عجیب ترین موزه های جهان که از وجودشان خبر نداشتید

عجیب ترین موزه های جهان که از وجودشان خبر نداشتید

در سراسر جهان موزه هایی معروفی وجود دارند که به واسطه آنها بسیاری از گردشگردان علاقمند به بازدید از موزه ها و مکان های تاریخی برای دیدن آنها به آن شهرها می روند.

بر آن نیستیم که از لوور، پرادو، آرمیتاژ، بریتیش میوزیم و مانند اینها یاد کنیم بلکه در این نوشته شما را با موزه های بسیار ناشناخته ای در جهان آشنا خواهیم کرد که شاید بسیاری از افراد از وجود آنها آگاهی هم ندارند.

روند سریع و پیشرو زندگی مدرن، هنر مدرن و پست مدرن را به سمت موزه هایی از همین نوع کشانده و شاید به جای دیدن نقاشی های رافائل یا در کنار آن لازم باشد موزه ای وجود داشته باشد که ناخن شست خواننده ای را در آن به نمایش در آورد.

با هم عجیب ترین و ناشناخته ترین موزه ها را به همراه تصویری از هر کدام مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید:
موزه هنر زشت (The Museum of Bad Art)

1

گفته می شود که زیبایی در چشمان مشاهده گر است و از نگاه موزه داران در این موزه حتی اندکی زیبایی هم مشاهده نمی شود.

این کارهای هنری از میان آثاری برگزیده شده اند که هنرمندان آن استعداد ذاتی فراوانی داشته یا کاملا بی استعداد بوده اند. مجموعه آثار گردآوری شده در این موزه شامل، مناظر، پرتره ها و طبیعت بی جان هستند.

اثری که تصویر آن را مشاهده می کنید «مانا لیزا» نام گرفته و توسط «آندره شمیدت» از ونکوور کانادا کشیده شده.

موزه قلاده (The Dog Collar Museum)

2

این موزه در «یلدز کَسِل» در کِنت انگلستان واقع شده که مجموعه هایی از قلاده های سگ در آن جمع آوری شده. جنس برخی از آنها از آهن، برخی از پلاستیک و برخی دیگر هم میخ دار و دارای دندانه های تیز هستند. برای هر سلیقه ای در این مجموعه نمونه ای قرار داده شده.

موزه ملی موز (International Banana Museum)

3

در این موزه که در کالیفرنیا وجود دارد هر آنچه در آن قرار داده شده به شکل موز است. به عنوان مثال اشیاء موزی شکلی همچون سوراخ کن موزی، مجسمه موزی، ضبط صوت موزی و نمکدان و فلفل پاش موزی را می توان نام برد.

جالب تر آن است که در این موزه هر خوردنی که یافت می شود، طعمی از موز را در خود دارد. مثلا می توانید در آنجا بستنی موزی، نوشابه موزی و تکه هایی از خود موز را میل کنید.

موزه دگمه سگ آبی (Busy Beaver Button Museum)

4

در این موزه می توانید اطلاعاتی راجع به تاریخچه دگمه بدست آورید. در این میان خواهید توانست انواع و اقسام دگمه ها از انواع سیاسی، خنده دار و یا ساده آن را بازدید کنید. حتی می توانید دگمه مورد علاقه خود را نیز در این مکان واقع در شیکاگو بسازید.

موزه عجایب (Museum of the Odd

oddmuseum-700x534

اگر گذرتان به لورنس ایالت کانزاس خورد می توانید از موزه عجایب دیدن کنید و چیزهایی را ببینید که تصورش را هم نمی کردید که روزی بتوانید آنها را در جایی بیابید.

این موزه در واقع خانه «رَندی واکر» است که اشیاء عجیبی همچون ناخن پای «الویس پریسلی» در آن قرار داده شده. تصاویری از اجساد را در داخل تابوت های شان، فیلی که به شکلی «آدولف هیتلر» در آمده نیز از جمله سایر شگفتی های این موزه به شمار می آیند.

موزه ملی خردل (National Mustard Museum)

6

موسس این موزه یعنی «بری لاوِنسون» علاقه فراوانی به خردل دارد. او کار پیشین خود یعنی وکالت را به عشق اداره این موزه در میدلتون ویسکونتین کنار گذاشت.

در این موزه نزدیک به ۵.۷۰۰ نوع خردل از ۷۰ کشور جهان جمع آوری شده، چیزی که حتی ما تصورش را هم نمی کردیم با این تعداد و انواع وجود داشته باشد.

موزه ملی اسکیت (National Museum of Roller Skating)

0

این موزه در لیکلن نبراسکای آمریکا وجود دارد که بزرگ ترین موزه اسکیت جهان به شمار می آید. برخی از انواع اسکیت در این موزه قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارند.

علاوه بر این لباس های مخصوص اسکیت نیز در این موزه نگهداری می شوند و هزاران تصویر از اسکیت سواران و برنامه های مسابقات ملی و بین المللی اسکیت سواری نیز در آن قابل مشاهده است.

موزه بین المللی یوفو  (International UFO Museum and Research Center)

7

این موزه در راسوِل نیومکزیکو واقع شده و به فعالیت های مرتبط با یوفو اختصاص دارد.

منبع: rd
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • آریا دی ۲۴, ۱۳۹۵

    یقه سگی؟! منظورتون قلاده هست دیگه؟ این چجور ترجمه ایه!

  • slark دی ۲۴, ۱۳۹۵

    بیکارن میگن چه کنیم میرن موزه میزنن… البته باحاله ها 😀