آموزش دوخت قالیچه با شلوارهای جین کهنه

آموزش دوخت قالیچه با شلوارهای جین کهنه

شلوارهای جین و لی از جمله رایج ترین البسه در میان زنان و مردان به شمار می رود که به دلیل جان سختی جنس پارچه، ماه ها بدون تغییر فرم قابل استفاده است. اما پس از مدتی حالت شل به خود گرفته یا به تدریج پوسیده می شود. در این حالت، توصیه می کنیم به جای اینکه آن ها را دور بیاندازید، نگهشان داشته و کاردستی های جالبی درست کنید.

از جمله کارهایی که می توان با شلوارهای لی قدیمی انجام داد، دوخت روکش صندلی برای کودکان، زیر بشقابی، کیف دوشی یا حتی قالیچه است.

1

برای دوختن قالیچه، به تعداد زیادی شلوار نیاز دارید و باید همه آنها را در اندازه های واحد برش داده و با حوصله و دقت کامل به هم وصل کنید. شاید مراحل ساخت آن کمی طولانی باشد، اما نتیجه کار عالی است و ارزشش را خواهد داشت.

2

قالیچه ای که در ادامه آموزش خواهیم داد، اندازه ای حدود ۱۵۰ سانتی متر خواهد داشت. برای این منظور به ۷ شلوار جین برای تکمیل پروژه نیاز دارید.

3

در ابتدای کار یک الگو همانند شکل بالا با اندازه های  ۲۳.۵ در ۷۰ در ۵ سانتی متر بکشید. سپس آن را روی پاچه های شلوارها گذاشته و برش دهید تا تکه های برابر به دست بیاید.

4

از هر شلوار جین، ۴ تکه به این اندازه به دست می آید. شما برای تکمیل این پروژه ۲۴ تکه (۶ شلوار) نیاز دارید.

5

تکه های بریده شده را پشت و رو در کنار هم قرار داده و با چرخ خیاطی آن ها را دوخته و به هم وصل کنید.

6

7

8

پس از اتصال همه تکه ها، درزها را باز کرده و اتو بکشید تا تخت و مسطح بشوند.

9

در این مرحله باید از شلوار هفتم، یک دایره ۴۳ سانتی متر در بیاورید. برای این منظور می توانید چندین تکه پارچه را به هم دوخته و این دایره را شکل دهید.

10

آن را در مرکز قالی قرار داده و بدوزید.

لبه های بیرونی دایره بزرگ تر را نیز تو گذاشته و بدوزید.

آن ها را اتو بکشید تا صاف شوند.

11

در آخرین و مهم ترین مرحله، باید یک لایه آستری از جنسی که لیز نمی خورد در پشت قالیچه کار کنید. می توانید از چسب پارچه برای این امر کمک بگیرید.

12

13

14

15

16

17

دیجیاتو
بدون نظر

ورود