گشت و گذار در پیونگ یانگ؛ روایت زندگی مردم کره شمالی از دریچه دوربین

گشت و گذار در پیونگ یانگ؛ روایت زندگی مردم کره شمالی از دریچه دوربین

وقتی که صحبت از کره شمالی می شود، همه ما نا خود آگاه به یاد کیم جونگ اون رهبر این کشور و حکومت دیکتاتور مانندش می افتیم. علی رغم آن که این مسئله تمامی موضوعات دیگر پیرامون کره شمالی را تحت تاثیر قرار می دهد، اما نباید از مسائل جالب در این رابطه غافل شویم. یکی از بحث هایی که همواره مورد توجه قرار گرفته، نوع زندگی مردم این کشور در شرایط انزوای بین المللی است.

بر اساس گفته های کسانی که توانسته اند خودشان را از کره شمالی نجات دهند، زندگی تحت قانون های سخت گیرانه کیم جونگ اون، حالتی یکنواخت و خسته کننده دارد. با این حال، دیروز تصاویری از این کشور منتشر شده که مکان های دیدنی و توریستی پیونگ یانگ پایتخت این کشور ر ا نشان می دهند.

«کریس پیترسن کلاسن» توسط یک تور هدایت شده به پایتخت این کشور سفر کرده و توانسته این عکس ها را تهیه نماید. ما در این مقاله قصد داریم نگاهی به تصاویر منتشر شده داشته باشیم و درباره آن ها توضیحاتی به شما ارائه کنیم. تا پایان همراه باشید.

فرودگاه بین المللی سونان

620-w700

پیونگ یانگ اخیرا این فرودگاه را بازسازی نموده و امکانات مدرنی به آن افزوده است. یکی از ناظران روسی کره شمالی و یکی از شهروندانی که از این کشور مهاجرت نموده، در این رابطه می گویند: “فرودگاه سونان یکی از تنها مکان هایی است که نیازی به بازسازی ندارد. فردوگاه قبلی بسیار قدیمی بود و شما باید برای سوار شدن به هواپیما و پشت سر گذاشتن بازرسی ها، زمان زیادی صرف می کردید.”

دخترانی که فوتبال بازی می کنند

621-w700

به نظر می رسد آن ها تیم ورزشی دانشگاه باشند. آن ها به جای استفاده از کفش های تمرینی، از نوع ورزشی آن ها استفاده می کنند. کسانی که در مدارس و آکادمی های مختلف ورزشی حضور دارند، باید هزینه کفش را خودشان پرداخت کنند (چیزی در حدود ۱۰۰ دلار.) اعضا معمولا کفش های ارزان تر را خریداری می کنند، به همین دلیل نباید انتظار دوام بالا را از آن ها داشت.

تیم ملی فوتبال زنان کره شمالی توانسته در سطح آسیا و جهان به موفقیت های زیادی دست یابد. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، بازیکنان مجبورند بر روی آسفالت و یا حیاط مدرسه تمرین کنند و انتخاب دیگری ندارند.”

برج خیابان ریومیونگ

622-w700

این برج در ورودی خیابان کامسونگ واقع شده و تنها ساختمان قوسی دائمی در کره شمالی محسوب می شود. آن ها در هنگام بازسازی، شعرها و نوشته های روی آن را نیز تغییر می دهند. معمولا بر روی برج چنین کلماتی نوشته شده است: “کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل همیشه با ما هستند.”

قرار است مسئولان شهری تا پایان سال ۳۰۰۰ خانه جدید در خیابان ریومیونگ بسازند.

برج مخابراتی شبکه «KCTV» کره شمالی

623

نمایی از این برج که به تلویزیون مرکزی این کشور تعلق دارد را مشاهده می کنید. ارتفاع آن به بیش از ۲۵۰ متر می رسد و در منطقه مورانبانگ پیونگ یانگ واقع شده است. این سازه از نظر امنیتی در سطح بالایی قرار دارد و یکی از بهترین ساخته های کره شمالی محسوب می گردد. تمام نیروهای امنیتی همواره در حالت آماده باش (برای این برج) به سر می برند.

طاق پیروزی کره شمالی

624-w700

تنها خودروهایی که دارای پلاک ۷۲۷ هستند، می توانند از خیابان زیر این طاق عبور نمایند. این بنا به مناسبت آزاد کردن کره شمالی از چنگال ژاپن توسط رهبر این کشور ساخته شد. بعد از این ماجرا، مردم پیونگ یانگ انتظار داشتند که فردی با موهای خاکستری را مشاهده کنند، اما آن ها با دیدن کیم ایل سونگ ۳۰ ساله که ظاهر مناسبی هم نداشت، به شدت نا امید گشتند.

رستوران شناور در رودخانه تائدونگ

625-w700

این قایق جدید برای شهروندان ثروتمند و گردشگران به آب انداخته شده است. قایق مذکور درست جلوی میدان کیم ایل سونگ قرار دارد و به دوربین های مدار بسته نیز مجهز شده است.

ساعت شلوغی در پیونگ یانگ

626-w700

پایتخت کره شمالی در مواقع شلوغی، وضع بسیار وحشتناکی پیدا می کند. معمولا دزدها از این فرصت برای سرقت کیف و ساعت مردم استفاده می کنند. ظاهرا مردم این کشور چندان قوانین را رعایت نمی کنند و تنها هنگام دیدن توریست ها این کار را انجام می دهند.

بانوان پلیس در پایتخت کره شمالی

627

آن ها وظیفه خود را به خوبی انجام می دهند و تلاش می کنند نظم و امنیت را در پیونگ یانگ برقرار سازند. دستگاهی که در دست آن ها قرار دارد، برای کنترل چراغ های راهنمایی به صورت دستی کاربرد دارد.

منظره ای از شمال شرق در رودخانه تائِدونگ

628-w700

طی ۵ سال گذشته، روشنایی و استفاده از چراغ ها بسیار بیشتر شده است. البته این حالت فعلا بیشتر در مناطق مرکزی دیده می شود و مشخص نیست که دیگر مکان ها نیز از نور زیاد استفاده نمایند. اگر کمی دقت کنید، خواهید دید که پشت این ساختمان های روشن، مناطق تاریک زیادی به چشم می خورد. به نظر می رسد در زمینه برق نیز شاهد بی عدالتی و نابرابری هستیم.

قسمت شرقی پیونگ یانگ در کنار رودخانه، معمولا تاریک است. مردمی که در آن جا حضور دارند، شرایط را همانند زندگی در حومه شهر می دانند. آن ها به ندرت می توانند از برق استفاده کنند.

هتل ریوگیانگ

629-w700

این سازه در سال ۱۹۸۰ میلادی ساخته شده و اخیرا نیز مورد بازسازی قرار گرفته است. هتل ریوگیانگ بلندترین ساختمان پیونگ یانگ به شمار می رود. برخی مردم می گویند که اسکلت ساختمان این هتل ناقص است و تنها در صورتی می تواند باز شود که تمام آن را دوباره از اول بسازند. عده ای این هتل را زشت ترین سازه شهر می دانند. ویدیوی زیر این مسئله را بیشتر برای شما آشکار می سازد.

کشتی مسافر بری گیونگ بونگ

630-w700

تنها کشتی سفری و مسافری پیونگ یانگ را مشاهده می کنید. این وسیله برای سفر بین ژاپن و کره شمالی مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد دورگه (کره شمالی-ژاپنی) توسط دولت مرکزی فریب داده شدند و با این کشتی در کره شمالی پهلو گرفتند.

گفته می شود که وسیله مذکور از اشک های دورگه ها ساخته شده است. آن ها به کره شمالی آمدند و دیگر اجازه بازگشت شان به ژاپن صادر نشد.

پلیس های کره شمالی

631-w700

فردی که در عکس بالا مشاهده می کنید، یک دانشجوی افسری است. بسیاری از آن ها در سطح شهر حضور دارند. آن ها ماموریت دارند با زنانی که لباس های بیش از حد رنگی پوشیده اند، برخورد نمایند.

دانشجویان کره شمالی

632-w700

آن ها همانند دانش آموزان مدرسه لباس فرم به تن دارند. هنوز هیچ کس نمی داند که چرا افراد بزرگسال باید همانند دانش آموزان دبیرستانی لباس بپوشند.

لیگ بانوان

633-w700

آن ها در کارهای تبلیغاتی (همانند تصویر بالا)، کار های منزل و فعالیت های اجتماعی شرکت دارند.

سیاست های تبلیغاتی سونگون

634-w700

واژه سونگون به سیاست های نظامی کره شمالی اطلاق می گردد. با وجود آن که مردم به تغییر آن امیدوار هستند، اما در حال حاضر همان روند قبلی دنبال می شود. باید منتظر ماند و دید که شرایط کنونی تا چه زمانی پایدار خواهد ماند.

وسایل تبلیغاتی سیار

635-w700

به خاطر کمبود بنزین، وسایلی مانند عکس بالا وجود دارند که در حومه شهر و در فصل های کشاورزی بهار و پاییز، برای اهداف تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند.

دوچرخه های برقی

636-w700

کسانی که می توانند چنین دوچرخه هایی را خریداری نمایند، به طور حتم وضعیت مالی خوبی دارند.

جمع کردن شن و ماسه برای ساخت و ساز

637-w700

هنگامی که ذخایر شن و ماسه کارگاه های ساختمانی کاهش یابد، دولت به مردم دستور می دهد که مقدار بیشتری از آن ها را تهیه نمایند. همه اقشار مجبورند به حریم رودخانه ها مراجعه کنند و شن، ماسه و قلوه سنگ بیاورند. اگر به سمت کوه ها بروید، با جمله «جنگل ها را حفظ کنیم» مواجه می شوید؛ در حالی که دیگر فضای سبز چندانی باقی نمانده است.

ورزشگاه می دی

638-w700

این ورزشگاه در سال ۱۹۸۹ میلادی در جزیره رونرا آغاز به کار کرد. سازه مذکور به قدری بزرگ است که می تواند ۱۵۰ هزار نفر را درون خود جای دهد. در زمان های نه چندان دور، وضعیت امکانات رفاهی و سرویس های بهداشتی این مجموعه چندان مناسب نبود. این ورزشگاه یکی از نمادهای کره شمالی است، اما نمای بیرونی و درون آن تفاوت زیادی با یکدیگر دارد.

یک ساختمان معمولی در پیونگ یانگ

639-w700

این ساختمان محلی است که افراد عادی در آن جا زندگی می کنند.

ظاهر مردم این کشور

640-w700

بر خلاف دیگر نقاط جهان، بانوان کره ای بیشتر به مردهای چاق تمایل نشان می دهند. این علامت برای آن ها به معنای پولدار بودن شماست. البته این مسئله با محدودیت هایی نیز مواجه است. کسانی که میزان چاقی شان همانند رهبر کره شمالی باشد، از محبوبیت زیادی برخوردار نیستند.

جاسوسان ایستگاه پیونگ یانگ

641-w700

خودروی مشکی رنگی که در عکس مشاهده می کنید، به بخش امنیتی سیاسی دولت تعلق دارد. باید حسابی حواس خود را جمع کنید تا در دام آن ها نیفتید.

غروب خورشید در میدان کیم ایل سونگ

642-w700

در پس این منظره زیبا، مردمی وجود دارند با ترس و شک های ناشی از حکومت دیکتاتوری این کشور زندگی می کنند. درون خیابان های پیونگ یانگ، شور و شوق و عشق همراه با درد مشاهده می شود.

منبع: thesun
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود