نکات آموزنده برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن لوازم آرایشی

نکات آموزنده برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن لوازم آرایشی

کاملا واضح و معلوم است که از روی محصولات برندهای مشهور لوازم آرایشی، نسخه های کپی و تقلبی هم تولید می شود و مشتری های ناآگاه بدون اطلاع از این امر، آنها را خریداری کرده و سلامت پوست خود را به خطر می اندازند.

برای اینکه بتوانید نسخه های اصل را از تقلبی تشخیص دهید، لازم است به چندین نکته توجه داشته باشید که ما در ادامه این مطلب به طور کامل آنها را توضیح داده ایم.

خرید از فروشگاه های معتبر و نمایندگی های برند موردنظر

1

بهترین و عاقلانه ترین کار این است که از سایت رسمی برند دلخواه خود، شعبه های آن را پیدا کرده و برای خرید به همان فروشگاه ها مراجعه کنید.

اصولا وسایل آرایشی اصل بسیار گران قیمت هستند و تخفیف های چندان زیادی را شامل نمی شوند. بنابراین اگر مشاهده کردید که یک فروشگاه تخفیف زیادی روی محصولات آرایشی خود گذاشته، شک نکنید که تقلبی و غیر اصل هستند.

برای اینکه از خرید خود مطمئن شوید می توانید از فروشنده گواهی نامه کیفیت محصول را درخواست کنید، اگر از این کار امتناع کرد، بدانید که نباید از آن جا خرید کنید.

به بسته بندی محصولات توجه کنید

2

برخی از نسخه های کپی و تقلبی کاملا قابل تشخیص هستند. اگر بعضی از آنها با چنان مهارتی کپی شده اند که شاید نتوانید به راحتی غیراصل بودن آن را تشخیص دهید. یکی از آسان ترین روش های تشخیص این است که در سایت رسمی آن برند، تصویر محصول را با گزینه ای که قصد خرید آن را دارید مقایسه کنید و ببینید آیا کاملا شبیه هم هستند یا خیر.

تفاوت هایی همانند فونت متفاوت نوشته ها، رنگ جعبه یا وزن آن می تواند به خوبی مبین غیراصل بودن آن باشد. نسخه های کپی عموما سبک تر از نسخه های اصلی محصولات آرایشی هستند.

بارکد، شماره سریال و اطلاعات کارخانه ای محصول را چک کنید

3

اگر کالای موردنظر شما تقلبی باشد، ۲ یا ۳ رقم آخر بار کد آن با کشور یا منطقه ای که در آن تولید شده، مطابقت نخواهد داشت. در بیشتر مواقع نیز این محصولات، شماره سریال ندارند. پیش از خرید، حتما چک کنید که شماره سریال روی محصول با شماره روی بسته آن یکی باشد.

همچنین، محصولات اصل همیشه مواد تشکیل دهنده کالا را روی آن درج می کنند و بسیاری از برندهای آرایشی، نکاتی را به چند زبان مختلف دنیا روی کالاهای خود چاپ می کنند. اگر اطلاعات درج شده روی محصول بسیار کوتاه بوده یا به زبان های دیگر نباشد، شک نکنید که تقلبی است.

طیف های رنگی محصول را چک کنید

4

نمونه های تقلبی سایه چشم ، رژلب، رژگونه یا پودرهای صورت، رنگ هایی دارند که برندهای مشهور هرگز از آنها  استفاده نمی کنند. برای اطمینان از خرید واقعی، بهتر است پیش مراجعه به فروشگاه در سایت برند موردنظرتان، رنگ های گوناگون محصولاتش را ببینید.

به بو و غلظت محصولات توجه کنید

5

محصولات اصل، از هر لحاظ بی عیب هستند و هیچ ماده یا بافت عجیبی در آنها مشاهده نمی شود. مثلا در مورد کرم ها، غلظت نمونه های واقعی زیاد بوده و پس از خروج از تیوب، وا نرفته و بافت غیر یکدست ندارند. رژلب های تقلبی از روی ظاهرشان کاملا قابل تشخیص هستند زیرا بافت درستی نداشته و رنگ هایشان نیز جذاب نیست.

ریمل های اصل عموما بوی خوبی دارند. نمونه هایی که پس از بیرون کشیدن فرچه، بوی تند و زننده ای از خود منتشر می کنند، تقلبی هستند و ممکن است به چشمان شما آسیب برسانند. البته اصل یا تقلبی بودن ریمل را از روی غلظت مایع و فرم فرچه آن هم می توان به راحتی تشخیص داد.

چک کردن قلم موها، فرچه ها و پدها

6

حتی اگر بسته بندی محصول موردنظر کپی برابر اصل باشد، از روی فرچه یا برس های داخلی آن می توانید اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهید. این ابزار از نظر اندازه، رنگ و شکل با نمونه های اصل تفاوت دارند.

پیش از خرید یک محصول آرایشی، حتما آن را تست کنید

7

حتما پیش از خرید محصول موردنظر خود آن را تست کنید. توجه داشته باشید که سایه ها و رژگونه های اصل در طول روز پاک نشده و پخش نمی شوند. رژلب ها بسیار نرم و روان روی لب کشیده می شوند و موجب خشکی لب ها نمی شوند. ریمل اصل هم نریخته و  زیر چشم را سیاه نمی کند.

دیجیاتو
۷ نظر

ورود

  • Mobina آبان ۲۱, ۱۳۹۷

    Awli

  • hana تیر ۲۱, ۱۳۹۸

    یه مارک ریمل خوب پیشنهاد بدین با یه کرم پودر خوب ممنون میشم

  • ناشناس فروردین ۱۸, ۱۳۹۹

    سلام خسته نباشید
    محصولات مدیلن مرشطوب کننده ی پوست چرب دارن که حاویه Q10وآلوورا هستش که قبلا هم استفاده کردم
    اما دوباره یکی دیگه ازداروخانه تهیه کردم که بوش باقبلیه فرق داره .
    الان متوجه شدم روش نوشته مناسب پوست چرب حاویه ویتامین ای وآلوورا
    اما هرچی تومحصولات مدیلن رو نگاه میکنم همچین محصولی ندارن.
    احتمال داره تقلبی باشه؟

  • مژگان مرداد ۱۵, ۱۳۹۹

    سلام.‌من قبلا کرم یوسکی تیوپی می خریدم و رنگ کرم زرد مات بود. الان کاسه ای خریدم و بافت کرم مات نیست و براقه و نرم تره. امکان داره تقلبی باشه. کاسه ای بدون جعبه هست و فقط روش ژاپنی نوشته

  • مریم مهر ۲۹, ۱۳۹۹

    سلام. از سایت زیبای شما دیدن کردم . سایت بسیار خوبی دارین.
    سپاسگذارم اگر از بخش های مختلف سایت من بازدید کنید و نظرتون رو برای بهتر شدن سایتم بدهید
    لیدی مد
    https://www.ladymodkala.ir

  • سارا بهمن ۹, ۱۳۹۹

    سلام من یه کرم ضد افتاب بی بی گارنیر خریدم که جعبه ش اصل بود ولی تیوپ داخلش بر خلاف چیزی که قبلا میخریدم و خیلی عالی بود، براق بود و اسم کشور سازنده روش نیگبود.
    امکان داره تقلبی با‌شه؟
    کرنی که قبلا خریدم تیوپشم مات بود