برفراز لندن؛ مجموعه تصاویری دیدنی که زیبایی های پایتخت انگلستان را از نمای بالا به تصویر می کشند

«جیسون هاوکز»؛ عشق پرواز و انتخاب شغل

برفراز لندن؛ مجموعه تصاویری دیدنی که زیبایی های پایتخت انگلستان را از نمای بالا به تصویر می کشند

«جیسون هاوکز» یکی از پرآوازه ترین عکاسان جهان است که عکس های او عمدتا مجموعه ای از عکس های هوایی هستند.

وی نخستین کتاب خود را در سن ۲۳ سالگی چاپ رساند و سپس به چاپ عناوین و تصاویر سمبلیک از شهرهایی چون هنگ گنگ، نیویورک و لیبی ادامه داد. مشتریان عکس های این هنرمند مجلات و مطبوعات پرآوازه ای چون «نشنال جئوگرافیک» و «رِد بول» هستند.

اگرچه «هاوکز» به بیشتر نقاط جهان سفر و عکاسی کرده اما از آنجا که خود اصالتا بریتانیایی است، لندن، شهری است که او در میان تمام شهرهای جهان علاقه فراوانی به آن دارد.

وی در این مورد به «بیزنس اینسایدر» می گوید: “من به تغییراتی که در وضع ساختمان و آسمانخراش های شهر لندن به وجود می آید علاقه فراوانی دارم. از آنجایی که وضعیت جوی و آب و هوای لندن دائم دستخوش تغییرات است به همین دلیل هم پرواز بر فراز آسمان این شهر می تواند احساس بسیار خوبی را برای من به وجود آورد.”

وی در سال ۲۰۱۶ میلادی، تصاویری را از پایتخت کشور خود، یعنی لندن، در زمان های مختلف گرفته است. تکنیک های حرفه ای عکاسی این هنرمند در کنار انوار زیبای شبانه، شگفتی های روز، مه غلیظ و آشنای این شهر، چهره زیباتری از آن را به نمایش درآورده است.

این مجموعه تصویری را با هم مرور می کنیم:

1
اهمیتی ندارد که در چه زمانی بر فراز شهر لندن پرواز می کنید، مهم این است که همیشه دیدن آن از بالا زیباست. «جیسون هاوکز» برای آنکه بتواند از آسمان شهر لندن تصویربرداری کند با کمک یک هلیکوپتر دو موتوره AS355 و در ارتفاعات ۴۵۰ تا ۳۰۰۰ پا بر فراز این شهر پرواز می کند.
2
تصاویر هوایی گرفته شده توسط این هنرمند، افق زیبایی از شهر لندن را از بالا به نمایش گذاشته است.
3
۴۷ درصد از فضای شهر لندن سرسبز بوده و از پوشش های سبز گیاهی تشکیل شده است که هرگز در شهرهایی چون نیویورک و هنگ گنک چنین پوششی از سرسبزی قابل مشاهده نیست.
4
افق مرئی شهر لندن دائم در حال تغییر است و این همان الهام اصلی عکس های این هنرمند به شمار می رود. برج Shard در شهر لندن، سایر برج های این شهر را همچون شبحی در اطراف آن به نظر می رساند.
5
زمانی که فصل سرما فرا می رسد، این شهر در میان مه ای غلیظ و سرما مدفون می شود.
6
تنها مناطق شناخته شده و معروف شهر لندن نیستند که نظر «جیسون» را به خود جلب می کنند بلکه او ایماژهای انتزاعی را در میان اشیاء و سوژه های این شهر می یابد. وی در مصاحبه ای با «بی بی سی» می گوید: “چیزهایی در این شهر وجود دارند که تا فرصت پرواز بر فراز آسمان آن را پیدا نکنید قادر به کشف و دیدن آنها نخواهید شد.”
7
در فصل گرم سال، بسیاری از مردم به چمن ها و سرسبزی های شهر روی می آورند. وی از چنین صحنه ای در جشن Lambeth Country Show و در پارک Brockwell تصویربرداری کرد.
8
شهر بازی شهر هم در فصل زمستان و همان طور که از پایین زیبا و باشکوه است، از بالا هم درخشان و هیجان انگیز به نظر می رسد. جیسون برای آنکه بتواند همان تصویر هنرمندانه مورد نظر خود را از فراز این شهربازی و در هنگام شب بگیرد، در ورودی هلیکوپتر را بیرون آورد.
9
وی از بناهای جدید نیز در مجموعه عکس های سال ۲۰۱۶ خود نیز تصویربرداری کرد. در عکسی که مشاهده می کنید، جیسون در ارتفاع ۱۵۵ متری خیابان بیستم «فنچرچ» از Sky Garden عکس گرفته است.
10
در این تصویر هم ایستگاه نیروگاه برق Battersea و توسعه پروژه Nine Elms که مکانی مسکونی، فرهنگی و تجاری در قلب لندن است و در پشت آن قرار گرفته را شاهد هستید. این مکان با ۱۴۰۰ کارمند، به عنوان یک پروژه بازسازی ۹ میلیارد پوندی در حال انجام است.
11
با گذشت زمان، این عکاس به عنوان یکی از پرآوازه ترین عکاسانی که برای تصاویر هوایی خود به شهرت رسید، شناخته شد.
12
اگر وی بخواهد در روند پرواز هلیکوپتر تغییراتی را به وجود آورد و برای رسیدن به خواسته های هنری خود به مدت دو ساعت در آسمان باشد، باید چیزی در حدود ۳۰۰۰ پوند هزینه کند.
13
اما این هنرمند برگزیده که این کار خود را هر روزی که تمایل داشته باشد و با مدد یک هلیکوپتر به انجام برساند.
14
«هواکز» در مورد کار خود می گوید: “من عاشق پرواز هستم و به همین دلیل هم است که عکاسی هوایی را به عنوان شغل برگزیده ام. حقیقتا دوست ندارم که کاری را انجام دهم که روی زمین باشد.”

منبع: uk.businessinsider
یک نظر

ورود

  • پویا دی ۱۴, ۱۳۹۵

    زیبا ترین شهر جهان. عاشق لندنم… =)