مردم گوشه و کنار دنیا در تعطیلات سال نوی میلادی چه دسرهایی را میل می کنند؟

از استرالیا تا سوئد

مردم گوشه و کنار دنیا در تعطیلات سال نوی میلادی چه دسرهایی را میل می کنند؟

مردم آمریکا علاقه فراوانی به خوردن آبنبات، نان زنجیل و کلوچه دارند. اما به نظر می رسد در بسیاری دیگر از کشورهای جهان آنچه به عنوان دسر در میان مردم رواج دارد اندکی متفاوت باشد.

در برخی از کشورها از جمله نروژ انواع و اقسام مختلفی از کیک و در جامائیکا هم کیک های پرشده از میوه رواج دارد. در این متن به بررسی دسرهای ۲۲ کشور جهان پرداخته شده که در طول تعطیلات کریسمس سرو می شود. با هم این دسرهای خوشمزه را مرور می کنیم.

استرالیا:

1
بسیاری از مردم در استرالیا، ترجیح می دهند که pavlova سبک یا «دسر بِری» را بعد از صرف شام میل کنند. این دسر غالبا از لایه های از کیک درست می شود که روی آن را خامه و انواع بِری ها پوشانده است.

اتریش: 

2
یک نوع کلوچه وانیلی که به آن vanille kipferl گفته می شود، در طول تعطیلات کریسمس، در پشت ویترین و آشپزخانه تقریبا تمامی مغازه ها و خانه های اتریشی دیده می شود. این کیک با بادام و وانیل تهیه می شود.

بلژیک

3
Speculaas نوعی کلوچه ترد و شکننده است که قبل از فستیوال «سنت نیکولاس» در هلند هم خورده می شود. این کیک های بیسکویتی شکل که مزه آن بسیار شبیه به کلوچه های زنجبیلی است، از طرح های تزئینی به کار رفته روی چوب ها در تهیه آنها الهام گرفته می شود.

برزیل

4
Rabanada نسخه برزیلی نان تست فرانسوی است که در روزهای کریسمس سرو می شود. روی آن نوع خاصی از شربت ریخته می شود.

کانادا

5
«استخوان مرغ» یا Chicken Bones که آبنباتی دارچینی و سخت است با شکلات تلخ و شیرینی پر می شود و در طول تعطیلات کریسمس در میان کانادایی ها، طرفداران فراوانی دارد. برخی از کانادایی ها هم از آن خوششان نمی آید.

کلمبیا

6
بسیاری از کلمبیایی ها هم نوعی پودینگ برنج به نام arroz con leche را به عنوان دسر در طول تعطیلات کریسمس میل می کنند. البته هر خانواده دستور پخت خاص خود را دارد اما مواد اصلی آن شامل شیر، برنج، کشمش و برنج است.

کرواسی

7
در خانه هر فرد کروات و در طول تعطیلات سال نو، ظرفی از fritule دیده می شود که دونات های سرخ شده ای هستند که شبیه نوعی کیک میوه ه ای به نام beignet است اما با مرکبات و کشمش پر شده و روی آن هم پودر شکر پاشیده می شود.

جمهوری چک

8
تقریبا در تمام نقاط شهر پراگ و در طول تعطیلات کریسمس کیک دودکشی یا trdelnik یافت می شود. روی آن با پودر شکر، پوشانده می شود. دارچین و آجیل نیز در تهیه آن به کار می رود و به صورت استوانه ای تهیه و با کاغذی به دور آن فروخته می شود.

انگلستان

9
پودینگ انجیر، که از آن به پودینگ آلو هم یاد می شود، دسر کلاسیک مردم انگلستان در طول تعطیلات کریسمس است. این کیک از میوه های خشک و طعم دهنده های متنوعی تشکیل شده است. بسیاری از مردم با الکل روی آن آتش روشن می کنند.

فرانسه

10
Calissons شیرینی های بادامی هستند که با برخی از میوه ها و بادام تهیه شده و روی آن با لایه ای شبیه به یخ پوشانده می شود.

یونان

11
کریسمس بدون صرف melomakarona به عنوان دسر در یونان معنا ندارد. این کلوچه از عسل، گردو و سایر طعم دهنده ها تشکیل شده و به عنوان خوراکی میدیترانه ای، که در آن عسل، روغن زیتون و آجیل وجود دارد شناخته می شود.

آلمان

12
Lebkuchen که قدمت آن به سال های ۱۳۰۰ میلادی باز می گردد، کیکی ترد، طعم دار و شیرین است که لایه ای از عسل و لایه ای به شکل یخ روی آن را می پوشاند.

مجارستان

13
Beigli یک شیرینی سنتی است که با گردو و دانه های گیاهی پر می شود.

ایسلند

14
Laufabrauð یا نان برگی شکل، همان طور که از نامش هم پیداست به نازکی یک برگ است. در طول تعطیلات سال نو، خانواده ها دور هم جمع می شوند و این شیرینی خوشمزه را با طرح ها و تزئینات زیبا به همان شکنندگی نوع سنتی اش، تهیه می کنند.

ایرلند

15
این کیک میوه ای با ترکیبی از خامه شِری، کاستارد و کیک اسفنجی، در ظرف های ترایفل ریخته می شوند و در طول تعطیلات کریسمس سرو می شوند. ترایفل هم به عنوان نوع سبک تری از این دسر در تعطیلات توسط ایرلندی ها خورده می شود تا جایگزین پودینگ کریسمسی آنها باشد.

ایتالیا

16
در کشور ایتالیا و در میان مردم، بدون Panettone یا «نان بزرگ» تعطیلات سال نو جشن گرفته نمی شوند. این دسر در طعم ها و مزه های متنوعی تهیه می شود اما نوع سنتی آن نان شیرینی است که در آن پرتقال، لیمو و کشمش به کار برده می شود. این شیرینی خوشمزه زمانی در حدود ۱۲ ساعت طول می کشد تا پُف کند اما وقتی که آماده می شود همه اعضای خانواده از خوردن آن لذت می برند.

جامائیکا

17
این شیرینی خوشمزه یعنی «کیک کریسمسی جامائیکایی» که داخل آن با میوه های خشک پر می شود، تعطیلات مردم این سرزمین را تکمیل می کند.

مکزیکو

18
Buñuelos در تمام نقاط مکزیک قابل خریداری است و همانند بسیاری دیگر از خوراکی های این سرزمین، خاص خودشان است. در شهر Oaxaca که در طول تعطیلات مکان پرطرفداری است، شکلی همچون یک دونات شکری را به خود می گیرد. این تصور در میان ساکنان این منطقه وجود دارد که اگر ظرف آن را پس از خوردن Buñuelos روی زمین بیاندازند و بشکنند و آرزویی هم بکنند، آرزوی شان برآورده خواهد شد.

نروژ

19
کیک حلقه ای بادامی که kransekake نامیده می شود در مناسبت های خاص این کشور از جمله تعطیلات کریسمس خورده می شود. این شیرینی از ۱۸ لایه درست شده که هر چه به سمت لایه های بالاتر پیش می رود، باریک تر می شود. عمدتا برای تزئین آن از پرچم نروژ استفاده می شود.

لهستان

20
Kolaczki شیرینی هایی پر شده از مربا هستند که در شب سال نوی میلای بسیار طرفدار دارند و به این نوع از آن Wigilia گفته می شود.

اسپانیا

21
یک هفته پیش از شروع تعطیلات سال نوی میلای، سوپرمارکت های اسپانیایی پر از شیرینی ای به نام turrón می شود که خاصه در طول تعطیلات سال نو بیش از هر زمان دیگری خورده می شود. این شیرینی در دو نوع turrón de Alicante و turrón di jijona تهیه می شود.

سوئد

22
در روز St. Lucia که تعطیلات مردم این سرزمین در آن آغاز می شود، شیرینی های زعفرانی سرو می شود. رنگ اصلی و زیبای این شیرینی را همان زعفران به کار گرفته در ترکیب آن شکل می دهد.

منبع: thisisinsider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود