جلوه های ویژه در فیلم های صامت قدیمی چگونه پیاده سازی می شدند؟

جلوه های ویژه در فیلم های صامت قدیمی چگونه پیاده سازی می شدند؟

صنعت سینما امروزه ابزارهای بسیار پیشرفته ای در اختیار دارد و با استفاده از آن ها می تواند هر چیزی را به واقعیت تبدیل کند. کامپیوترهای پیشرفته بسیار شگفت انگیز عمل می کنند و صحنه های باور نکردنی را به وجود می آورند.

مقوله جلوه های ویژه تنها به دوران امروزی اختصاص ندارد و از بدو شکل گیری سینما مورد توجه قرار داشته است. سوال اینجاست که در گذشته های دور و بدون وجود ابزارهای لازم، فیلم ساز ها چگونه صحنه های مورد نظر خود را خلق کرده و از چه راه هایی جلوه های ویژه را به کار برده اند؟

فراهم نبودن امکانات باعث شد که کارگردانان راه های خلاقانه ای را برای این کار پیدا نمایند. استفاده از زوایای خاص دوربین در فیلم برداری، ترکیب صحنه ها با یکدیگر، استفاده از نقاشی های مات شیشه ای و چرخاندن پرسپکتیو ها، از جمله راه هایی بودند که قدیمی تر ها از آن ها برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کردند.

تصاویر متحرکی که در ادامه قرار داده شده، شما را با روش های مذکور و تکنیک های به کار رفته در فیلم های قدیمی آشنا خواهند کرد. شما می توانید به مشاهده آن ها جادوی سینما را دریابید و اطلاعات بیشتری درباره آثار سال های دور به دست آورید. پیشنهاد می دهیم به تماشایشان بنشینید.

راه جالب چارلی چاپلین برای شبیه سازی فروشگاه در فیلم عصر جدید

صحنه واقعی فیلم

تکنیک فوق العاده از باستر کیتون در فیلم شرلوک جونیور

منبع: gizmodo
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود