با ربات جاسوسی سنجاقکی سازمان سیای آمریکا آشنا شوید [تماشا کنید-زیرنویس فارسی]

با ربات جاسوسی سنجاقکی سازمان سیای آمریکا آشنا شوید [تماشا کنید-زیرنویس فارسی]

هر یک از کشورها روشی خاص و متفاوت را برای جمع آوری اطلاعات بر می گزینند. در گذشته که علم تا این اندازه پیشرفت نکرده بود، سرزمین ها از افراد مختلف به عنوان جاسوس بهره می بردند و از این راه اطلاعات لازم را کسب می نمودند.

اگرچه این کار همچنان رواج دارد، اما اختراع پهپاد ها و ربات های نظامی کوچک، شرایط را کاملا تغییر داده است. وظیفه انجام چنین کارهایی، بر عهده سازمان ملی اطلاعات کشورهاست. یکی از سازمان های مطرح در این زمینه، سرویس امنیت ملی آمریکا و یا به اصطلاح سازمان سیا نام دارد.

این سازمان همواره بر روی پروژه های عظیم سرمایه گذاری نموده و توانسته دستگاه هایی کاربردی تولید نماید. با وجود آن که بیشتر پروژه ها موفقیت آمیز هستند، اما برخی از آن ها نیز به نتیجه نمی رسند. ما در این مقاله قصد داریم به یکی از همین موارد بپردازیم.

در دهه ۱۹۷۰ میلادی، سازمان سیا دستگاهی عجیب و بسیار کوچک اختراع کرد و قصد داشت از آن برای شنود گفتگوها استفاده نماید. اما به دلایلی پروژه پایان خوشی نداشت. ویدیویی که در ادامه خواهید دید، جزئیات ماجرا را برای شما روشن خواهد کرد. از شما دعوت می کنیم به تماشای آن بنشینید؛ ویدیو دارای زیرنویس فارسی است.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود