بهبود «سندرم داون» با نوشیدن چای سبز

تقویت حافظه و افزایش قدرت درک یا صرف چای سبز

بهبود «سندرم داون» با نوشیدن چای سبز

یک گروه تحقیقاتی به‌تازگی اعلام داشته‌اند که مواد تشکیل‌دهنده‌ی چای سبز در بهبود بیماری «سندرم داون» بسیار مؤثر است.

گروه تحقیقاتی یادشده به سرپرستی دکتر «رافائل د لا توره» و دکتر «مارا دایرسن» بیان داشته‌اند که در چای سبز، ماده‌ای به نام «اپی‌گالوستاچین گالت» وجود دارد که موجب بهبود حافظه تصویری شده و همچنین باعث می‌شود تا فرد سازگار پذیر بوده و رفتار انطباقی بیشتری از خود نشان دهد. آن‌ها همچنین اظهار داشته‌اند که بیمارانی که هم‌زمان با درمان با چای سبز، تمرینات تقویت حافظه و توانایی درک را نیز به انجام می‌رسانند، برای بهبود شرایط خود شانس بیشتری دارند.

مطالعات صورت پذیرفته روی ۸۴ شرکت‌کننده که بین ۱۶ تا ۳۴ سال، سن داشته‌اند نشان داده که تغییرات حاصله از این روش درمانی نه‌تنها روی درک، حافظه یادگیری و تمرکز حواس تأثیرات مثبت فراوانی داشته، بلکه روی اتصال اعصاب در مغز نیز مؤثر است.

مطالعات یادشده در مجله «نورولوژی لوسنت» منتشرشده و این تحقیق همچنان ادامه دارد و کارشناسان آن فعالیت‌های پزشکی خود را با اجرای این درمان روی کودکانی که به‌طور مادرزادی به سندرم داون مبتلا هستند، آغاز نموده‌اند.

پزشکان این تحقیق بیان داشته‌اند: «نتیجه آزمایشات درمانی ما روی بزرگ‌سالان مثبت بوده و به‌واسطه رشد مغز، اختلالات گفتاری این بیماران تا اندازه زیادی برطرف شده است، بنابراین گمانه‌زنی می‌کنیم که اعمال این روند روی کودکان موثرتر خواهد بود و نتیجه بسیار بهتری از آن حاصل خواهد گشت.»

در همین راستا، دکتر Dierssen اعلام داشته که: «این نخستین بار است که اجرای یک روش درمانی روی این عارضه، پاسخ مثبت داشته. اما لازم به یادآوری است که این راهکار یک درمان قطعی به شمار نمی‌رود و فقط کمک می‌کند تا بیمارانِ دچار این عارضه، کیفیت زندگی خود را بهبود بخشیده و فعالیت‌های جدیدی از زندگی را تجربه نمایند.»

منبع: independent
دیجیاتو
بدون نظر

ورود