نخستین هتل یخی جهان برای اقامت در تمام فصول سال گشایش یافت

مراسم ازدواج در هتلی با دمای 5- درجه

نخستین هتل یخی جهان برای اقامت در تمام فصول سال گشایش یافت

نخستین هتل یخی جهان، در سال ۱۹۸۹ میلادی در شمال سوئد و از برف و یخ ساخته شد. اکنون و پس از گذشت ۲۷ سال از ساخت آن، بازسازی و به نام «هتل یخی ۳۶۵» در تمام طول سال قابل استفاده گردیده است.

تکنولوژی جدید سرمایش نوری این هتل را در کنار همه امکانات دیگر آن از جمله گالری های هنری و ۱۰ سوئیت مجلل برای بازدیدکنندگان این مکان رویایی و به افسانه ای بدل کرده است. با این تکنولوژی امکان بهره بردن از خورشید در نیمه های شب و در کنار نورهای مناطق شمالی کره زمین به وجود آمده است.

این هتل در ۲۰۰ کیلومتری شمال دایره آرکتیک و در Jukkasjärvi واقع شده است. در این هتل هر سال تغییراتی برای نوسازی انجام می پذیرد. به عنوان مثال در فصل بهار، چیزی حدود ۵۰۰۰ تن یخ از رودخانه نزدیک آن که  River Torne نام دارد، به این مکان آورده می شود و در طول تابستان نیز در انبارهای سرد نگهداری می شوند.

هر سال و زمانی که بخش هایی از این هتل شروع به آب کردن می کند، برای حفظ ساختار آن، مراحل ساخت مجدد انجام می پذیرد. به این ترتیب هر سال قطعات جدیدی از یخ به آن اضافه می شود.

با دیدن تصاویری زیبا از این هتل یخی به همراه توضیحات آن با ما همراه باشید:

1
هتل یخی واقع در کشور سوئد که در سال ۱۹۸۹ میلادی افتتاح شد. این هتل هر سال بازسازی می شود. آپارتمانی با سبک ویکتوریایی را ملاحظه می کنید که توسط «لوکا رونکورونی» طراحی شده است.
2
سیستم سرمایش نوری این هتل، ساختار یخی آن را در طول فصل تابستان نیز حفظ می کند.
3
لوسترهای این هتل مجلل، دقیقا به همان صورتی که در مجلل ترین هتل های جهان یافت می شود تعبیه شده است و از آب یخ زده در آن استفاده شده.
4
بیشتر وسایل این هتل نیز از جنس یخ است. این ساختار که متشکل از ۷۰۰ میلیون دانه برف است توسط «لوک وویزین» و «مثیو بریسون» طراحی شده است.
5
از زمان ساخت این هتل در سال ۱۹۸۹ میلادی، هنرمندان فراوانی آثار خود را در این مکان رویایی به نمایش گذاشته اند. نمونه ای را که ملاحظه می کنید «رقصندگان در تاریکی» نام گرفته و توسط Tjasa Gusfors و «پاتریک دالارد» کار شده است.
6
دمای این محیط باید منفی ۵ درجه باشد اما شنل های کلفت، کیسه خواب هایی با کیفیت بالا برای خوابیدن و خزهای مرغوب برای گرم نگه داشتن مهمانان در آن یافت می شود. نام اتاقی که مشاهده می کنید «گم نشوی» است که توسط «تامی آلاتالو» طراحی شده است.
7
اثر هنری به نام «بوسه» را در یکی از اتاق های مجلل این هتل شاهد هستید که توسط Vytautas Musteikis خلق شده است.
8
البته همه چیز در این هتل از یخ ساخته نشده. نمونه ای از اسپا و سونا را در یکی از سرویس های بهداشتی آن می بینید.
9
ورودی در گالری هنر هتل یخی ۳۶۵ را می بینید. این مکان سابق بر این کارخانه تولید یخچال بود.
10
برای اینکه مسافران در نورهای قطب شمال گم نشوند، اخطارهای خاصی در این مکان تعبیه شده است.
11
این هتل صومعه خاص خودش را دارد. سالانه بیش از ۱۰۰ مراسم ازدواج در این مکان برگزار می شود. شاید هم به همین دلیل است که از آن به «یخ های سرد و قلب های گرم» یاد می شود. ملکه های برفی و یخی فراوانی در این مکان یافت می شود.
13
یکی از تفریحات زمستانی رایج در فضای خارجی این هتل، سورتمه هایی هستند که توسط سگ ها رانده می شوند. در فصل تابستان هم مسافران می توانند با پیاده روی های طولانی در زیر آفتاب نیم روزی زمان را سپری کنند.

منبع: edition.cnn
بدون نظر

ورود