رنگ سال ۲۰۱۷ اعلام شد؛ سبز متمایل به زرد

رنگ سال ۲۰۱۷ اعلام شد؛ سبز متمایل به زرد

پنتون (Pantone)، نام یک شرکت واقع در ایالت نیوجرسی آمریکاست. اما به دلیل سیستم رنگ پانتون (PMS) خود که یک فضای رنگی و اختصاصی محسوب می شود و در صنایع گوناگون همانند چاپ، نساجی و پلاستیک مورد استفاده دارد، شهرت جهانی یافته است.

همچنین باید اشاره کنیم که، سیستم تطبیق رنگ پانتون سیستمی برای تولید رنگ استاندارد به شمار می رود.

این کمپانی همچنین به عنوان تعیین کننده غیر رسمی «رنگ سال» نیز بسیار شناخته شده است. پنتون در سال ۲۰۱۶ دو رنگ صورتی کوارتز و آبی آسمانی را به طور همزمان، به عنوان رنگ سال معرفی کرد. گویا امسال در نظر دارد تا یک رنگ با طراوت و جوان کننده معرفی کند.

بر اساس گفته های «لیاتریک آینسمن»، مدیر اجرائی موسسه رنگ پنتون، رنگ سال ۲۰۱۷ قرار است ویژگی های: طراوت بخش، جوان کننده و حیات دوباره داشته باشد. با این حساب به احتمال زیاد باید منتظر رنگی متفاوت از همه رنگ هایی باشیم که در سال های گذشته شاهده آنها بوده ایم.

چه رنگی می تواند چنین ویژگی های داشته باشد؟ خانواده رنگ های سبز.

landscape-1481036496-pantone-color-of-the-year

«آینسمن» بیان داشته: «رنگ سبزی که امسال معرفی می کنیم با بقیه سبزها در سال های گذشته فرق دارد. ما حس جدید و نو بودن را دوست داریم و برایمان مهم است تا رنگ سال، علاوه بر زنده بودن، تا حدی روشن هم باشد.»

placeholder_gallery-1481155533-edc-gif-pantoneoty2

پنتون در گذشته، مثلا در سال ۲۰۱۳ نیز رنگ سبز زمردی را به عنوان رنگ سال معرفی کرده بود اما این نخستین بار است که سبز روشن که در جوانه برگ ها و درختان شاهد آن هستیم را به عنوان رنگ سال معرفی می کند. همچنین بد نیست یادآوری کنیم که در سال ۲۰۱۰ هم رنگ فیروزه ای-سبز، به عنوان رنگ سال معرفی شده بود. اما هر دو رنگ سبز یاد شده، با سبز امسال بسیار فرق دارند.

gallery-1473357991-christian-siriano-house-entrance-2

کسانی که رنگ را امسال را دوست دارند، احتمالا افرادی خواهند بود که به ایجاد یک تغییر اساسی در چیدمان خانه خود فکر می کنند.

gallery-1481037153-pantone-color-of-the-year-fathomless

سبز، رنگ های متعددی را شامل می شود. اگرچه رنگ امسال نوعی سبز روشن متمایل به زرد است، اما با سبز، رنگ های متنوع زیادی می توان تولید کرد.

رنگ سبز از دیرباز محبوبیت و جایگاه ویژه ای در طراحی و مد داشته است. اولین باری که از این رنگ در لباس استفاده شد، به دهه ۲۰ میلادی بر می گردد که زنان جرات کرده و لباس هایی با رنگ های جدید به تن می کردند.

gallery-1460488749-calyssarosenheck2016-21

در دهه سی ام، این رنگ توسط ارتش مورد استفاده قرار گرفت و تا دهه ۶۰ میلادی دیگر در لباس های روزمره کاربرد نداشت. تا اینکه در سال ۱۹۶۲، پس از انتشار مقاله «بهار خاموش» توسط راشل چارلستون، سبز روشن به عنوان نماد دوستی در دهه ۷۰ مورد استفاده قرار می گرفت.

در دهه ۹۰ میلادی این رنگ دوباره مورد عنایت طراحان و صنعت گران قرار گرفت و از آن زمان تاکنون همچنان در تجارت، مد و طراحی داخلی شاهد حضور رنگ سبز هستیم.

gallery-1460492925-calyssarosenheck2016-9

به گفته آینسمن احتمالا در سال ۲۰۱۷ خیلی از مردم این عبارت را استفاده خواهند کرد: «مطمئن نیستم که این رنگ را دوست داشتم باشم.»

gallery-1473184025-christian-siriano-house-livingroom

شاید دلیلش هم این است که این رنگ در طبیعت به وفور یافت می شود. امااگر چندان مایل نیستید که همه دکور خانه خود را سبز کنید، می توانید از کوسن ها یا تابلوهایی که سبز دارند برای تغییر چیدمان در سال ۲۰۱۷ بهره بگیرید.

brian-del-toro

البته لازم به اشاره است که این رنگ فقط برای طراحی داخلی نیست، بلکه رنگ سال صنعت مد و طراحی های صنعتی هم محسوب می شود و برندهایی همانند گوچی و پرادا به تولید لباس با این رنگ روی آورده اند. اخیرا هم مرسدس بنز، خودروئی با این رنگ تولید کرده است.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود