نمایشگاه مد و لباس کردستانی ها، به گالری نیاوران آمد

گالری گردی های روزیاتو در زمستان سرد پایتخت

نمایشگاه مد و لباس کردستانی ها، به گالری نیاوران آمد

 گالری گردی روزیاتو، این هفته نیز همچون روال هفته­ های پیش، نگاهی داشته به جدیدترین برنامه های نگارخانه ­های پایتخت ۲۳۰ ساله ایران، تا با فهرست رویدادهای فرهنگی و هنری این مقصدهای گردشگری هیجانی هنری آشنا شویم.

اگر خواهان گذران آخر هفته ای مفید و مملو از جذابیت­ های هنری و فرهنگی هستید، گشتی در نگارخانه­ های تهران را که خوشبختانه از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب شهر پراکنده شده اند را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم. گالری گردی، بخشی از ظرفیت های گردشگری شهری بوده که برای مخاطبان خود، فرصت­ هایی برای آشنایی با جدیدترین دستاوردهای هنری هنرمندان جوان و پیشکسوت را در عرصه های گوناگون فراهم می کند.

بازدید از صدها برنامه ای که در کلیه نگارخانه های شهر تهران در حال برگزاری است، به صورت رایگان امکان پذیر بوده و در برخی از نگارخانه­ ها، امکان خرید آثار هنری نیز در اختیار علاقمندان قرار دارد.

گزارش نخست را با گالری گردی در نیاوران آغاز می کنیم.

با ما همراه باشید.

چه خبر از نگارخانه نیاوران؟

g1

نیاوران در روزهای سرد دی ماه، همچنان پاتوق گردشگران داخلی و بین المللی بوده که یکی از مقصدهای گردشگری تاریخی پایتخت را در کاخ نیاوران بازدید می کنند. کمی پایین تر و در نزدیکی پارک نیاوران، گالری فرهنگسرای نیاوران قرار دارد.

نمایشگاه مد ولباس آزاده یاسمن نبی زاده با عنوان «خاطرات کردستان» عصر جمعه ۱۷دی ماه در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد و تا ۲۶ دی ماه پذیرای بازدید علاقمندان به دنیای مد و لباس اقوام ایرانی خواهد بود.

روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران اعلام کرد، در این نمایشگاه لباس های اجتماعی و پارچه های بافت، موج بافی کردستان با طراحی آزاده یاسمن نبی زاده در معرض دید عموم قرار می گیرد. این طراح جوان و خلاق به لباس نگاهی مخصوص به خودش را دارد: لباس همان کلام ناگفته‌ای است که آدم‌ها در بدو دیدار با هم رد و بدل می‌کنند.

لباس برگرفته از روح آدمی است. روحی که در تار و پود پارچه ریخته می‌شود تا به قامت ما خوش بنشیند، لباس بازی تارها و پودهاست.

g2

همین نگاه باعث شده تا آزاده یاسمن، برای احیای دوباره هنر پارچه‌بافی ایرانی که قدمتی شش هزار ساله دارد، راه دست‌بافته‌های کهن ایرانی را با بافتن دوباره تار و پود به دنیای لباس‌های ماشینی و صنعتی امروز هموار نماید.

گفتنی است، کارهای این هنرمند جوان، ترکیبی از جاجیم و ابریشم بوده و در تمام کارهایش، پارچه از نوع پارچه‌های دست‌باف استفاده گردید. وی خود را ملزم می‌داند در کارهایش تنها از پارچه‌های دست‌بافته استفاده نماید.

g18
تصویری از آزاده یاسمن نبی زاده در رویداد مد و تک

این طراح پارچه و لباس در قبال این تعهد، کارش را با جاجیم بافی شروع کرده سپس به ابریشم بافی کاشان روی آورده است و در این نمایشگاه از پارچه های دست باف موج بافی کردستان استفاده کرده است تا بتواند این صنعت فراموش شده را احیاء نماید.

خبرهای زمستانی گالری نیاوران را در این نشانی دنبال کنید. اینستاگرام این هموطن هنرمند نیز در این نشانی در دسترس است.

بزودی گزارشی از برگزاری این نمایشگاه رنگارنگ شمال تهران در سرویس هنری روزیاتو منتشر خواهد بود.

دنیای بی زمین به گالری فردا آمد

g3

گالری فردا، این روزها میزبان آثاری در عرصه حمایت از محیط زیست است. نمایشگاه عکس و چیدمان «بی‌زمین» با موضوع دغدغه‌های زیست‌محیطی از ۱۷ دی در نگارخانه فردا گشایش یافت و تا ۲۴ دی، پذیرای بازدید علاقمندان به موضوع محیط زیست خواهد بود.

در این نمایشگاه ۴٠ قطعه عکس از سارا ساسانی و طیبه نصراللهی همراه چند اثر چیدمان محیطی در فضای گالری به‌نمایش درمی‌آید. مجموعه عکس‌های این نمایشگاه با رویکردی انتقادی به عوامل تهدیدکننده و مخرب محیط زیست اشاره دارد و مخاطب می‌تواند با تامل در عکس‌ها و عناصر چیدمانی مفهوم آینده‌ای هولناک و فاقد زمینی واجد شرایط زیستن را در ذهن خود متصور شود، آینده‌ای بدون آب، سبزی و زمین، آینده‌ای بی‌زمین.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «زیستن و درست زیستن، در هر زمان دغدغه بشر بوده است و مادر زمین همواره مهد آدمی و سرزمین او، اما انسان در پرده خواهش‌ها و نیازها، خودخواهانه به عریان کردن زمین پرداخت از هرآنچه که روزگاری شکوه زمین بود، غافل از آن‌که سرانجام آتیه خویش را “بی‌زمین” خواهد کرد.»

تا ناکجا در گالری ارسباران

g4

نمایشگاه نقاشی های فرشته زمانی با عنوان تا ناکجا، از شانزدهم لغایت ۲۳ دی ماه سال جاری در نگارخانه شماره یک فرهنگسرای ارسباران، پذیرای بازدید علاقمندان به نقاشی خواهد بود. در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

عالم مثال در نظر سهروردی عالمیست واسط میان عالم ماده و عوالم مجرد از ماده و به همین دلیل نقش یک حلقه ی اتصال را بازی می کند که از خصوصیات عوالم فوقانی و تحتانی بهره مند است و به همین  دلیل عالم عجایب نیز خوانده می شود.
ناکجا آبادی که محل حضور اشباح، جنیان و برخی از فرشتگان است و وحی نیز در این عالم امکان پذیراست، موطن تجسم ارواح و تروح اجساد نیز عالم مثال است.
عالم خیالی که تفکر انسان معاصر را نیز به سمت و سوی خود می کشاند. نمایشگاه پیش رو تلاشیست برای تصویر و تصوّر این جهان خیالی مثالین در خیال نقاش و ارتباط آن با شهر و انسان معاصر.

فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالای پل سیدخندان خیابان جلفا قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه آن مراجعه کنید.

عهد عمیق به گالری ایوان رفت

g5

گالری ایوان تهران، این روزها میزبان نمایش نقاشی انفرادی نارنج کاظمی بوده که آثار خود را تا ۲۴ دی ماه سال جاری در معرض دید علاقمندان به هنر نقاشی قرار داده است.

g6

برای مشاهده آثار این نقاش جوان، به گالری ایوان در خیابان الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوی لسانی شماره ۱ مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از درگاه ایوان، جزییات برنامه های آینده را بررسی کنید.

گالری اعتماد یک

g7

نگارخانه اعتماد یک، از دهم  تا ۲۲ دی ماه، میزبان نمایش تابلوهای نقاشی رضا حسینی، هنرمند پیشکسوت است. در بیانیه گالری آمده است:

اگر رضا حسینی در دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد در ترکیب تنش آمیز عناصرانتزاعی با عناصر بازشناختی (همچون مجسمه‌های نصفه و نیمه، انبوه مردم در حال فرار، و تل اجساد) نقاشی‌هایش را با تجربه زیست اجتماعی پیوند می‌داد، در آثار سال‌های اخیرش این تنش را در قالبی پیچیده‌تر به نمایش گذاشته است: او در این تصویرها از سویی بر قلم‌گذاری انتزاعی و وجه مادی رنگ تاکید می‌ورزد و از سویی دیگر با تکیه بر تداعی‌های فرم و رنگ، اشاره‌ای غیر مستقیم به پدیده‌های مشهود طبیعی یا انسانی دارد. در این آبستره‌های طبیعت‌گرا قطعات دود مانند ارگانیک با بافت‌های حیوانی و سایه روشن‌های حداقل، در لبه‌هایی واضح و برنده، به سطح‌های وسیع‌تر تخت و خاکستری می‌رسند و کارزاری از نیروهای بصری را رقم می‌زنند. همزمان، حرکت پرتوان سطوح رنگی (معمولا از بالا به پایین)، هم غلتیدن بهمن، حرکت موج‌ها، توفان‌های صحرایی، و سحابی‌ها را تداعی می‌کند و هم انفجار‌های مهیب ناشی از فروافتادن بمب‌ها را. حسینی، به شیوه خود با رنگ‌گذاری برپایه الگوی جلوه‌های گوناگون ماده رنگی، عناصر و نیروهای بصری، و وجه انتزاعی و نمود طبیعی را نقاشی می‌کند. ما همچنان این تنش را به عنوان بیانی تصویری از تجربه‌ای اجتماعی معرفی می‌کنیم.

این گالری در نیاوران، میدان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان شماره ۴ قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به درگاه آن مراجعه نمایید.

نگارخانه شیرین

g8

نگارخانه شیرین تا ۲۲ دی ماه، نقاشی های دانا نهداران با عنوان تشنج های شیرین را در معرض دید علاقمندان قرار داده است. این گالری که پای ثابت گالری گردی­ های هفتگی روزیاتو بوده است، در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوی سیزدهم شماره ۵ واقع شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جزییات گالری، به درگاه آن مراجعه کنید.

دره گل مسیری به سوی نور

g9

نگارخانه شیرین شماره ۲، این روزها میزبان نمایشگاهی با مضمون فوق در عرصه مجسمه سازی است که تا ۲۳ دی ماه، پذیرای بازدید علاقمندان به این هنر جذاب خواهد بود. ایمان صبح روان، آثار خود را در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان به دنیای مجسمه قرار داده است.

برای مشاهده اثار، به نشانی خیابان کریمخان زند،‌ خیابان سنایی، کوی سیزدهم، شماره ۵ مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از درگاه مجموعه استفاده کنید.

نگارخانه جرجانی

g10

نگارخانه جرجانی تا ۲۱ دی ماه، نمایشگاه نقاشی گروهی را با عنوان رزولوشن برگزار می کند. در این نمایشگاه، آثاری از هنرمندان جوان به نام های: سارا علیرضایی، سلما بیگدلی، بهاره خرسند و یاسمن عباسی، در معرض دید علاقمندان به این هنر جذاب قرار دارد. در بیانیه این نمایشگاه می خوانیم:

وضوح تصویر الزاما در مقوله عکاسی مطرح نیست. گاه در زندگی روزمره، تصویری که انسان ها از خود برمی‌تابانند بسیار واضح یا به اصطلاح عکاسانه‌اش شارپ است و گاهی این تصویر زیر لایه‌ای مه‌آلود محو شده و تارنمایی می‌کند. این تغییرات در تصویر ما، حاصل سنت‌ها، فرهنگ و قوانین حاکم در جامعه یا جبر جغرافیایی است. شاید رزولوشن بالا در افکار و گفتار، روابط اجتماعی و احساسی و حتی شکل ظاهری تا دورانی بعد از کودکی قابل رؤیت است و پس از این دوره، سوژه مورد نظر چه در  لایه‌های ذهنی و چه در لایه‌های ظاهری مجبور به کم کردن رزولوشن خود و مسائل پیرامونش  است.

برای مشاهده آثار به نشانی خیابان ولیعصر، بالای پارک وی، کوی خیام، شماره ۴ مراجعه کنید. سایت نگارخانه جرجانی در این نشانی در دسترس است.

نگارخانه ابد

g11

از نگارخانه ابد خبر رسید که نمایشگاهی با عنوان سازگاری ناسازه تا ۲۴ دی ماه در این مجموعه هنری تهران برپاست. در بیانیه نمایشگاه آمده است:

جهان امروز ما سرشار از سازگاری ناسازه‌هاست. این غیر ممکن است. در حالی که ناممکن بودن سازگاری ناسازه بدیهی به نظر می‌رسد. اما پذیرفتن چنین نقیضه ای فریب خوردن است. حال آنکه مردود دانستن آن هم چندان جایز نمی نماید، زیرا این وضع موجود است که چنین سازگاری را طبیعی می نمایاند؛ زندگی امروز ما سرشار از سازگاری ناسازه است.

می توان تا ابد با بیانی چنین متناقض نما پیش رفت، اما داستان هنوز آغاز نشده تمام می شود، زیرا سازگاری درون سویه های متناقض ناممکن است. آنچه پیش روست پراکنده گویی های ما از تناقض موجود در افکار و تجربیات فردی و اجتماعی است که بیان آن چندان هم ضرورتی ندارد. اما در این آشفتگی، پرداختن به کدام ضرورت ضروری است!؟ معنا، تفکر یا تناقض معطوف به آن!؟

آثار نمایشگاه توسط زوران روح بخشان و محمود محرمی گردآوری شده است. گالری ابد در خیابان گیشا، خیابان شهید علیالی، خیابان جوادی شماره ۵۳ واقع شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه مراجعه کنید.

گالری آ

g12

باله درهوای آزاد، نام نمایشگاهی است که این روزها در گالری آ برپا شده و نمایش آثار گروهی از هنرمندان جوان و پیکسوت تهرانی را بر عهده دارد که تا ۲۷ دی ماه دایر خواهد بود.

در بیانیه نمایشگاه آمده است:

بازنمایی در معنای امروزین خود از ویژگی‌های واقع گرایانه ی سبک رئالیسم فراتر رفته و توامان به جنبه‌های دیداری اثر و البته رابطه‌ی حسی و معنایی میان هنرمند و  سوژه‌ی تصویر شده، دلالت می‌کند؛ در این تعریف از بازنمایی، هنرمند آن زمان که افراد روآشنایی را به عنوان سوژه برمی‌گزیند در تنگنای عظیم و متناقصی قرار می‌گیرد.

آنجا که می‌بایست به جز استنباطات فردی و حسی و عاطفی خویش به شباهت ظاهری  پرتره‌ی خلق شده نیز وفادار بماند این تنگنای عظیم و متناقض که گویی از ذات بازنمایی در معنای امروزینش، نشات می‌گیرد ما را به پرسه در آرشیو تجسمی معاصر ایران واداشت.  در پی تجربه‌های متفاوت از بازنمایی چهره‌ی اشخاص روآشنا بودیم به ویژه برایمان مهم بود که تجربه‌ها، بی هیچ سفارش و اجبار و تنها به خواست و انتخاب شخصی هنرمند بروز و ظهور یافته باشند. شهرت سوژه‌ها نیز از این منظر مورد تاکید بود که مخاطب  پیش فرض ذهنی خود درباره‌ی افراد را در بوته‌ی تجربه‌ی هنرمند، مورد واکاوی قرار دهد. این چنین بود که مجموعه‌ایی فراهم آمد از تجربه‌های گوناگون که در عین آزادی در انتخاب سوژه گرفتار وضعیت آشنای از پیش ایجاد شده هستند همچون باله ای که در عین رهایی گرفتار کلام و موسیقی است.

این گالری که اکنون میزبان نمایش آثار ده ها هنرمند پایتخت است، در نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان آبان، کوی اردشیر ارشد، شماره هفت واقع شده و درگاه آن نیز در این نشانی در دسترس است.

نگارخانه ساربان

g13

نگارخانه ساربان این روزها میزبان نمایش آثار مجسمه از قدرت الله عاقلی، هنرمند مجسمه ساز تهرانی بوده که آثارش تا ۲۱ دی ماه در معرض دید علاقمندان قرار دارد. این نمایشگاه شامل ۲۰ مجسمه با تکنیک برنز و پتینه در اندازه های متفاوت است که با عنوان عجایب الخلایق دهم دی ماه از ساعت ۱۶ افتتاح شد.

قدرت الله عاقلی در سال ۱۳۴۷ هجری شمسی در جلفای آذربایجان چشم به جهان گشود. پس از پایان تحصیلات ابتدایی و متوسطه، نزد استادان طراحی و نقاشی میرک تبریز، فراگیری جدی هنر را آغاز کرد. به دلیل علاقه فراوانی که به هنر و نقاشی داشت به تهران مهاجرت کرده و در مرکز هنرهای تجسمی به مدت چهار سال به آموختن هنر مجسمه سازی مشغول بوده و از آن زمان تاکنون به صورت پیوسته و حرفه ای در این زمینه فعالیت می کند.

در طی این مدت، عاقلی بیش از بیست و پنج نمایشگاه انفرادی برگزار کرده و در شصت و پنج نمایشگاه گروهی، بینال و اکسپوهای هنری در ایران، آلمان، فرانسه، انگلیس، اتریش، اوکراین، مراکش، دبی و قطر شرکت داشته و آثار اخیر وی در ششمین دو سالانه بین المللی هنر پکن در چین و پنجاه و ششمین دو سالانه بین المللی ونیز ایتالیا در پاویون ایران به نمایش درآمده است.

ساخت و تعبیه حدود چهل اثر حجمی مونومنتال هنری، نقش برجسته و یادمان های شهری، پرونده کاری این هنرمند پر تلاش را تشکیل می دهد. آثار  حجمی وی را می توان در مجموعه کلکسیون های موزه های هنری کشور و در مجموعه های خصوصی مشاهده کرد.

علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه بجز سه شنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری ساربان، واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۵۰۴۲۲۶ تماس حاصل نمایند.

نمایشگاه پروژه های آران

g14

گالری آران، تا ۲۸ دی ماه، میزبان نمایشگاه عکس با عنوان زندگی یک دوره گرد از دریچه سوراخ سوزنی است. در بیانیه نمایشگاه آمده است:

این داستان زندگی‌. مردمی است که پس از جنگ جهانی‌. دوم به تهران کوچیدند. مهاجرتی که تا سال ۱۳۳۵ در اوج ادامه داشت. مهاجرتی که به واسطه جنگ، قحطی و ورشکستگی اقتصادی شهرهای کوچک ناگزیر به کوچ شدند. مردمان این عکس ها از اهالی میمه اند. شهری کوچک در میانه راه اصفهان به کاشان در میانه فلات ایران. آنها در جنوب غرب تهران ساکن شدند. جایی حوالی امامزاده حسن.

منطقه ۱۷ شهری تهران و پرجمعیت‌.ترین منطقه کلان شهر تهران با چهار برابر جمعیت در مقایسه با مناطق دیگر شهر. ( بهزاد خسروی نوری )

g15

بهزاد خسروی نوری متولد تهران ۱۳۵۵، هنرمند و نویسنده، از دانشگاه تربیت مدرس تهران در رشته فیلم فارغ التحصیل شده و تحصیلات خود را در رشته هنر در حوزه عمومی در دانشگاه کونست فاک استکلهم تعقیب نموده. هم اکنون نیز در دانشگاه کونست فاک بعنوان کاندیدای دکترا به تحصیل و تدریس مشغول می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به پرتال نمایشگاه مراجعه کنید.

گالری اثر

g16

گالری اثر تا اول بهمن، میزبان نمایش آثار سمیرا علیخانزاده است. گالری اثر آخرین مجموعه آثار سمیرا عیخانزاده را با عنوان فراموش‌نشدگان نمایش می‌دهد. این مجموعه خوانشی دوباره از ارتباط میان هستی و نیستی است. چهره آنان که از میانمان رفته‌اند این بار بر تورهایی فلزی همچون اشباحی در حال گذار در مقابل دید مخاطبان قرار می‌گیرند.

برای مشاهده آثار به خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره ۱۶، روبروی خانه هنرمندان مراجعه کنید. درگاه این گالری برای کسب اطلاعات بیشتر در دسترس است.

گالری دید

g17

گالری دید تا ۲۱ دی، نمایشگاه گروهی عکس را برگزار می کند. این نمایشگاه، آثار جدیدی از ساسان ابری، کوروش ادیم، آرمان استاپانیان، ساتیار امامی و ده ها هنرمند عکاس را در معرض دید علاقمندان قرار می دهد.

برای مشاهده آثار به نشانی بزرگره زین الدین، خروجی احسان، خیابان گرمابدری، سمت چپ، شماره ۱۶ مراجعه کنید.

گالری مژده

نمایشگاه نقاشی‌های هادی تقی‌نسب که مفهوم یادگارنویسی و کنده‌کاری روی درخت را منتقل می‌کنند، افتتاح شده است. تقی‌نسب در نمایشگاه انفرادی‌اش ۱۹ اثر را که با تکنیک رنگ روغن و ترکیب مواد روی بوم خلق شده‌اند، به‌نمایش‌ گذاشته است. نمایشگاه «این درخت‌ها به دل آدم نزدیکترند…» تا ۲۰ دی‌ماه در گالری «مژده» به نشانی سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، شماره ۲۷، زنگ ۱ برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۱ تا ۱۸ از این آثار دیدن کنند.

 خانه هنرمندان ایران

از خانه هنرمندان ایران، اخیرا گزارش جامعی از فعالیت های آن در دی ماه ارائه کردیم. اخیرا نیز علیرضا مجابی (م. آذرفر) پس از پنج سال، آثارش را در ایران به‌نمایش می‌گذارد.

«این نیز بگذرد» عنوان جدیدترین نمایشگاه آثار نقاشی و کالیگرافی این نقاش، شاعر، کالیگرافیست و پژوهشگر معاصر است که از ۱۷ تا ۲۶ دی‌ماه امسال در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد. افتتاح این نمایشگاه ۱۷ دی‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگ و هنر ایران در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، خیابان فرصت، باغ هنرمندان ایران برگزار شد.

 گالری ثالث

نمایشگاه منتخبی از پوسترهای مهدی فاتحی در گالری «ثالث» برگزار شده است. این پوسترها با تکنیک سیلک اسکرین در قطع ۱۰۰*۷۰ سانتی‌متر برای این نمایشگاه آماده شده‌اند. این نمایشگاه تا ٢١ دی‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار هر روز از ساعت ١٠ تا ٢١ به گالری «ثالث» به نشانی خیابان کریمخان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ مراجعه کنند.

همراهان محترم گالری گرد روزیاتو

در صورتی که به گالری های بالا مراجعه کردید، تصاویر خود را از طریق کانال های روزیاتو در تلگرام و اینستاگرام ارسال کنید.

گالری گردی و تئاتر گردی در پایتخت را با سرویس هنر روزیاتو دنبال کنید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • فاطمه دی ۱۸, ۱۳۹۵

    این گالری گردی ها خیلی خوبه
    مرسی