گروهی عجیب در فیس بوک که کاربران را به پرت کردن خود روی میز و شکستن آن ترغیب می کند [تماشا کنید]

گروهی عجیب در فیس بوک که کاربران را به پرت کردن خود روی میز و شکستن آن ترغیب می کند [تماشا کنید]

دنیای مجازی و ارتباطات نامحدود و گسترده مردم در سراسر دنیا اگر چه مزایای زیادی دارد اما گاهی به شکل گیری گروه ها، کلوب ها و چالش هایی می انجامد که نه تنها جالب نیستند، بلکه می توانند برای سلامت روحی یا جسمی افراد مشکلاتی را در پی داشته باشند.

از جمله کلوب های مجازی که اخیرا در شبکه اجتماعی فیس بوک، به ویژه در کشور استرالیا محبوبیت یافته، «کلوب شکستن میز» است.

صفحه فیس بوکی «کلوب شکستن میز» در حال حاضر حدود ۵۰ هزار عضو دارد که در آن می توانید صدها ویدئوی کوتاه از افرادی را مشاهده کنید که خودشان را از بلندی روی میز پرت کرده و موجب شکسته شدن آن می شوند.

این پدیده عجیب که بعضا به شکسته شدن دست، پا، بینی و … این افراد نیز منجر می شود، عموما در جشنواره های موسیقی و پس از مصرف نوشیدنی های الکی صورت می پذیرد.

گروه سازنده این صفحه موسوم به KZ این کلوب مجازی را یک سال پیش راه اندازی کرده است. اما چندی پیش رادیوی جوانان استرالیا به نام Triple J در یکی از برنامه های خود به وجود چنین کلوبی در فستیوال موسیقی پائیزی اشاره نموده و همین امر موجب شناخته شدن آن ها شد.

ادمین این صفحه در مورد شهرتی که به تازگی به دست آورده اند، بیان داشته: «فستیوال پائیز باعث شد تا کاربران با ما آشنا شوند و فقط در همان روزی که از طرف رادیو معرفی شدیم، ۱۵ ویدئوی مربوط به هدف کلوبمان دریافت کردیم.»

جا دارد اشاره کنیم که پس از پایان یافتن جشنواره موسیقی یادش شده، تعداد مشترکان این صفحه فیس بوک از چند هزار نفر به ۵۰ هزار کاربر ارتقاء یافت.

ادمین این صفحه نیز ادعا کرده که آن ها روزانه بین ۵۰ تا ۸۰ ویدئو از کسی که به پرت کردن خود روی میز پرداخته اند، دریافت می کند. وی همچنین بیان کرده: «افرادی که این کارها را انجام می دهند به اندازه کافی بزرگ هستند که بدانند چنین حرکتی می تواند به آن ها آسیب برساند. ما این صفحه را به عنوان یک انجمن مجازی در نظر گرفته ایم که ویدئوهایی از این دست را همه با هم در یک فضای واحد تماشا کرده و کمی بخندیم.»

در زیر می توانید دو نمونه از این ویدئوها را تماشا کنید.

منبع: buzzfeed
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود