چالش جدید المپیک ریو/ سوپر باکتری بعد از زیکا

ادعای وجود «سوپر باکتری» المپیک را با چالش جدید مواجه کرده

چالش جدید المپیک ریو/ سوپر باکتری بعد از زیکا

بحث سلامت یکی از دغدغه های جدی المپیک ریو است. ویروس زیکا یکی از چالش های بزرگی است که در برزیل اپیدمی شده و همه دست اندرکاران المپیک را به شدت درگیر خود کرده. به گونه ای که برخی از ورزشکاران مطرح نیز از ترس زیکا به ریو نخواهند رفت و قید المپیک را زده اند.

در حالی که زیکا کماکان بحث روز المپیک است، سر و کله یک بیماری دیگر نیز پیدا شده. آنچه بر دغدغه های موجود خواهد افزود.

ادعای وجود «سوپر باکتری» در سواحل چند شهر برزیل، المپیک را با چالشی جدید مواجه کرده است.

در سال ۲۰۱۴ محققان موسسه Osvaldo Cruz اثراتی از باکتری Klebsiella pneumoniae carbapenemase را در ساحل فلامینگو پیدا کردند که باعث ایجاد عفونت ریو، ادراری و دستگاه گوارش می‌شد و بیشتر مبتلایان به این باکتری راهی بیمارستان می‌شدند.

حالا و در فاصله کمتر از ۲ ماه تا آغاز المپیک ۲۰۱۶ ریو نشانه‌هایی از این باکتری در «مارینا دی گلوریا» در ساحل گوانابارا، جایی که قرار است رقابت‌های قایقرانی در آنجا برگزار شود، پیدا شده است.

در ماه‌های گذشته صحبت‌هایی درباره پاکسازی این منطقه صورت گرفت اما در دو مطالعه اخیر ادعا شده که این «سوپر باکتری» در پنج ساحل دیگر برزیل به نام‌های کوپاکابانا، ایپانما، لبلون، بوتافوگو و فلامینگو پیدا شده و این مسئله دوباره باعث نگرانی شده است.

قرار است در ساحل کوپاکابانا مسابقات والیبال ساحلی المپیک برگزار شود. انتظار می‌رود نتایج این مطالعه که مربوط به داده‌های جمع آوری شده در بازه زمانی سپتامبر ۲۰۱۳ تا سپتامبر ۲۰۱۴ است، از سوی موسسه Oswaldo Cruz منتشر شود.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود