تغییرات را در بازه زمانی زمستان تا بهار در ناحیه قطب شمال، بررسی کند.
۳۲- به منظور تحقیق در مورد تغییرات یخ های دریایی، یک کشتی تحقیقاتی به نام Lance به مدت ۵ ماه در سال ۲۰۱۵ در میانه دریای منجمد لنگر انداخته بود تا این تغییرات را در بازه زمانی زمستان تا بهار در ناحیه قطب شمال، بررسی کند.
33- مردم محلی پرو در جنگل های مانیو شکار و کشاورزی می کنند اما جالب است بدانید هر خانواده برای خودش این کار را انجام می دهد. یکی از محبوب ترین شکارها که اتفاقا، بهترین حیوان خانگی هم محسوب می شود، میمون های عنکبوتی هستند.
۳۳- مردم محلی پرو در جنگل های مانیو شکار و کشاورزی می کنند اما جالب است بدانید هر خانواده برای خودش این کار را انجام می دهد. یکی از محبوب ترین شکارها که اتفاقا، بهترین حیوان خانگی هم محسوب می شود، میمون های عنکبوتی هستند.
34- رنگ های چشمه آب گرم گرند پریسماتیک در یلواستون در نتیجه خزه های گرمادوستی است که در آب های گرم و داغ رشد می کنند.
۳۴- رنگ های چشمه آب گرم گرند پریسماتیک در یلواستون در نتیجه خزه های گرمادوستی است که در آب های گرم و داغ رشد می کنند.
35- سه برادر و خواهر به نام های جولی، آنتونیو و ایندیا آبرام در منطقه Flint میشیگان در حال حمل سهمیه آب نوشیدنی خود از ایستگاه آتش نشانی شماره سه که تامین کننده آب شرب منطقه است، هستند.
۳۵- سه برادر و خواهر به نام های جولی، آنتونیو و ایندیا آبرام در منطقه Flint میشیگان در حال حمل سهمیه آب نوشیدنی خود از ایستگاه آتش نشانی شماره سه که تامین کننده آب شرب منطقه است، هستند.
36- در حال حاضر در بخش هایی از یلواستون، حیوانات وحشی زیادی زندگی می کنند که از جمله می توان به خرس های گریزلی اشاره کرد. این تصویر از یک گریزلی در پارک ملی گرند تتون گرفته شده که در حال پراکنده کردن کرکس ها از جسد بایسون است. کارگران آن را از جاده بیرون کشیده و در این منطقه رها کرده اند تا برای گردشگران مشکلی پیش نیاید و توسط لاشخورها خورده شود.
۳۶- در حال حاضر در بخش هایی از یلواستون، حیوانات وحشی زیادی زندگی می کنند که از جمله می توان به خرس های گریزلی اشاره کرد. این تصویر از یک گریزلی در پارک ملی گرند تتون گرفته شده که در حال پراکنده کردن کرکس ها از جسد بایسون است. کارگران آن را از جاده بیرون کشیده و در این منطقه رها کرده اند تا برای گردشگران مشکلی پیش نیاید و توسط لاشخورها خورده شود.
37- یک خرس گریزلی مادر به همراه دو توله خود در میانه جاده پارک دینالی در حال حرکت است و تردد ماشین ها در این جاده اختصاصی را متوقف کرده است. این جاده فقط 5 روز در تابستان هر سال برای وسایل نقلیه شخصی باز می شود.
۳۷- یک خرس گریزلی مادر به همراه دو توله خود در میانه جاده پارک دینالی در حال حرکت است و تردد ماشین ها در این جاده اختصاصی را متوقف کرده است. این جاده فقط ۵ روز در تابستان هر سال برای وسایل نقلیه شخصی باز می شود.
38- قطره خونی که از نوک لاشخور روپِل در حال چکیدن است. موهای سر و گردن لاشخورها همیشه کوتاه است تا خون و تکه های لاشه ها در میان آنها رسوب نکرده و به بدن این پرنده نچسبند.
۳۸- قطره خونی که از نوک لاشخور روپِل در حال چکیدن است. موهای سر و گردن لاشخورها همیشه کوتاه است تا خون و تکه های لاشه ها در میان آنها رسوب نکرده و به بدن این پرنده نچسبند.
39- لاک پشت ها در حال پناه گرفتن در زیر گیاهان و بوته ها هستند. این حیوانات اگر برای مدت طولانی زیر تابش مستقیم آفتاب قرار داشته باشند، درون لاک خود خواهند پخت.
۳۹- لاک پشت ها در حال پناه گرفتن در زیر گیاهان و بوته ها هستند. این حیوانات اگر برای مدت طولانی زیر تابش مستقیم آفتاب قرار داشته باشند، درون لاک خود خواهند پخت.
40- سیستم عصبی این اختاپوس بسیار پیچیده تر از بقیه بی مهره هاست. آیا توان فکر کردن دارد؟ محققان به دنبال کشف این موضوع هستند.
۴۰- سیستم عصبی این اختاپوس بسیار پیچیده تر از بقیه بی مهره هاست. آیا توان فکر کردن دارد؟ محققان به دنبال کشف این موضوع هستند.
41- یک بچه مورچه خوار آفریقایی، در منطقه حفاظت شده ی سن آگوستین در فلوریدا روی کمر مادر خود نشسته و از او سواری می گیرد.
۴۱- یک بچه مورچه خوار آفریقایی، در منطقه حفاظت شده ی سن آگوستین در فلوریدا روی کمر مادر خود نشسته و از او سواری می گیرد.
42- ماهی های سیمین پهلو در میان تپه های مرجانی در کوبا در حال حرکت هستند. این ماهی های بندانگشتی قادر هستند در کنار یکدیگر شکل یک ماهی شکارچی بزرگ را بازسازی کرده و موجب وحشت صیادان بشوند.
۴۲- ماهی های سیمین پهلو در میان تپه های مرجانی در کوبا در حال حرکت هستند. این ماهی های بندانگشتی قادر هستند در کنار یکدیگر شکل یک ماهی شکارچی بزرگ را بازسازی کرده و موجب وحشت صیادان بشوند.
43- در حالی که رعدو برقی توفان عصرگاهی آسمان نزدیک رودخانه Wood در نبراسکا را روشن کرده، 413 هزار درنای شنزار وارد فلات این رودخانه شده اند.
۴۳- در حالی که رعدو برقی توفان عصرگاهی آسمان نزدیک رودخانه Wood در نبراسکا را روشن کرده، ۴۱۳ هزار درنای شنزار وارد فلات این رودخانه شده اند.
44- کوسه ماهی های باله سیاه در میان آب های گرم منتظر مانده اند تا جزر و مد آب، دریاچه مرجانی Aldabra Atoll را پر آب کند.
۴۴- کوسه ماهی های باله سیاه در میان آب های گرم منتظر مانده اند تا جزر و مد آب، دریاچه مرجانی Aldabra Atoll را پر آب کند.
45- یک عکاس هنرمند به نام استفان وایکز، 1036 عکس در طول 26 ساعت از کوه های پارک ملی یوسمتی برداشته تا این تصویر بسیار زیبا که تضاد روز و شب را نشان می دهد، خلق کند.
۴۵- یک عکاس هنرمند به نام استفان وایکز، ۱۰۳۶ عکس در طول ۲۶ ساعت از کوه های پارک ملی یوسمتی برداشته تا این تصویر بسیار زیبا که تضاد روز و شب را نشان می دهد، خلق کند.
46- یک اورانگوتان Bornean برای کندن میوه انجیر وحشی حدود 30 متر ارتفاع درخت را صعود کرده است. جالب است بدانید اورانگوتان های نر با وزنی حدود 100 کیلوگرم، سنگین وزن ترین حیوانات با قدرت بالا رفتن از درخت در سراسر دنیا محسوب می شوند.
۴۶- یک اورانگوتان Bornean برای کندن میوه انجیر وحشی حدود ۳۰ متر ارتفاع درخت را صعود کرده است. جالب است بدانید اورانگوتان های نر با وزنی حدود ۱۰۰ کیلوگرم، سنگین وزن ترین حیوانات با قدرت بالا رفتن از درخت در سراسر دنیا محسوب می شوند.
47- Ye Ye، یک پاندای 16 ساله است که در منطقه حفاظت شده Wolong در چین روی زمین دراز کشیده است.
۴۷- Ye Ye، یک پاندای ۱۶ ساله است که در منطقه حفاظت شده Wolong در چین روی زمین دراز کشیده است.
48- یک تامارین (بومی آمریکای جنوبی) روی سر دخترکی به نام «یوینا مامریا» نشسته است که درون رودخانه Yomibato مشغول بازی است. این رودخانه در پارک ملی Manú پرو واقع شده است.
۴۸- یک تامارین (بومی آمریکای جنوبی) روی سر دخترکی به نام «یوینا مامریا» نشسته است که درون رودخانه Yomibato مشغول بازی است. این رودخانه در پارک ملی Manú پرو واقع شده است.

دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • فاطمه زیوری پایدار آذر ۲۴, ۱۳۹۶

    باسلام
    مطلب خیلی خوبی بود مخصوصا کپشن های دقیق که کمک میکرد عکس و شرایط عکاسی را بهتر متوجه بشیم . اما کاش نام عکاس هم قید میشد تا اجازه ی منتشر کردن در کانال ها و گروه های عکاسی را داشته باشیم و حق کپی رایت رعایت شود .