تغییرات اندک و ساده در سبک زندگی که سبب خواهند شد رفته رفته بیشتر پس انداز کنید

«پنج قانونِ» پس انداز چیست؟

تغییرات اندک و ساده در سبک زندگی که سبب خواهند شد رفته رفته بیشتر پس انداز کنید

اگر به این می اندیشید که پول هایی را که بدست می آورید چه می شوند، بهتر است به عادات خرج کردن خود نگاهی بیاندازید.

آیا هر روز سرکار و برای خوردن ناهار مبلغی را هزینه می کنید؟ آیا بدون اینکه به غذایی که سفارش می دهید اهمیتی داده باشید تنها سریع گزینه ای را انتخاب می کنید و آن را می خرید؟ آیا همان چیزهای تجملی را که برای دوستان تان جذابیت دارد شما هم آنها را خریداری می کنید؟

اینها تنها بخشی از عاداتی هستند که شما مقادیر قابل توجهی پول را برای آن صرف می کنید که می تواند در کل سال رقم قابل توجهی باشد.

در این نوشته به بررسی برخی از عاداتی پرداخته خواهد شد که کاربران Quora آنها را انجام و از تجریبات خود در آن مورد می گویند. همچنین این سئوالات مطرح می شود که با به کارگیری چه راهکارهایی خواهیم توانست مقدار قابل توجهی پول پس انداز کنیم؟ تغییرات سبک زندگی که باعث پس انداز پول بیشتری می شوند چه هستند؟

با این مقدمه بهترین راهکارهای پیشنهادی در انجام این کارها را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

تفاوت میان پس انداز کردن پول و پس انداز کردن درصد را یاد بگیرید

1

برخی از کاربران بر این باورند که عمدتا برای خرید مثلا یک اسپاگتی چندان فکر نمی کنند اما زمانی که پای خرید یک ماشین به میان می آید، تفکر و محاسبات بیشتری را انجام می دهند.

اگر در خریدن مواد غذایی در طول یک سال رعایت بیشتری شود می تواند معادل درصد تخفیفی باشد که برای خرید یک ماشین گرفته می شود.

یکی از کاربران می گوید زمانی که برای خرید به فروشگاه ها می روم با خود می پندارم که این مردم که در حال خرید کردن این همه چیز در این فروشگاه ها هستند، هرگز به اینکه می توانند به آپارتمان های ارزان تری نقل مکان کنند و یا ماشینی با قیمت مناسب تر و کمتری سوار شوند، فکر نمی کنند.

بسیاری از کارها را خودتان انجام دهید

2

یکی از کاربران از علاقه خود به یاد گرفتن مهارت های گوناگون می گوید. او به برخی از این مهارت ها که در آنها موفقیت هایی را هم کسب کرده اشاره می کند و از میان آنها، لوله کشی، نقاشی داخلی منزل، تعمیر دوچرخه و آشپزی را بر می شمارد.

او اکنون برای آموختن فنون باغبانی نیز تلاش می کند چرا که می خواهد بخش هایی از خانه خود از جمله پاسیو را سر و سامانی بدهد. وی به کاهش بسیاری از هزینه های روزمره اش با آموختن این مهارت ها اشاره می کند.

به خودتان فرصت بدهید و کمی لذت آنی را به تاخیر بیاندازید

00

زمانی که وارد مغازه ای می شوید و سراسر وجودتان را خریدن لباس ها و چیزهای رنگارنگ و زیبا فرا گرفته، دست نگه دارید. آن اجناس همان جا خواهند بود. به خود زمان بدهید، این چیزها تا کی می توانند در شما شادی به وجود آمده را حفظ کنند؟ یک ماه؟ چند ماه؟ یک سال؟ با پاسخ به این سئوال ها می توانید دیرتر برای خرید آن اجناس اقدام کنید.

زمانی که خرید می کنید از ریاضیات هم کمی بهره ببرید

3

یکی از کاربران می گوید زمانی که می خواهم خرید کنم به این می اندیشم که آن مقدار پول و به مدت ۵ سال تا اندازه و تا چند درصد به من کمک خواهد کرد.

به عنوان مثال زمانی که برای خرید یک چیز ۳ میلیون تومانی، یک گوشی یا یک گیتار که در آن لحظه احتیاج چندانی هم به آن ندارم، اقدام می کنم از خودم می پرسم، این ۳ میلیون، ۵ سال دیگر می تواند برایم ۱۵ میلیون را به همراه داشته باشد.

با این کار می توانم مقادیر قابل توجهی پول پس انداز کنم.

از ولخرجی برای انجام کارهای وسوسه کننده بپرهیزید

4

به عنوان مثال گروهی از دوستان شما عادت به ولخرجی دارند و وضعیت مالی بهتری هم دارند. آنها می خواهند برای اسکی بروند و چند روزی را هم در بهترین هتل ها و اقامتگاه های آنجا بمانید.

موضوع این نیست که به اسکی نروید، چرا بروید اما به جای چند روز ماندن و پرداختن هزینه بسیار سنگین آن هتل یا زودتر برگردید یا به یکی از متل های محلی و ارزان قیمت بروید.

پرداخت هایی را که انجام می دهید، پیگیری کنید 

0000

اینکه بلافاصله بعد از خریدهای اینترنتی یا معمولی با کارت های بانکی خود، گزارشی را دریافت می کنید و به شما نشان داده می شود که چقدر از حساب تان کم شده، می تواند به شما پیام هایی را بدهد.

یکی از کاربران در این باره می گوید من همیشه ابتدا پرداخت هایی چون، اجاره خانه و یا سایر پرداخت های ضروری را انجام می دهم و یا برای خودم آن مقدار را از روی پول موجود در حسابم کم می کنم و سپس سایر هزینه ها را انجام می دهم.

وعده های غذایی خود را همیشه پیش از فرا رسیدن زمان خوردن آن مشخص کنید

6

یکی از کاربران می گوید که من همیشه وعده غذایی آماده شده از قبل را به محل کارم می برم. در یکی از روزهای تعطیل آخر هفته حدود ۲ ساعت زمان را برای درست کردن غذای خانگی صرف می کنم و با این کار در کل طول هفته غذا دارم.

این عدم پرداخت پول ناهار می تواند در طول یک سال پس انداز قابل توجهی را برایم به همراه داشته باشد. یکی از کاربران با این کار توانست ۱۰.۰۰۰ دلار تنها در طول یک سال پس انداز کند.

بدانید که در چه زمان و برای خریداری چه چیز با کیفیت بهتری اقدام می کنید

7

بر روی چیزهایی با کیفیت بالا هزینه کنید که برای تان در طولانی مدت فایده داشته باشد. هرگز برای داشتن یک کامپیوتر، تخت، صندلی محل کار و یا عضویت در باشگاه ورزشی خساست نکنید. این ها می توانند برای شما در طولانی مدت آگاهانه و ناآگاهانه مزایایی را به همراه داشته باشند.

تنها پولی را که دارید خرج کنید

9

تنها آنچه در حساب بانکی تان وجود دارد را هزینه کنید. این اندیشه که اکنون چیزی را بخرید و بدهکار بمانید یا پولی را قرض بگیرید تا چیزی بخرید را از ذهن خود بیرون آورید.

از «۵ قانون» تبعیت کنید

11

می خواهم یا نیاز دارم؟ آیا به آن چیز واقعا احتیاج دارم؟ آیا خودم را در وضعیت استفاده از آن چیز می بینم؟ تا چه مدت؟ آیا خرید آن جنس ارزش این زمان را دارد؟

یکی از کاربران می گوید زمانی که به چیزی برخورد می کنم و می خواهم آن را بخرم و به خود می گویم که پول در می آروم تا اجاره و هزینه های خوراک خود را پرداخت کنم.

این کاربر که از خانواده نسبتا مرفه هندی بود می گوید من در بسیاری از مواقع پول های والدینم را صرف خوراکی هایی می کردم که اصلا آنها را نمی خوردم، لباس هایی که اصلا آنها را نمی پوشیدم و اجناس هنری که واقعا آن را تحسین نمی کردم و یا بسیاری دیگر از موارد مشابه می کردم.

با پرسیدن این پنج سئوال می توان در بسیاری از مواقع جلوی خود را گرفت.

با آنچه دارید شاد و راضی باشید

0

یکی از کاربران می گوید من قبل از اینکه به سن ۳۵ سالگی برسم، توانستم ۵ ماشین پورش و ۳ مرسدس بنز بخرم اما توانایی آن را نداشتم که شاد و راضی باشم.

وی می گوید چه باور کنید و چه باور نکنید، مسابقه ای که برای بدست آوردن دارایی بیشتر انجام می دهید نمی تواند از شما فرد برنده ای بسازد. اینکه یاد بگیرید از چیزی که اکنون آن را دارید، لذت ببرید می تواند بهترین پس انداز زندگی برای تان به شمار آید.

منبع: businessinsider
یک نظر

ورود