مهارت هایی که آموختن شان دشوار اما نتیجه آنها در زندگی فوق العاده است

47 درصد اوقات به غیر از آنچه انجام می دهیم می اندیشیم

مهارت هایی که آموختن شان دشوار اما نتیجه آنها در زندگی فوق العاده است

اینکه در زندگی رها باشید و دغدغه کمتری داشته باشید خوب است اما بدان معنا هم نیست که کسانی که به این هدف دست یافته اند تلاش نکرده و عرق نریخته باشند. برای دستیابی به اهداف، پشتکار لازم است و در این زمینه باید مهارت هایی نیز آموخته شود.

خوانندگان Quora در این ارتباط سئوال هایی را مطرح کرده اند وپرسیده اند که دشوارترین و مفیدترین مهارت هایی که باید آموخته شوند چیستند؟ به همین دلیل هم برای پاسخگویی به سئوالات آنها که ممکن است سئوال شما و من نیز باشد، مهارت هایی در ادامه این نوشته برشمرده شده که با هم به مرور آنها خواهیم پرداخت:

همدردی

یکی از کاربران در این باره می نویسد: “اگر فرد بسیار منظم، باهوش و ثروتمندی باشید اما نتوانید به دیگران اهمیت دهید یا با دیگران همدردی کنید، تنها یک فرد جامعه گریز هستید.”

فردی که خود بیزنس موفقی را هم پیش می برد در این باره معتقد است که همدردی یکی از بنیادی ترین توانایی های بشر است که بیزنس مدرن آن را انکار می کند.

وی می گوید، اینکه آنچه را که دیگری حس می کند را دریابی و احساس کنی، می تواند سبب شود که بتوانی خدمات بهتری را نیز به دیگران ارائه دهی. بسیار مهم است. همدردی به عنوان یک اصل در کار گروهی می تواند به افراد انگیزه بیشتری برای سخت تر کار کردن بدهد. با این اندیشه افراد به جای اینکه تنها به اهداف خود بیاندیشند، می توانند به چیزی بیش از دریافت یک چک با رقم بالا اندیشیده و اهداف بزرگ تری را نشانه بروند.

مدیریت زمان

مدیریت زمان می تواند یکی از موثرترین مهارت هایی باشد که کارمندان به آن نیازمند هستند. متخصصان این امر بر این باورند که از آنجایی که فرمول فراگیری برای تک تک افراد در این زمینه وجود ندارد، اهمیت دارد که هر فردی با سیستمی که برای خود او پاسخگو است پیش برود.

یکی از کاربران هم به این موضوع اشاره می کند بیش از آنکه دائم به نوشتن برنامه ها و جدول بندی برای آنها بپردازید، باید به تعهد انجام دادن آنها اهمیت دهید.

2

بهبود وضعیت خواب

برنامه های فراوانی برای اینکه کی بخوابید و بیدار شوید وجود دارد اما صرف نظر از تمام اینها بدانید که برای شما کدام مفیدترین و سلامت ترین راهکار است.

لازم است بدانید که مطالعات علمی فراوان انجام شده در مورد خواب نشان داده اند که داشتن یک برنامه منظم در خوابیدن می تواند سبب شود که شما زودتر به خواب رفته و راحت تر از خواب برخیزید. با توجه به این نتیجه می توانید خواب خود را مدیریت و بهترین گزینه را برای خود برگزینید.

تقاضای کمک

یکی از کاربران می گوید که یک بار برای یک مصاحبه کاری رفته بود و به او گفته شد اگر نمی توانی از دیگران تقاضای کمک کنی، این شغل نمی تواند برایت مناسب باشد. این کاربر بعدها متوجه شد که فردی که تقاضای کمک نمی کند، ممکن است خودش را از دیگران بالاتر ببیند و به همین دلیل هم از کسی کمک نمی گیرد.

مطالعه اخیر انجام شده در دانشکده مدیریت دانشگاه هاروارد نشان داده که تقاضای کمک کردن از دیگران نه تنها توانمندی های شما را زیر سئوال نمی برد بلکه آن را تقویت هم می کند. زمانی که فردی از شما پند یا کمکی می خواهد این سبب خواهد شد که شما برای رسیدن او به موفقیت تلاش بیشتری کنید.

ثبات

زمانی که یک پروژه جدید را آغاز کردید، مثلا ورزشی یا فعالیت بدنی جدیدی را آغاز یا شروع به انجام کار جدیدی کرده اید لازم است که در آن ثبات داشته باشید. بسیاری از افراد زمانی که به اوج یک فعالیت می رسند از آن دست می کشند اما برای آنکه بتوانند بقیه روند را ادامه بدهند، آن وقت باید بیشتر تلاش کرده و در ادامه آن کار ثبات داشته باشند.

4

مکالمه مثبت با خود

مهم نیست که دیگران در مورد شما چه می گویند اما اهمیت دارد که شما در مورد خودتان چگونه می اندیشید. یکی از کاربران بر این باور است که برای رسیدن به اعتماد به نفس و اطمینان از خود، زمان لازم است و هیچ کسی به جز خودتان نمی تواند این اطمینان را در شما به وجود آورد.

یکی از موسسان مرکز «زنان و بیزنس» در دانشگاه «بنتلی» بر این باور است که اهمیت دارد که با خودتان مکالمه ای مثبت داشته باشید یا منفی. اینکه به خود باور داشته باشید می تواند به شما اعتماد به نفس بیشتری بدهد.

عدم دخالت در کار دیگران

یکی از کاربران در این باره می گوید که سال ها طول خواهد کشید که دریابید در کار دیگران سرک نکشید و دخالت نکنید. با این کار تنها وقت و انرژی خود را تلف خواهید کرد.

بسته نگه داشتن دهان و عمل کردن

یکی از کاربران می گوید این امکان وجود ندارد که دور و بر هر کاری بروید و آن را دشوار یافته و برای جهان خود مناسب ندانید. گاهی لازم است دهان را بسته نگه دارید. زمانی که بسیار عصبانی هستید، نگرانی فراوانی دارید و از کوره دررفته اید نباید هر آنچه را که به ذهن تان می رسد به زبان آورید و سپس پشیمان شوید.

یکی از بهترین مهارت های زندگی در چنین مواقعی این است که دهان خود را بسته نگه دارید اگرچه انجام این کار بسیار دشوار است.

5

گوش کردن

در کنار اینکه لازم است گاهی دهان را بسته نگه دارید ضروری است که مواقعی هم گوش کنید. یکی از کاربران می گوید که شلوغی در سر کار و فشار زیاد کاری و استرس حاصل از زندگی و دریافت انبوهی از اطلاعات می تواند دشواری هایی را به وجود آورد. یکی از مهارت های تاثیرگذار در زندگی گوش دادن است.

اگر به این کار عادت نداشته باشید، برای تان دشوار خواهد بود و اگر بخواهید آن را تمرین کنید از این روش استفاده کنید. به صحبت دیگران گوش کنید و به جای آنکه دائم چیزی بگویید برخی از جملات فرد مقابل را به علامت اینکه در حال گوش دادن به آن هستید، گاهی تکرار کنید.

در مقابل غیبت کردن مقاومت کنید

مهم ترین چیزی که در هر نوع رابطه ای می تواند اهمیت داشته باشد، اعتماد به طرف مقابل است. یکی از راه هایی که می تواند سبب کم شدن یا از بین رفتن این اعتماد شود، این است که پشت سر دیگران بدگویی کنید.

یکی از کاربران در این باره می گوید زمانی که فردی در کنار شما شروع به غیبت کردن می کند می توانید از او عذرخواهی کنید و بگویید من واقعا دلم نمی خواهد این چیزها را بدانم لطفا در مورد موضوع دیگری صحبت کنیم.

صداقت

صداقت کامل با دیگران می تواند گاهی هم مشکلاتی را به وجود آورد اما به دلیل اینکه شما چیز مناسب و خوبی برای گفتن ندارید نمی تواند دلیل نگفتن بسیاری از مسائل تان باشد.

خلوص و صداقت، می تواند نشانه ای از فروتنی و همراه بودن آن فرد با دیگران را نشان دهد.

6

زندگی کردن در لحظه

بسیاری از مطالعات در مورد شادی نشان می دهند که در لحظه زندگی کردن می تواند نقش بسیار موثری در میزان شادی افراد داشته باشد. همین مطالعات نشان داده اند که در ۴۷ درصد مواقع، افراد به چیزی به غیر از کاری که انجام می دهند می اندیشند و همین امر سبب از بین رفتن شادی آنها می شود.

مهم نیست که مشغول انجام چه کاری هستید اما اهمیت دارد که بدانید زمانی که ذهن تان مشغول است کمتر خوشحال هستید.

به دست گرفتن کنترل افکار

اینکه می خواهید به چیزی دست یابید و یا هدفی را دنبال کنید، احتیاج دارید که هوشیارانه بر ذهن خود مسلط شوید. چالش این است که ما می انگاریم که محصول گذشته خود هستیم اما باید این را به ذهن خود القا کنیم که آینده چیزی معادل گذشته نخواهد بود.

7

آموختن یک زبان جدید

این مهارت نه تنها باعث خواهد شد که مکالماتی را با سایرین داشته باشید بلکه موقعیت های حرفه ای کاری را در نیز اختیارتان قرار خواهد داد.

یکی از کاربران اهل مجارستان در مورد یادگیری زبان انگلیسی بر این باور است که یادگرفتن این زبان در زندگی من همچون یک موهبت بزرگ بود چرا که طرز فکر مرا تغییر، احساسات جدیدی را در من شکل داد و راه هایی ذهنی تازه ای را برایم گشود.

البته که یاد گرفتن یک زبان جدید کار آسانی نیست اما مسلما با تلاش می توان به آن دست یافت.

بلند صحبت کردن

اینکه در میان جمع با صدای بلند صحبت کنیم برای بسیاری از ما دشوار است. حتی بسیاری از افراد موفق و صاحبان بیزنس های بزرگ همچون Warren Buffett نیز می گوید که مدت ها برای بلند صحبت کردن در میان جمع، دچار مشکل بود.

وی آنقدر در میان دوستان و آشنایان خود این صحبت کردن با صدای بلند را تمرین کرد تا عاقبت موفق شد. وی می گوید شاید اینها تنها تمرین به نظر برسند اما با تکرار و تلاش می توانند تبدیل به بخش مهمی از برنامه های زندگی فرد شوند.

منبع: businessinsider
دیجیاتو
یک نظر

ورود