خالق تخم مرغ شانسی های کیندر در سن ۸۳ سالگی درگذشت

خالق تخم مرغ شانسی های کیندر در سن ۸۳ سالگی درگذشت

«ویلیام سالیسه» که تخم مرغ های شانسی Kinder Surprise را برای کودکان طراحی و تولید کرده بود، در روز ۵ شنبه گذشته و در سن ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

سالیسه، دست راست «میکله فریرو»، مدیر و مالک کمپانی شکلات سازی Ferrero محسوب می شد که در فوریه سال ۲۰۱۵ درگذشت.

خالق تخم مرغ شانسی های کیندر به دلیل سکته به بیمارستانی در شهر پاویا در شمال ایتالیا منتقل و تحت درمان قرار داشت و روز جمعه، رسانه های این کشور خبر فوت وی را اعلام کردند.

nintchdbpict0002914832371

وی در سال ۱۹۶۰ میلادی به گروه غذائی فریرو پیوست و به یکی از افراد کلیدی و دست راست مدیر این شرکت یعنی میکله فریرو تبدیل شد. خوب است بدانید که خالق شکلات های بسیار خوشمزه نوتلا نیز میکله فریرو بوده.

این تخم مرغ ها که درون خود اسباب بازی های پلاستیکی کوچکی برای کودکان دارند، پس از نخستین عرضه با استقبال بسیاری از طرف مشتری ها همراه شدند به طوری که گفته می شود میلیاردها عدد از آن ها در طول ۴۰ سال به فروش رفته است.

nintchdbpict0000005682411

در آخر هم بد نیست اشاره کنیم که سالیس همیشه در مصاحبه های خود بیان می داشت که خالق این تخم مرغ شانسی ها فریرو است و او فقط مامور اجرا بوده. اما او در طراحی و تولید این تخم مرغ ها و همچنین محصولات موفق دیگر این کمپانی همانند Ferrero Rocher نقش مهمی داشته است.

nintchdbpict000291497507-e1483188707126

سالیس در ۲۰۰۷ میلادی با پاداشی به مبلغ ۴۰۰ هزار یورو بازنشسته شده بود. او از این سرمایه برای راه اندازی کمپین «زندگی خود را رنگ کن» در ریوریای ایتالیا استفاده کرد. هدف از تاسیس این کمپین کمک کردن به کودکان ۱۳ تا ۱۸ ساله برای کشف استعدادهای خود بود.

بد نیست بدانید که طبق قانون ۱۹۳۸ ایالت متحده آمریکا که استفاده از هر شئ یا وسیله ای درون مواد خوراکی ممنوع است، ورود این تخم مرغ ها به آمریکا قدغن اعلام شده بود. در تابستان سال گذشته نیز شیلی طبق همین قانون، ورود این شکلات ها را به کشور خود ممنوع اعلام کرد.

nintchdbpict000291497260

با خبر فوت این چهره سرشناس در حوزه غذا و خوراکی، باید گفت که سال ۲۰۱۶ برای هنرمندان، چهره های مشهور و ورزشکاران چندان سال خوشایندی نبوده و در ۱۲ ماه گذشته، بزرگان زیادی در حوزه های متفاوت دار فانی را وداع گفته اند.

منبع: thesun
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود