کرپ کیک چای سبز ژاپنی ها در لندن غوغا به پا کرده است

کرپ کیک چای سبز ژاپنی ها در لندن غوغا به پا کرده است

تقریبا همه می دانیم که شیرینی و کیک های فرانسوی در نوع خود بی نظیر بوده و در سراسر دنیا از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. اما آیا می دانستید که ژاپنی ها هم در این حوزه دستی بر آتش داشته و محصولات قنادی خاصی دارند که می تواند با انواع فرانسوی رقابت نمایند؟

mille_crepe-w545

در این رابطه باید اشاره کنیم که میله کرپ که به آن کرپ کیک هزار لایه هم می گویند، نوعی کیک چندلایه و اصیل فرانسوی است که سطح رویی آن با یک لایه باریک از شکر کاراملی شده پوشانده می شود.

3-w545

اما ژاپنی ها از همین ترکیب برای تهیه میله کرپ های خاص خود بهره گرفته و به این ترتیب نام کشور خود را سر زبان ها انداخته اند. البته تا پیش از این هم این کیک در کافه ها و قنادی های گوناگون پخته و عرضه می شد، اما اکنون قنادی های مختص به آن راه اندازی شده که انواع متنوعی از این خوراکی شیرین و زیبا را عرضه می کنند.

2-w545

در خارخ از کشور ژاپن، این کرپ ها را می توانید در Lady M در نیویورک و Miyama Cafe در Ho Chi Minh پیدا کنید. این خوراکی به تازگی نیز راه خود را به لندن باز کرده و به همین خاطر بسیار محبوب شده است.

4-w545

میله کرپ ژاپنی در طعم های وانیلی، شکلاتی و میوه ای عرضه می شود. اما بهترین طعم آن، «ماچا*» است.

kensho-matcha-mille-crepe-cake-830x546-w900

قیمت کرپ کیک موردبحث ۵.۵۰ پوند  برای هر اسلایس و ۴۲ پوند برای کرپ کامل است.

5-w545

البته در قنادی های ارائه کننده این کرپ، شیرینی های آسیایی دیگر همانند تیرامیسوی ماچا نیز عرضه می شود.

6-w545

رولت کیک ماچا

7-w545

چای لاته ی داغ با هنر زیبای لاته روی آن

8-w545

قنادی تازه تاسیس شده در لندن در روزهای جمعه و شنبه تا ساعت ۹:۳۰ شب باز است.

why-is-matcha-green-tea-become-so-popular-in-the-western-diet

در آخر هم خوب است در مورد «ماچا» برایتان توضیح دهیم؛ ماچا در واقع پودر چای سبز گران‌ قیمتی است که رنگ پسته‌ای داشته و نوشیدنی مرسوم مردم ژاپنی‌ به هر دو شکل سرد و گرم محسوب می شود.

ماچا قیمت بسیار گرانی دارد زیرا گفته می شود که برای تهیه آن از تمامی بخش های برگ چای استفاده شده و طی یک فرایند پیچیده به شکل پودر در آورده می شود. نوع کاشت و برداشت این محصول نیز با بقیه چای های دنیا فرق دارد. به این صورت که سه هفته پیش از زمان برداشت، باید به اندازه مناسب رسیده و سپس طی مراسم خاصی آن را می چینند.

همچنین گفته می شود که ماچا منبع غنی از ویتامین C است زیرا تمامی اجزای برگ چای در آن وجود دارد.

برای دم کردن چای ماچا باید دو برابر میزان پودری که در فنجان ریخته می شود، آب داغ اضافه شود. سپس آنقدر باید هم بخورد که حالت خمیری به خود بگیرد. در این حالت می توان آن را به صورت چای استفاده کرده یا به دسر و غذا اضافه نمود.

ماچایی که برای آشپزی و قنادی استفاده می شود، کمی شیرین‌ و نرم‌ تر می شود تا در غذاهای گوناگون به راحتی حل شود.

بدون نظر

ورود