راهکار و تصویری که میان نوجوانان پرمخاطب شده؛ راهنمای تصویری شکستن قلنج انگشت شست

راهکار و تصویری که میان نوجوانان پرمخاطب شده؛ راهنمای تصویری شکستن قلنج انگشت شست

چندی پیش یک تصویر در اینترنت به اشتراک گذاشته شده و در آن نوشته شده بود: «اگر حوصله تان سر رفته، قلنج انگشت شست خود را بشکنید!»

0

این عکس با اینکه مدت ها از انتشارش می گذشت اما چندان بازخوردی نداشت تا اینکه یک پسر دبیرستانی به نام «رایان»، در اکانت توئیتر خود از دوستانش خواست تا این کار را هرگز انجام ندهند زیرا یکی از همکلاسی هایش به نام «جاناتان» این کار را کرده و شست دستش آسیب دیده است.

1

وی به دنبال این توئیت، تصویر بالا و انگشت تغییر شکل یافته دوست خود را در کنار هم گذاشته و نوشت که جاناتان با این کار شستش را شکسته است.

آنچه در تصویر اصلی بیان شده، این است که انگشت شست را درون دست خود گذاشته و دست را مشت نمایید. سپس بند انگشت را فشار دهید تا صدا بدهد.

2

اما به گفته پزشکان، این کار موجب آسیب دیدن رباط و کشیده شدن تاندون های دست می شود. بعلاوه، درد بسیاری نیز به دنبال داشته و باعث تغییر شکل انگشت خواهد شد.

در تصویر زیر می بینید این حرکت، موجب التهاب تاندون و زردپی شست می شود. در نتیجه نیز ممکن است فرد به سندرم دکوروان (de Quervain) دچار شود؛ سندرم دکوروان یا شست گیمرها به التهاب غلاف دربرگیرنده دو تاندون حرکت‌ دهنده انگشت شست گفته می‌ شود.

3

البته این هشدارهای پزشکی گویا چندان موثر نبوده و نوجوانان متعددی این تست را انجام داده و با مشکل مواجه شده اند.

4

همچنین بد نیست اشاره کنیم که این مساله به سوژه خنده و شوخی در فضای مجازی نیز بدل شده و برخی از کاربران، به شوخی انگشتان شست دست خود را خم کرده و تصاویر آن را به همراه جملات خنده دار با دیگران به اشتراک گذاشته اند.

5

 

6

7

منبع: buzzfeed
دیجیاتو
بدون نظر

ورود