بن سای ۳۹۱ ساله ای که حتی از فاجعه بمباران هسته ای هیروشیما جان سالم به در برده است

بن سای ۳۹۱ ساله ای که حتی از فاجعه بمباران هسته ای هیروشیما جان سالم به در برده است

بن سای برای عمر طولانی و ظاهر مینیاتوری درختچه هایش بسیار شهرت و محبوبیت دارد. اما این گیاهان در عین حال که برای سال های طولانی زندگی می کنند، بسیار هم حساس بوده و نگهداری از آن ها به دانش و حوصله کافی نیاز دارد.

در همین رابطه بد نیست بدانید که به تازگی یک بن سای کهنسال از کشور ژاپن سوژه رسانه ها شده که حدود ۴۰۰ سال عمر داشته و از بمباران هسته ای هیروشیما جان سالم به در برده و همچنان به حیات خود ادامه می دهد.

1

این درختچه مینیاتوری در واقع ۳۹۱ ساله بوده و به خانواده ای موسوم به Yamaki تعلق دارد که در سال ۱۹۴۵ میلادی وقتی آمریکائی های بمب هسته ای هیروشیما را بر سر مردم بی گناه انداخته و ۱۴۰ هزار نفر را کشتند، آن ها در فاصله ۳ کیلومتری از شهر زندگی می کردند و به طرز معجزه آسائی از این مصیبت جان سالم به در بردند.

2

باید بدانید که بن سای یاد شده در حال حاضر در باغ گیاه شناسی آمریکا در شهر واشنگتن دی سی نگهداری می شود زیرا ماسارو یاماکی در سال ۱۹۷۹ میلادی آن را به ایالت متحده آمریکا هدیه کرده بوده.

کارمندان این موزه نمی دانستند که این بن سای کاج سفید از هیروشیما به آنجا رسیده تا اینکه در سال ۲۰۰۱، نوه یاماکی در بازدید از باغ گیاهشناسی در مورد پیشینه ی غنی این گیاه برای آن ها توضیح داده است.

منبع: indy100
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود