نخستین شهر شناور جهان در وسط اقیانوس آرام ساخته می شود

نخستین شهر شناور جهان در وسط اقیانوس آرام ساخته می شود

پیشرفت علم و فناوری این روزها همه چیز را ممکن کرده و کمتر کاری وجود دارد که نتوان آن را انجام داد. مطلبی که قصد داریم به آن بپردازیم نیز این مسئله را اثبات می کند.

یک کمپانی به تازگی تصمیم گرفته نخستین شهر شناور جهان را در وسط اقیانوس آرام بسازد. دولت کشور «پلی نزی فرانسه» با شرکت آمریکایی توافق نامه ای به امضا رسانده که بر اساس آن، کار ساخت شهر از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد. این موسسه ۵ سال گذشته را صرف تحقیق بر روی «چگونگی ساخت جوامع دائمی شناور در دریا» کرده است.

کشوری از آن نام بردیم، از ۱۱۸ جزیره تشکیل شده و با خطر به زیر آب رفتن مواجه است. به همین دلیل مسئولان این سرزمین تصمیم گرفته اند چنین کاری را انجام دهند. ما پیش تر این گونه شهرها را تنها در فیلم های علمی-تخیلی دیده بودیم.

تحقیقات زیادی باید در زمینه های مختلف صورت گیرد که از جمله آن ها می توان به مسائل اقتصادی، مشکلات زیست محیطی و پیامدهای حقوقی اشاره نمود. رادولف هنکن مدیر اجرایی موسسه در این رابطه می گوید: “چیزی که ما را به خود جذب نموده، مسائل اجتماعی و عدم وجود چنین تجربه ای برای ساخت شهرهای شناور است.”

“من گمان نمی کنم که به این موضوع به صورت افراطی نگاه شود. ما به دنبال آب های محصور بودیم و قصد نداشتیم وارد آب های آزاد شویم. فناوری های مورد نیاز برای این کار در دسترس قرار دارند، اما مسائل اقتصادی اندکی آزاد دهنده هستند.”

“شاید بتوان در همان آب ها و با قیمتی مناسب، پلتفرم های شناور سازگار با شرایط را ساخت. ما مجبور نیستیم برای یک پروژه آزمایشی همه چیز را از اول شروع کنیم. دولتی که به ما سفارش این کار را داده، موضع مستحکمی دارد و بنابراین می توان به راحتی با آن کار کرد. ما برای آن ها احترام قائل هستیم و از طرف مقابل نیز همین موضوع را حس می کنیم.”

بعد از مطالعات اولیه، تهیه پیش نویس قانون ها آغاز خواهد شد و به نظر می رسد می توان از سال ۲۰۱۹ میلادی ساخت پروژه را کلید زد. در ادامه می توانید تصاویر و ویدیوی این شهر را مشاهده کنید.

300

301

302

303

304

305

306

307

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود