مروری بر بهترین عکس های گرفته شده از جهان زیرآب در سال ۲۰۱۶

رقص، شکار، همراهی و حمایت

مروری بر بهترین عکس های گرفته شده از جهان زیرآب در سال ۲۰۱۶

زندگی زیر آب نیز درخشندگی و هیاهوی خاص خود را دارد که به مدد تصویر تا اندازه ای می توان با این زیبایی و شکوه آشنا شد.

معتبرترین رقابت عکاسی مربوط به تصاویر زیر آب از تصاویر گرفته شده در سال ۲۰۱۶ اخیرا  اعلام گردیده. این رقابت که «عکاسی هنری از اقیانوس» یا Ocean Art Photography competition نام دارد، به مدت شش سال است که ادامه دارد.

این روند در هر مسیری که طی می شود، شگفتی های تازه ای از زندگی زیرآب را به نمایش می گذارد که توسط هنرمندان به تصویر کشیده می شوند.

این رقابت در سال ۲۰۱۶ با انتخاب ۹۵ عکس از ۶۰ کشور جهان و در مقولات علمی (رفتارهای زیرآب، مرجان ها و لیسه های دریایی) و تکنولوژی دوربین (واید اَنگل یا زاویه گسترده، novice DSLR و سوپرماکرو) برگزار شد.

در ادامه به بررسی منتخب های این رقابت در قالب تصویر و به همراه توضیح مختصری از هر کدام پرداخته خواهد شد. در این سفر رویایی، دیدنی و در اعماق آب با ما همراه باشید:

1
در Blue Lasso تصویر یک عروس دریایی را شاهد هستید که برای فلج کردن شکار خود، دامی آبی رنگ و پیچکی شکل را گسترده. این عکس توسط «متی اسمیث» و با دوربین Nikon D810 گرفته شده و عنوان نخست مقوله «واید اَنگل» یا زاویه گسترده و نیز جایزه بهترین نمایش را به خود اختصاص داده.
2
در تصویر «آینه آینه» یک لاک پشت سبز رنگ را مشاهده می کنید که به غواصی در میان مرجان های «دیواره بزرگ مرجانی» سلام می کند. «تروی میبی» عکاس این تصویر، با دوریبن Nikon D200 این عکس را گرفت و با آن عنوان سوم مقوله واید اَنگل را به خود اختصاص داد.
3
تصویر «ماهی مرکب شگفت انگیز» توسط «دنیز کورپز» و با دوربین Nikon D7000 و مارو لنز Nikkor 105mm گرفته شده و عنوان نخست مقوله ماکرو را از آن خود کرده.
4
Sabella spallanzani، کرم آبی که در آب های گرم دریای میدیترانه سکونت دارد و به سمت سواحل ایتالیا، پرهای خود را در هم پیچیده و شکار دوریبن «لورنزو ترانِ» شده. نام این اثر «کرم دریایی رقصان» است و با دوربین Nikon D7200 و ماکرولنز Nikkor 105mm گرفته شده و در مقوله ماکرو جایزه چهارم را دریافت کرده.
5
اردک ماهی ها عمدتا از دوربین خجالت می شکند اما این یکی به نظر نمی رسد که متوجه شده باشد که در میان انبوهی از نیلوفرهای یکی از دریاچه های جنوب غربی سوئد از او عکس گرفته می شود. «جهان یک اردک ماهی» که عنوان اثری است که ملاحظه می کنید توسط «توبیاس داهلین» و با دوربین Nikon D7100 و لنز فیش آی Nikon 10.5mm گرفته شده و جایگاه نخست مقوله آب سرد را به خود اختصاص داده.
6
در این تصویر احتمالا این دو خروس ماهی، یک عروس دریایی را در تنریف اسپانیا با هم به اشتراک گذاشته اند. این تصویر توسط «خواکین گوتییِرِز» و با دوربین کَنون ۵D Mark III و لنز Canon 8-15mm گرفته شده و عنوان نخست مقوله پرتره را از آن خود کرده است.
7
در «کیپ توان» واقع در آفریقای جنوبی، تصویر عروس دریایی ای را شاهد هستید که توسط «جِئو کلوته» و با دوریبن Nikon D300 و لنز Tokina 10-17mm گرفته شده. این عکس جایزه نخست مقوله رفتار زیرآبی را کسب کرده.
8
«وزغ های همراه» عنوان عکسی است که مشاهده می کنید و توسط «گینو سایمِس» با دوربین Canon 7D و لنز Sigma 17-70mm گرفته شده و رتبه دوم مقوله رفتار زیرآبی را از آن خود کرده است.
9
موهای برخی از جانداران درست به اندازه سم مار کبری خطرناک است. به نظر می رسد این عروس دریایی در حال بلعیدن یک شکار ژله ای باشد که در «پُنتا بِی» موزامبیک شکار دوربین Sony NEX5 «جنی استاموُل» شده و این عکاس آن را «صید و صیاد» نامیده. وی برای گرفتن این عکس از لنز Sony 18-55mm استفاده کرده و رتبه نخست مقوله رفتار آینه ای را به خود اختصاص داده.
10
«لورنس الکس وو» عکس «جنگل مسحور» را با دوربین Olympus c5050Z خود گرفته و شکوه جنگلی شکل جهان زیر آب را به نمایش در آورده. وی برای این تصویر عنوان نخست مقوله کامپکت ماکرو را از آن خود کرد.
11
اگر می خواهید تصویری واقعی از پوکمن در زندگی زیر آب را شاهد باشید، به تصویر این لیسه دریایی نظری افکنید. این اثر «همراهی پیکاچو» نام گرفته و عکاس آن «دنیز کورپز» با دوربین Nikon D7000 و با استفاده از لنز Nikon 105mm عکس را گرفته و برای این اثر خود موفق به دریافت جایزه چهارم مقوله لیسه های دریایی شده.
12
همکاری والدین برای حفظ فرزندان شان که در قالب تخم های پراکنده در آب هستند را در جنوب نوتکا در بریتیش کلمبیا شاهد هستید. «چاد تامیسِ» عکاس، این تصویر را «زیر چتر حمایت» نامیده و برای آن جایزه نخست مقوله سوپرماکرو را دریافت کرده.
13
در آب های «کوئین لند شمالی» لاک پشت آبی را مشاهده می کنید که مشغول شکار یک کالاماری برای ناهارش است. «کریستین میلر» با دوربین Nikon D800 و لنز Tokina 10-17mm این عکس را گرفته و جایزه نخست مفهومی استخر را به خود اختصاص داد.

بدون نظر

ورود