آغاز فروش بزرگ سال هنرهای تجسمی در گالری نیاوران

خبرهای داغ گالری گردی در زمستان سرد ۹۵

آغاز فروش بزرگ سال هنرهای تجسمی در گالری نیاوران

در دومین هفته دی ماه، گالری گردی روزیاتو همچون روال ۹ ماه پیش، شما را امروز با جدید ترین خبرها از دنیای گالری های پایتخت آشنا می کند. اگر در این روزهای سرد زمستانی، قصد گردش در پایتخت را دارید، گالری های شهر را به شما پیشنهاد می کنیم که فرصت خوبی برای تماشای جدید ترین دستاوردهای هنری جوانان و پیشکسوتان هنر ایران زمین است.

یکی از جذاب ترین خبرهای این هفته را می توان به اتفاقاتی که در فرهنگسرای نیاوران پایتخت در حال جریان است، معرفی کرد.

با ما در گزارش این هفته همراه باشید.

نهمین فروش بزرگ سال هنرهای تجمسی آغاز شد

فرهنگسرای نیاوران در دومین هفته زمستان ۹۵، روزهای شلوغی را سپری می کند. چرا که نهمین فروش بزرگ سال هنرهای تجسمی کشور از دوم دی ماه تا ۱۷ این ماه، در گالری نیاوران در معرض دید علاقمندان به هنرهای تجسمی قرار گرفته است.

گالری فرهنگسرای نیاوران در خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این پرتال مراجعه کنید.

نمایشگاه گروهی سرامیک

g1

نگارخانه برسام، تا آخر این هفته پذیرای علاقمندان به هنر سرامیک است. در این گالری، می توانیم با آثار هنرمندان جوان همچون: آرمین حق‌نژاد ،یاسمن شمس‌الدینی ،زینب عابدیان ،مرضیه سادات قاری ،سهیلا کاویانی ،عطیه کلاهچیان آشنا شویم.

این گالری در خیابان ولیعصر، پایین تر از فاطمی، کوی پرستو، شماره ۲۲ واحد ۱ قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

گالری دلشگا با نویز سفید آمد

g2

نمایشگاه نقاشی علی کائینی از امروز تا ۱۲ دی ماه در نگارخانه دلشگا، پذیرای بازدید عاشقان هنر نقاشی است. این هنرمند جوان در بیانیه نمایشگاه می گوید:

نویز سفید یک نویز تصادفی‌ست که تراکم طیفی ثابتی دارد، به‌این‌معنا که این نویز دارای دامنه یا تراکم مشابهی در سراسر طیف فرکانس‌های صداهای قابل‌شنیدن است. این باعث‌شده تا نویز سفید امکان پوشاندن سایر صداها را داشته باشد. نویز سفید به این علت سفید نامیده شده است که مانند نور سفید، که آمیزه ای از همه‌ی طول موج‌های مرئی نور است، آمیزه‌ای از همه‌ی فرکانس‌های قابل‌شنیدن است.
کارهای این مجموعه روایت مواجهه با محصولات نامتناهی «تصمیم» (به‌عنوان امری ارادی)‌ست، با کوشش در جهت ورود به گستره‌ی دیگری از ذهن.

این نگارخانه در خیابان کریم خان زند، خیابان ایرانشهر، کوی مهاجر، شماره ۳۰ واقع شده است.

نگارخانه شلمان با “عکاشی” آمد

g3

عنوان جالبی که بهروز بقایی، عکاس جوان کشورمان برای نمایشگاه زمستانی خود تدارک دیده، شما را به جشنواره ای از رنگ و نور دعوت می کند. این نمایشگاه تا ۹ دی ماه پذیرای بازدید علاقمندان به عکاسی است.

گالری شلمان در میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبار غربی کوی کاووسی و شماره ۲۷ واقع شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

نگارخانه ویستا با عابر پیاده

g4

عابر پیاده، عنوان نمایشگاه عکس محمود باجلان است که تا ۱۳ دی ماه سال جاری در نگارخانه ویستا، در معرض دید علاقمندان به هنر نقاشی قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این پرتال مراجعه کنید.

نگارخانه مریم فصیحی هرندی

g5

بیناب، عنوان نمایشگاه نقاشی کاوه بیکیان، هنرمند جوان کشور است که آثار خود را در تمی خاص، در این گالری در معرض دید علاقمندان به نقاشی قرار داده است. این گالری تا ۱۵ دی ماه، میزبان تابلوهای بیکیان است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این پرتال مراجعه کنید.

گالری زرنا با طوبی آمد

g6

فاطمه نیازی، تصویر ساز جوان تهرانی، آثار خود را تا ۸ دی ماه در نگارخانه زرنا با عنوان طوبی در معرض دید علاقمندان قرار داده است. وی در بیانیه این نمایشگاه می گوید:

«طوبی» های فاطمه نیازی مفهوم روشنی از همه زنان این سرزمین است. خواستن هایی که بیشتر اوقات فراموش می شود. در طول زندگی اش و در جایی که به آن نیاز دارد.

زمانی که کودک است و زمانی که جوان است و یا حتی زمانی که به میان سالی می رسد و این مسیر ادامه دارد …
او دوست دارد راه برود، حرف بزند، چیز بنویسد و گاهی از سر شوخی در کوچه خیابان های شهر بستنی قیفی را لیس بزند و حتی شهامت این را داشته باشد که زنگ خانه همسایه را بزند و پا به فرار بگذارد،  قهقه بزند، خیال بافی داشته باشد، لاک بزند و کارهایی بکند که دوست دارد انجامش دهد و کارهایی که دیگران دوست ندارند او انجام دهد.

فاطمه نیازی در «طوبی» های امروزش بیش از این چیز دیگری را بر زبان نیاورده است و چیزی بیش از این نمی خواهد. او می خواهد با صدای بلند آواز بخواند، راه برود و برقصد و کتابی بخواند که نیست. او می خواهد لی لی کند، تاب بخورد، غش بازی دربیاورد و چه خوب است که او همه این ها را می داند و خوب تر اینکه دوست دارد دیگران هم بدانند.

گالری زرنا در نشانی خیابان شهرآرا، به سمت اداره گذرنامه، خیابان ۱۳ شماره ۱۲ قرار دارد.

گالری هما با آخرین خاطرات بهشت

g7

ارغوان خسروی، نقاش جوان کشورمان، تا ۱۴ دی ماه سال جاری در نگارخانه هما در تهران، تابلوهای نقاشی خود را در معرض دید علاقمندان قرار داده است.

مینیاتورهایی درباره امروز

رجوع به اسلوب‌های تصویر ایرانی و از جمله مهم ترین آن ها مینیاتور، یکی از تمهیدات هنرمندان برای نشان دادن رابطه‌ی حسی آن‌ها با زادگاه ست، تاکیدی که در آثار معاصرینی چون سیا ارمجانی، نیکزاد نجومی، کامروز آرام، نادر اهریمن، رضا درخشانی و طلا مدنی از ان جمله‌اند. البته عمده‌ی بکارگیری این المان‌های فرهنگی در حد استفاده مستقیم از آن‌ها محدود مانده‌اند و بیشتر سویه کلاژ و جفت و جور کار داشته‌اند.

g8
ارغوان خسروی اما جهان مینیاتور را دوباره نمایی نمی‌کند، او با اتکا به سورئالیسم جهان مینیاتوری، تصاویری را پدید می‌آورد که تنها در ژست به مینیاتور شبیه هستند. اما در مفهوم هیچ نسبتی با آن برقرار نمی‌کند. هنگامه معمری درباره‌ی این مجموعه می‌گوید: « در مجموعه «آخرین خاطرات بهشت» نوعی خویشگویی فردی دیده می‌شود که باید آن را فراتر از نوستالژی، نوعی ابهام زدایی از مفهوم ایرانیت دید. او به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌شود درباره امروز با یک زبان بیگانه حرف زد.

این گالری در خیابان کریمخان، کوی چهارم غربی، شماره ۸ واحد ۱ قرار دارد.

نگارخانه آتشزاد با خراش

g9

مهدی آذین، نقاش جوان تهرانی، تا ۱۲ دی ماه، تابلوهای نقاشی خود را در معرض دید عاشقان این هنر قرار داده است و در بیانیه نمایشگاه می گوید:

خراش شاید نامی غیر متعارف برای یک نمایشگاه نقاشی باشد ولی استفاده ار تکنیک خراش روی بوم که با هدف ایجاد کنتراست بیشتر در رنگ ها در برخی تابلوها صورت گرفته؛ به طور جالبی با روحیه کمابیش خشن و نمایان شدن لایه های زیرین وجودی خودم در خراش های عمیقی که بر روحم خورده، همخوانی دارد.
امیدوارم آنچه که نمی توانم با حرفها و واژه ها برایتان بگویم در قاب این تصویرها احساس کنید.

خراش آقای آذین را در خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ونک، خیابان عباسپور شمالی، بعد از پل همت، شماره ۲۳ مشاهده کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی مراجعه کنید.

گالری او

g10

این نگارخانه در دومین هفته زمستان ۹۵، تا ۱۴ دی ماه، میزبان  نمایش آثار شیرین صباحی است که آثارش در عرصه ویدئو و چیدمان، می تواند مورد استقبال علاقمندان به این عرصه جدید هنری شود.

برای تماشای آثار به خیابان ویلا، کوی خسرو، شماره ۴۶ مراجعه کنید. پرتال گالری نیز در این لینک در دسترس است.

منظره در نگارخانه لاله

g11

تا ۱۴ دی ماه سال جاری فرصت دارید که به نگارخانه لاله تهران مراجعه کرده و نمایشگاه گروهی نقاشی منظره را تماشا کنید. در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

نمایشگاه «منظره» با ۳۱ اثر نقاشی از یعقوب عمامه پیچ، وجیهه فکور، فریبا سلطانی، مسعود اصلانی، امیر کریمیان و سجاد محمودی روز جمعه ۳ دی۱۳۹۵ در نگارخانه لاله افتتاح می‌‏شود.

مجموعه آثار این نمایشگاه، محصول دوری از محیط شلوغ شهر و سپری کردن زمانی هرچند کوتاه در آرامش طبیعت است.
برای هر یک از هنرمندان، حضور در طبیعت فرصتی بوده برای دیدن دوباره آن، با چشمی که خود را همچنان نیازمند درک ارزش های تجسمی هنر نقاشی می داند.

کوشش در ایجاد فضای شخصی، استراحت فکری و سعی در فهم ویژگی های بومی طبیعت از دیگر انگیزه های این هنرمندان در برپایی نمایشگاه بوده است …

این نمایشگاه، روزهای عادی از ساعت ۹تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹.پنجشنبه تا ساعت ۱۶به استثنای ایام تعطیل ادامه خواهد داشت. نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله قرار دارد.

سونات سرد به گالری آران آمد

g12

تا هشتم دی ماه سال جاری برای تماشای آثار نقاشی مریم فرزادیان فرصت دارید تا به این نگارخانه مراجعه کنید. در بیانیه نمایشگاه می خوانیم:

رنگ ها، قیچی ها و تکه ها و خرده های کاغذی در فضاهایی قرار می گیرند تا بازی شانس را بسازند: سنگ، کاغذ، قیچی.مریم فرزادیان با ترکیب بندی های دقیقش قوانین بازی را تغییر می دهد: در بازی او احتمالات و ترکیب ها بی نهایت هستند وهیچ  کس برنده نیست. ضربآهنگ اصلی سونات سرد او انهدام و آشفتگی است و نتایج نهایی آن قطعات ناتمام سراینده هستند.

برندگی تصویر در این نقاشی ها که نتیجه سال ها ممارست و تمرین است، تفسیری دقیق از اشیایی می سازد که می توانند ابزار سازندگی و خشنودی باشند و یا عامل تباهی باشند و رنج. می توان تصور کرد که در لایه های این نقاشی ها و در ذهن هنرمند، تاریخ و حافظه جمعی جاری و در عین حال نهان هستند، رویدادهائی که هنرمند با زبان اشاره و کنایه به آنها می پردازد.

کیفیت روائی و احساسی این نقاشی ها واقعیت خود را به تصویر می کشند؛ بافت، سطح، نور و سایه واضح تر از واقعیت جلوه گر می شوند تا به بیننده یادآوری کنند که «اشیا از آنچه می بینید به شما نزدیکتر هستند.»

نگارخانه اتبین با روزای روشن

g13

نگارخانه تبین تا ۱۴ دی ماه، پذیرای بازدید علاقمندان به تماشای آثار نقاشی یک هنرمند جوان تبریزی در تهران است. در بیانیه نمایشگاه آمده است:

نمایشگاه فتومونتاژهای بابک حقی با نام «روزای روشن» جمعه سوم دی ماه در گالری آتبین گشایش می یابد. در این نمایشگاه ۱۱ اثر در قطع های ۹۰*۶۰ ، ۶۰*۴۰ و ۴۰*۳۰ سانتی متر به نمایش در می آید.
این مجموعه که به گفته خود هنرمند برای تکمیل شدن آن دو سال زمان صرف شده است حاوی پیوند هایی بین خواب ها، گذشته و حال هنرمند است که با تکنیک فتومونتاژ کار شده اند.

در بخشی از بیانیه نمایشگاه آمده است: «عکاسی برای یادآوری خاطرات به میانجی گری آمد و به طور نمادین بر پیوندهای به مخاطره افتاده و زوال رو به گسترش زندگی خانوادگی تاکید کرد. عکس ها این سایه های شبح وار، حضور ناچیز و نمادین خویشاوندان دورافتاده اند.عکس ها علاوه بر آنکه حس مالکیت خیالی یک گذشته ی غیرواقعی را به آدم ها می دهند، به آنها کمک می کنند تا جایی که در آن احساس نا امنی می کنند به تسخیر خود درآورند.»

برای کسب اطلاعات بیتشر به این نشانی مراجعه کنید.

نگارخانه علیها با تقویم تاریخ

g14

نگارخانه علیها این روزها میزان نمایش آثار نقاشی نسرین برکت است که تابلوهای خود را تا ۱۴ دی ماه در این مجموعه در معرض بازدید گالری گردهای تهرانی قرار می دهد.

برای مشاهده آثار به خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوی ماهرو زاده مراجعه کنید.

خانه هنرمندان ایران

آثار هنرمندان تجسمی در نمایشگاهی با عنوان «تمام رنگی» در خانه هنرمندان ایران به‌نمایش درمی‌آید. این نمایشگاه دوم دی‌ماه ساعت ۱۷ گشایش می‌یابد. «تمام رنگی» نمایشگاهی از ۷۶ اثر هنرمندان نقاش و عکاس پیش‌رو و پیشکسوت ایران در موضوعات مختلف است.

نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی معاصر ایران تا ۱۳ دی‌ماه در نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران برپاست. گالری هنرمندان را در این نشانی دنبال کنید که این روزها برنامه های متنوعی در ۸ گالری آن در جریان است.

نگارخانه بهار

تلفیق داستان‌ و تصویرسازی‌های بومی در نمایشگاه «۳۸ تصویرگر، ۱۳۸ کتاب در ستایش زندگی و جهان» در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد. نمایشگاه «۳۸ تصویرگر، ۱۳۸ کتاب در ستایش زندگی و جهان» با رونمایی آثاری در حوزه محیط زیست برای کودکان برگزار می‌شود.

این آثار از سوم تا دوازدهم دی‌ماه در خانه هنرمندان ایران گالری‌های بهار و نامی در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت.

گالری دنا

نمایشگاهی از آثار نقاشی افسانه آخوندی با عنوان «ستاره‌ها» برپا می‌شود. هنرمند در این مجموعه کوشیده است با بهره‌مندی از مدل زنده و عکس، به فیگورهایی دست یابد که در ساختار نزدیک‌نمای خود، شباهتی را با «طبیعت بی‌جان» عرضه می‌کنند.

نمایشگاه این هنرمند روز جمعه، سوم دی‌ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «دنا» به نشانی خیابان طالقانی، سپهبد قرنی، کوچه سوسن، شماره ۴ گشایش می‌یابد و تا هشتم دی ادامه خواهد داشت. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • پویا دی ۵, ۱۳۹۵

    فرهنگسرای نیاوران خیلی شلوغ بود جمعه
    فکر نمیکردم چنین برنامه ای باشه 🙂
    مرسی

  • مهدی دی ۵, ۱۳۹۵

    گزارش جالب شما را خواندم
    معرفی گالری ها با لینک، اقدام پسندیده ای است.
    موفق باشید
    مهدی

  • علی کائینی دی ۶, ۱۳۹۵

    از سایت روزیاتو برای معرفی گالری ما تشکر میکنم