از بازیگر نقش پزشک دهکده چه خبر؟

گزارش روزیاتو از زندگی خصوصی جین سیمور، هنرپیشه انگلیسی

از بازیگر نقش پزشک دهکده چه خبر؟

سرویس هنری روزیاتو، امروز شما را با یکی از شخصیت های معروف انگلیسی که سال ها شاهد هنرمندی وی در سریال پر بیننده پزشک دهکده بودیم، آشنا می کند.

با ما همراه باشید در گشتی در زندگی خصوصی خانم جین سیمور انگلیسی.

داستان پزشک دهکده

یکی از سریال های دهه هشتاد شسمی را باید سریال پزشک دهکده دانست که همچون سریال های: اوشین و هانیکو و از سرزمین های شمالی خاطره انگیز دهه شصت، از شبکه دوم سیما، مهمان خانه های ایرانیان برای چند سال پیاپی بود.

داستانی که روایتگر عشق و شور یک زن جوان برای خدمت به اهالی روستایی در شمال آمریکا بود و در روال داستان، درامی خانوادگی را به تصویر می کشید که هم از نظر لوکیشن های زیبا و طبیعی و هم از نظر داستان جذاب و تاثیرگذارش، مخاطبان بسیاری در داخل کشور به خود اختصاص داد و البته فروش جهانی موفقی هم در کارنامه داشت.

در این ویدئو زیر، بخش هایی از تیتراژ آغازین این سریال را مشاهده کنید.

این سریال که در نخستین روزهای دهه نود میلادی کار ساخت آن آغاز شد، در ۱۵۰ قسمت و ۶ فصل طراحی و تولید گردید که بخش های زیادی از آن با دوبله های خوبی، در کشورمان روی آنتن رفت.

j1

پزشک دهکده ، یک سریال آمریکایی با سبک وسترن، درام و خانوادگی به کارگردانی بث سالیوان است. این سریال از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸ در شبکه سی‌بی‌اس پخش شد. ماجرای اصلی این سریال مربوط به پزشک زنی با نام مایکلا کوئین است که نقش آن را جین سیمور بازی می‌کند.

j13
(سکانس هایی از سریال دیدنی پزشک دهکده)

مایکلا پس از اتمام تحصیلات پزشکی در بوستون به دهکده‌ای در کلورادو می‌رود و در آنجا به معالجه بیماران می‌پردازد در همین حین با خانواده‌ای صمیمی می‌شود پس از مدتی مادر آن خانواده بر اثر بیماری در معرض مرگ قرار می‌گیرد و در اواخر عمرش سه فرزندش را به مایکلا می سپارد تا از آن‌ها مراقبت کند.

بازیگرانش: جین سیمور در نقش دکتر مایکلا کوئین، جو لاندو در نقش بایرون سالی، چاد آلن در نقش متیو ،کوپر اریکا فلورس در نقش کالین کوپر ، جسیکا بومن در نقش کالین کوپر، شان تووی در نقش برایان کوپر.

j3
(دکتر کویین در کنار همسرش در سکانسی از سریال پزشک دهکده)
j000
(جین سیمور در پزشک دهکده در طول ۵ سال فیلمبرداری)

به طور کلی، در سریال های چند دهه اخیر، هر جا یک بازیگر شرقی یا غربی، نقش زنی تلاشگر را روایت می کند، فعالیت های وی در عرصه زندگی،  سبب خلق داستانی مهیج می شود که با اقبال جامعه ایران به خصوص بانوان همراه می شود که البته وقت بیشتری برای همراهی با سریال های خانوادگی غربی دارند.

j2
(این سریال تا کنون میلیون ها دلار در سراسر جهان فروش داشته است)

جذابیت داستان و حضور فعال این زن در ناملایمات زندگی و برخورد منطقی او با مشکلات و چالش ها به گونه ای بود که ۳ سال، ساعت ۲۱ شبکه دوم سیما، یکی از پر بیننده ترین برنامه های رسانه ملی به حساب می آمد.

شروع این سریال نوستالژی با ورود یک قطار آغاز می شد که این جمله را می گفت: من یک پزشک اهل بوستون هستم که مرا به عنوان یک پزشک زن، نپذیرفتند . . .

این سریال، اکنون در بیش از ۸ میلیون صفحه اینترنت ایندکس شده است که نشان دهنده این مهم است که تا چه اندازه پزشک دهکده توانسته در کشورهای مختلف جهان، تاثیر گذاری رسانه ای داشته و در جذب مخاطبان، موفق بوده است.

j4
(جذابیت میمیک صورت و بازی قوی جین سیمور، پزشک دهکده را مشهور کرد)

در پرتال معروف IMDB که اکنون در اختیار غول خرده فروشی اینترنت (AMAZON) قرار دارد، این سریال رتبه ۷ از ۱۰ را کسب کرده است.

سایت رسمی سریال پزشک دهکده در این نشانی قرار دارد. در این سایت، اطلاعات کاملی درباره سناریوی جذاب این سریال، معرفی بازیگران، عوامل تولید، تصاویر پشت صحنه قسمت های مختلف سریال و همچنین نحوه سفارش نسخه اصلی سریال بر روی دی وی دی در اختیار مخاطبان جهانی قرار گرفته است.

جالب است که بدانید به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ساخت این سریال، در فوریه ۲۰۱۶ میلادی. مراسمی در Paramount Ranch آمریکا برگزار شد که با استقبال عاشقان این سریال و طرفداران خانم جین سیمور همراه شد.

سبک زندگی پزشک دهکده

گر چه جین در این سریال به خوبی نقش یک پزشک زن متعهد و مهربان و تلاشگر را بازی می کند، اما در دنیای واقعی نیز، مراقبت های بهداشتی و پزشکی را در  دستور کار دارد. اهمیت وی به پوست و مراقبت های پوستی با استفاده از لوسیون های گوناگون، سبب شده تا پوست او در دهه شصت زندگیش، جوان تر از هم سن و سال های او به نظر برسد.

j5
(مدل مو و کلکسیون طلا و جواهرات جین سیمور)

در حالی که وی، هیچ گاه بر خلاف برخی از بازیگران انگلیسی و هالیوودی، زیر تیغ جراحان برای عمل های زیبایی گونه و چانه و امثالهم نرفته است. وی مخالف رژیم های غذایی سخت است و تنها معتقد است که در زندگی باید غذای سالم مصرف کرد و از غذاهای حجیم و پر کالری دوری کرد.

k9
(ساده پوشی و استفاده از اکسسوری های جذاب، سبک زندگی جین سیمور است)

وی با توجه به جراحی کمر خود، خیلی نمی تواند تحرک شدید ورزشی داشته باشد و گاها پیاده روی می کند. اما همواره تلاش می کند تا در کوچکترین فضا، تحرک داشته و به همین خاطر، ایروبیک و پیلاتس و کار با وزنه های سبک را در خانه انجام می دهد.

j6
(تصویر جین سیمور در دهه پنجاه زندگیش)

وی یکی از دلایل شادابی خود را که تاثیر زیادی بر کارکرد بدن و همچنین شادابی چهره و پوستش داشته است را دارویی به نام خنده می داند که به قول ایرانی ها، بر هر درد بی درمان دواست.

j8
(از جمله تصاویر همیشه خندان خانم جین سیمور در پزشک دهکده)

حضور او در فیلم های کمدی، خود مبین این مطلب است که دکتر کویین، نه تنها در نقش هایی که بر عهده داشته ، خندان است، بلکه در زندگی شخصی و دور از دوربین نیز، خنده را از لبانش حذف نمی کند.

j7
(تصویری از کلکسیون گوشواره های جین سیمور)

جین سیمور

جین سیمور (jane Seymour) که خیلی از مخاطبان تلویزیون ایران به واسطه پخش سریال جذاب و خانوادگی پزشک دهکده، وی را در ذهن دارند، در ۱۵ فوریه ۱۹۵۱ میلادی در شهر هایزمدلسکس انگلستان به دنیا آمد. گر چه جین، هیچ گاه در زمینه پزشکی فعالیت نکرد، اما پدرش، متخصص زنان و زایمان بود و از جمله لهستانی های مهاجر این کشور به شمار می آید.

j10
(راز شهرت با خنده های همیشگی جین سیمور و کلکسیون گوشواره)

اتفاقا مادر ایشان که میک نام دارد، پرستار بوده و در هلند متولد شد. مادرش در زمان جنگ جهانی دوم، از جمله اسرای جنگی متفقین بود.

جین سیمور، در زمان تولد به نام جویس پنلوپه ویلهلمینا فرنگبرگ نام گذاری شده که پس از ۱۷ سال، او نام آسان جین سیمور را برگزید که در واقع این نام، نام همسر هنری هشتم، پادشاه انگلستان است که در قرن شانزدهم میلادی زندگی می کرد.

j11
(جین سیمور از دوران نوجوانی هم، مدل برندهای غربی بود)

جیم سیمور، همچون بازیگران هالیوود، چند ازدواج را در کارنامه خود ثبت کرده است که از آن جمله می توان به ازدواجش با مایکل آتن بورو، جفری پلانر، دیوید فلین و جیمز کیچ اشاره کرد که حاصل این ازدواج ها، چهار فرزند به نام های سین، کاترین، جان و کریستوفر بوده است.

وی در فیلم های جیمز باند همچون زندگی و مرگ (Live and Let Die)، بعضی جا ها در زمان، پایان عدن، انواسیس، جنگ و خاطره در دهه هفتاد و هشتاد میلادی ایفای نقش کرد. اما بخش زیادی از شهرت خود را مدیون سریال آمریکایی دکتر کویین، زن دکتر (Dr Quinn, Medicine Woman) دارد که در فاصله سال های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸ میلادی ساخته شد.

j12
(تصویری از گردن بند الماس یقه ای جین سیمون)

در دهه نود میلادی، این سریال یکی از سریال های پر مخاطب در شمال آمریکا به شمار رفت. خانم جیم سیمور در طول دوران بازیگری خود، جوایز بسیاری بدست آورد که از آن جمله می توان به ۲ جایزه امی و گلدن گلوب اشاره کرد.

جین سیمور در اینستاگرام فعالیت خاصی ندارد و تنها پروفایلی در فیس بوک دارد. اما سایت اختصاصی وی را می توان در این نشانی دنبال کنید که بخشی از فعالیت های هنری، سبک زندگی و همچنین عرصه های مدو لباس و مدلینگ ایشان را معرفی کرده است.

j14
(تصویر ایندکس پرتال جین سیمور)

همانطور که در داخل این گفتار هم اشاره کردیم، جین سیمور، یکی از فعالان عرصه زیبایی در آمریکا به شمار می رود و به همین خاطر، بخشی از درگاهش به معرفی نظرات و علایقش به دنیای مد و لباس و آرایش اختصاص یافته است. برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

j15
(بخش از فعالیت های خانم پزشک دهکده، به طراحی مبلمان خانه اختصاص دارد)

او سفیر تبلیغاتی برخی از برندهای آرایشی از جمله Crepe Erase است که با فرمولاسیون TruFirm طراحی و تولید شده است و برای پوست های خشک، مناسب است. جالب است که بدانید خانم سیمور، طراحی دکوراسیون و مبلمان نیز به شمار می رود و و با برخی از طراحان مد و مبلمان مانند مایکل امینی، همکاری دارد.

برای آشنایی با فعالیت های ایشان در عرصه مبلمان می توانید به این نشانی مراجعه کنید.

j16
(تصویری از طرح های مبلمان اثر جین سیمور)

بخشی از فعالیت های خانم سیمور به طراحی اکسسوری ویژه بانوان جوان اختصاص داشته که برای آگاهی از جدید ترین طرح های ایشان می توانید به این نشانی مراجعه کنید.

درس هایی از پزشک دهکده

صبوری، متانت و تلاش برای کمک به دیگران، درس هایی بود که جین سیمور در این درام خانوادگی آمریکایی به مخاطبان خود یاد می داد.

جین سیمور، گر چه در زندگی خصوصی با تعدد ازدواج هایی که داشته، زندگی پر فراز و نشیبی را تجربه کرده و اکنون مشغول بزرگ کردن نوه هایش در دهه شصت از زندگی خود است، اما همانطور که در این گفتار نیز به آن اشاره شد، سبک زندگی انرژی مثبت و تلاش برای شاد زیستن را به عنوان بخشی جدا نشدنی از سبک زندگی خود می داند.

علاقه وی به طراحی مبلمان، دکوراسیون، طراحی اکسسوری و فعالیت های مدلینگ و فشن در سه دهه اخیر نشان می دهد که طیف فعالیت های هنری ایشان، بر خلاف برخی از هنرپیشه های انگلیسی و آمریکایی، به دنیای پرده نقره ای خلاصه نشده و از طریق آموزش های کوتاه مدت، توانسته در عرصه های مختلف طراحی، از طریق برند خود، فعالیت های گسترده ای انجام دهد.

در روزهای آینده، سرویس هنری روزیاتو شما را با سبک زندگی شماری دیگر از چهره های تلویزیونی معروف در سریال های خارجی چند دهه اخیر از جواهری در قصر تا یانگوم، آشنا می کند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۱ نظر

ورود

  • راحله دی ۵, ۱۳۹۵

    وای 🙂
    یادش بخیر
    عاشق اون سریال بودم
    هنوزم هستم
    مرسی بابت این مطلب

  • میثم دی ۵, ۱۳۹۵

    چقدر فرق کرده
    یادمه وقتی سریالش پخش میشد، همه میرفتن شبکه ۲. انگار هیچ شبکه دیگه ای نبود. درسته. دوبله اش محشر بود

  • لادن دی ۵, ۱۳۹۵

    اون سایتش خیلی جالب بود. خیلی پیر شده اما عین سریالش، پر انرژی و فعاله.
    کاش اینستا داشت.
    خوشمان آمد 🙂
    مقسی بوکو

  • حميد دی ۶, ۱۳۹۵

    عاشق سریال بودم
    اینا خوبن که میزارید

  • فرهاد دی ۶, ۱۳۹۵

    یادش بخیر
    خیلی ها باهاش زندگی کردن. واقعاسریال آموزنده ای بود. درس می داد. سریال های الان واقعا تو خالی شده

  • سمیه دی ۷, ۱۳۹۵

    لادن جون مرسی از لینک قشنگت
    چه جالب این سایت رو پیدا کردی میدونی که من عاشق جین و کارشم 🙂 نمیدونستم که در فیلد مبلمان هم فعال شده!
    زیبا.

  • کامرانی دی ۹, ۱۳۹۵

    یادش بخیر
    یکی از بهترین سریال ها بود .عشق به خانواده و جسارت یه دختر رو نشون داد. اتفاق دیدم سایتتون رو چه جالبه

    • ناشناس شهریور ۳, ۱۴۰۰

      فقط خدای متعال می‌تواند خلق کند، مخلوقات با نعمات خدادادی بخواست خدای متعال فقط هماهنگ کننده می توانند باشند إن شاءالله تعالی
      خنده هم به اندازه و نحو درست و بجا و مورد رضایت خدای متعال باید باشد تا واجد شرایط باشد، در حد خود بصورت نسبی مفید واقع شود بخواست خدای متعال.

  • سعید فروردین ۱۰, ۱۳۹۶

    خیلی من این سریال دوست داشتم واقعا عالی بود

    • ناشناس شهریور ۳, ۱۴۰۰

      هر جایی از سریال که واجد شرایط باشد، در حد خود بصورت نسبی خوب و یا در کل دارای ویژگیهای در خور خود می‌توانند باشند بخواست خدای متعال

  • زحل دی ۵, ۱۳۹۷

    سریال فوق العاده زیبایی بود عشق به خانواده ، روشنفکری ،گذشت و فداکاری، انسانیت ، کمک به دیگران و مقابله با نژادپرستی از مفاهیم اخلاقی این سریال زیبا بود واقعا دست عوامل این سریال درد نکنه