۱۰ مقصد برتر گردشگری جهان به انتخاب LonelyPlanet

از نپال تا پرتغال؛ فرصت های گردشگری هیجانی سال ۲۰۱۷

۱۰ مقصد برتر گردشگری جهان به انتخاب LonelyPlanet

لونلی پلنت، یکی از پر مخاطب ترین درگاه ­های گردشگری امروز جهان است که محفلی برای تبادل نظر فعالان گردشگری و هم چنین بستری برای پیدا کردن همسفر و به اشتراک گذاشتن تجربیات سفر به نقاط مختلف جهان محسوب می شود.

انتشارات لونلی پلنت در دو دهه اخیر تلاش کرده است تا مقصدهای گردشگری هیجانی، ارزان و کم­تر شناخته شده جهان را در قالب کتاب ­های راهنمای مصور توریستی معرفی و گردش در صدها شهر دنیا را برای شهروندان دهکده جهانی امروز، آسان تر از قبل کند.

پرتال لونلی پلنت، یکی از پر بیننده ترین وب ­سایت های گردشگری مجازی بوده و همچون تریپ ادوایزر و اکسپدیا و بوکنیگ، مخاطبان بسیاری از اقصی نقاط جهان دارد.

حتی اگر شما بخواهید در فلان کشور دنیا، ابزاری برای کوهنوردی یا ماهی گیری و حتی رفتینگ و گردشگری دریایی خریداری کنید، انجمن­ های عمومی و رایگان لونلی پلنت این امکان را برای شما فراهم کرده است.

l1

در واقع، درگاه لونلی پلنت و اپلیکیشن موبایلی آن، ابزاری برای تعامل با گردشگران با تجربه و آماتور در کشورهای مختلف جهان است که کاری بیش از یک میزبان مهمان نواز رایگان را در اختیار شما قرار می دهند تا برای سفر به شهرهای گوناگون، از تجربیات دیگران به خوبی استفاده کنید.

ده ها میلیون نسخه از کتاب­ های راهنمای گردشگری لونلی پلنت به فروش رفته و برخی از مقصدهای گردشگری، موفقیت خود را مدیون راهنمای مصور و جامع لونلی پلنت می دانند. این درگاه، اخیراً فهرست ۱۰ مقصد گردشگری مهم دنیا در سال جدید میلادی را معرفی کرد که با آنکه ایران در این فهرست قرار نداشت، اما نگاهی به آن برای عاشقان گردشگری در سال ۲۰۱۷، خالی از لطف نیست.

با جهانگردی امروز روزیاتو، همراه ما باشید.

نپال: سرزمین بودا و هیمالیا

l2

۴۹۸ میلیون نتیجه جستجو درباره کلید واژه نپال در گوگل نشان می دهد که تا چه اندازه این کشور آسیایی، در کانون توجه رسانه­ های جهان در عرصه سیاسی و فرهنگی و گردشگری قرار دارد.

مقصد گردشگری شماره ۱ به انتخاب لونلی پلنتی ها، نپال، پایتخت بودا و سرزمین هیمالیاست. جایی کمتر شناخته شده در آسیا برای گردشگران هیجانی و طبیعت گرد.

l3
خانه های رنگی و قدیمی در نپال

این کشور در شمال هندوستان، سرزمین شگفتی های قاره کهن قرار دارد و حدود ۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور تنها با چین و هند همسایه است و به همین خاطر، تاثیر زیادی از فرهنگ و زبان و اقتصاد دو قطب بزرگ آسیا و جهان دارد.

بیشتر محدوده نپال بر روی رشته کوه همیشه پر برف هیمالیا قرار گرفته و یکی از مقصدهای کوهنوردان در جهان به شمار می رود. ۸ قله از ۱۴ قله مرتفع جهان، در سرزمین نپال واقع شده و به همین خاطر، اعتباری در دنیای گردشگری ورزشی دارد. اورست ۸۶۸۶ متری، یکی از آن ها به شمار می رود. جنوب نپال بسیار حاصل خیز و سر سبز است و همین امر سبب شده تا در طول سال، گردشگران بسیاری به آن نقطه سفر کنند.

جالب است که بدانید، این مقصد گردشگری هیجانی و جذاب پیشنهاد شده برای سال جاری میلادی، تنها کشور جهان بوده که پرچم آن به شکل مستطیل نیست و از دو مثلث بر روی هم تشکیل شده است.

نپال در طول تاریخ خود حکومت پادشاهی داشته و همواره با فراز و نشیب های سیاسی و نظامی همراه بوده است. از نظر شاخص توسعه انسانی وضعیت نامطلوبی دارد. اما ظرفیت­ های گردشگری گسترده و جذاب آن سبب شده تا یکی از مناطق کمتر شناخته شده جهان برای توریست های مقتصد به شمار آید.

اگر خواستید در سال ۲۰۱۷ میلادی به مقصد گردشگری خاطره انگیزی مثل هندوستان سفر کنید، نپال را در نظر داشته و سه شهر کاتماندو، پاتان و بختاپور را در نظر بگیرید. نپال، کشور معابد است و صنایع دستی رنگارنگ و زیبا و ارزان دارد.

l4
درگاه رسمی سازمان گردشگری نپال

اگر قصد نپال گردی را داشتید، درگاه رسمی گردشگری این کشور را در نظر داشته باشید. ۲۱۴ هزار پیشنهاد هیجانی نپال نوردی تریپ ادوایزری را هم اینجا بخوانید.

نامیبیا: سرزمین طلا، خشونت و حیات  وحش

کشور ۲ میلیون نفری جنوب غرب آفریقا، دومین مقصد گردشگری پیشنهادی لونلی پلنت برای گردش در سال جدید میلادی است. جایی که کم تر درباره اش خوانده ایم و شنیده ایم و معمولاً چنین مکان­ هایی، دنیایی از ظرفیت های گردشگری هیجانی و جذاب هستند.

l6

نامیبیا را سرزمین کشتار جمعی و تبعیض نژادی می دانند، اما از نظر بعضی ها، سرزمین الماس و طلا و جذابیت های طبیعی فوق العاده است. پایتخت آن ویندهوک بوده و همه مردم به انگلیسی صحبت می کنند. اکثریت را مسیحیان در اختیار دارند و پس از مغولستان، دومین کشور جهان با کم ترین تراکم جمعیتی است.

l7
حیات وحش جذاب نامیبیا در آفریقا

به همین خاطر، سرزمینی کم تر دست خورده با پوشش گیاهی و طبیعی فوق العاده زیبا است. در سرود ملی این کشور، از نامیبیا به عنوان سرزمین دلاور مردان (Land of Brave) یاد شده است.

l5
تصویر درگاه سازمان گردشگری نامیبیا

برای سفر به این مقصد گردشگری عجیب و جالب آفریقا، از اطلاعات درگاه رسمی سازمان گردشگری این کشور استفاده کنید که در این نشانی قرار دارد و همه نوع اطلاعات لازم برای سفر  امن و راحت و هیجانی را در اختیار شما قرار می دهد. ۱۰۱ هزار پیشنهاد جذاب تریپ ادوایزری ها را نیز در اینجا بخوانید.

شب های پر ستاره و آسمان آبی نامیبیا، مقصد هیجانی برای طبیعت گردها به خصوص در قاره شگفتی های آفریقاست.

l8
بیایان گردی در نامیبیا با بلند ترین صخره های شنی جهان

پورتو پرتغال

شهر پورتو پرتغال، سومین مقصد گردشکری پیشنهادی لونلی پلنت برای مسافران سال ۲۰۱۷ میلادی است. جایی در جنوب اروپا و دومین شهر بزرگ و مهم پرتغال. جایی که تیم فوتبالش با خوزه مورینیو (آقای خاص فوتبال جهان)، افتخارات بسیاری بدست آورد و دانشگاه و مقصدهای گردشگری جذاب و معروفی دارد.

l9

محل های اقامت ارزان، فرصت های گردشگری متنوع از ساحل تا موزه و گالری و هم چنین مقصدهای جذابی برای شکم گردها، سبب شده تا پورتو پرتغال، همچنان یکی از هیجان انگیز ترین مقصدهای گردشگری ارزان قاره سبز باشد. پورتو شهری با آب و هوای مطلوب است و فضای تاریخی و رمانتیک آن، یادآور وین اتریش و جذابیت های طبیعی بارسلون اسپانیا است.

شهری مقرون به صرفه مخصوصاً برای کوله پشتی گردها و هاستل نشین ها.

l10

هزینه صرف صبحانه، نهار و شام در این شهر زیبا و رنگارنگ پرتغال به ندرت بیش از ۲۰ یورو در روز خواهد بود و هزینه اقامت نیز، با کم تر از ۶۰ یورو در روز امکان پذیر است. در پورتو، ساندویچ francescinha معروفیت زیادی دارد که بزرگ و پر مخلفات بوده و معمولاً با هفت یورو می توان تهیه کرد.

خیابان روا سانتا کاترینا، سنتی ترین خیابان پورتو و شانزلیزه پرتغال معرفی شده است.

برای گردش در این شهر زیبا پرتغال، این درگاه پیشنهاد می شود. البته ۳۰۸ هزار توصیه کاربران تریپ ادوایزر را برای پورتو گردی موفق در نظر داشته باشید. سایت گردشگری در پرتغال نیز برای بررسی فرصت های اقامتی و تفریحی ارزان و جذاب فراموش نکنید. دانشگاه پورتو پرتغال، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا بوده که صدها دانشجوی بین المللی در رشته های مختلف فنی و مهندسی و پزشکی در آن مشغول به تحصیل هستند.

l11
تله کابین گردی در پورتو

لونلی پلنت، شهر پورتو را یکی از فراموش نشدنی ترین مقصدهای گردشگری اروپا در سال ۲۰۱۷ می داند.

ونیز: شهر رویایی ایتالیایی ها

ونیز، شهر رویایی ایتالیایی ها و یکی از مقصدهای رمانتیک گردشگری جهان، یکی از مقصدهایی است که لونلی پلنتی ها به عنوان با ارزش ترین مکان­ های که در سال ۲۰۱۷ باید بازدید کرد، معرفی می کنند. دیار تاجران و جهانگردان معروفی چون مارکوپولو که بسیار درباره اش شنیده ایم و دیده ایم.

l12
تصویر میدان Campanile si San Marco در ونیز ایتالیا که مقصد گردشگران ونیزی است

ونیز هم بخش قدیمی و هم جدید دارد و قایق اتوبوس های شناور، نقش تاکسی و ابزار حمل و نقل را در این شهر زیبا و روی آب بر عهده دارند که نمونه اش را در جاهای دیگر دنیا نمی توان مشاهده کرد.

وِنیز  جزیره‌ای در شمال ایتالیا است در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته و بصورت جزیره ای کوچک است که جزیره‌ها به وسیلهٔ کانال‌هایی از هم جدا شده‌اند و تردد در شهر به وسیله قایق صورت می‌گیرد.

شهر ونیز یکی از شهرهای گردشگر پذیر جهان به شمار می رود و سالانه میلیون‌ها گردشگر به این شهر سفر می کنند.

مشاهده عروس و دامادهایی که عصرها به میدان مرکزی شهر می آیند تا عکس یادگاری با کبوتر ها بگیرند، یکی از جالب ترین صحنه هایی است که می توان در این شهر رمانتیک اروپا مشاهده کرد.

از دیدنی‌های این شهر می‌توان به میدان سن مارکو محل دفن مرقس یکی از حواریون عیسی مسیح که به سن مارکو مشهور است، اشاره‌کرد.

شهر ونیز به خاطر شکل عجیب و همچنین تعدد آثار تاریخی و هنری و معماری در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته که همین امر موجب شده سالانه میلیون ها نفر(بیست میلیون به طور تخمینی) از سر تا سر جهان برای دیدن این شهر زیبا به ایتالیا سفر کنند.

نام ونزیا در ایام قدیم به تمام منطقه ونتو و فریولی اطلاق می‌شد. ونیز شهر جشنواره‌ها و کارناوال‌ها نیز است. برای مثال جشنوارۀ فیلم ونیز در اواخر اگوست، هر سال یکی از اتفاقات مهم دنیای فیلم و هنر است.

کارناوال مشهور ونیز هم که در ماه فوریه در تمام شهر برپاست، از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کارناوال‌های جهان است. این کارناوال به کارناوال ماسک‌ها نیز شهرت دارد.

به‌غیر از ماسک‌ها، کریستال‌های ونیزی هم شهرت فراوان دارند و طرز ساخت‌شان دیدنی‌است. این کریستال‌ها را هنوز با روش سنتی در جزیره‌های اطراف ونیز (مورانو و بورانو) می‌سازند: ظریف وخارق العاده با قیمت‌های بالا.

۸۳۶ هزار نظر درباره سفر به ونیز در تریپ ادوایزر در اختیار شماست و پرتال راهنمای سفر به ایتالیا نیز در ونیزگردی، شما را یاری می کند.

دبرسن مجارستان

مقصد گردشگری جذاب و تاریخی دبرسن در مجارستان، پنجمین مکانی است که لونلی پلنت در سال ۲۰۱۷ میلادی پیشنهاد می کند. دومین شهر بزرگ مجارستان بعد از بوداپست، این سال ها در فهرست اولویت های گردشگری در دیار مجارها قرار گرفته است.

l14

صحنه هایی از هنر مردم را در دبرسن می توان مشاهده کرد و خیابان هایش در تابستان و پاییز،‌ مملو از گردشگر می شوند تا فستیوال های سنتی مجارها را به تماشا بنشینند. پارک ملی Hortobagy دبرسن، یکی از مکان­ های جذابی است که گردشگران را به سمت خود می کشاند.

خیلی ها دبرسن را با تیم فوتبالش می شناسند. از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به آب گرم هایدوسوبوسلو، کلیسای زرد دبرسن، تئاتر چوکونایی و موزه دری اشاره کرد. شهر سنت پترزبورگ روسیه، زمانی خواهر خوانده دبرسن معرفی شد.

l15

قریب به ۴ هزار نظر درباره گردشگری در این شهر تاریخی و زیبای مجارستان توسط تریپ ادوایزری ها، بخشی از ظرفیت های توریستی آن را به شما نشان خواهد داد.

l16
کلیسای زرد دبرسن در مجارستان

سایت رسمی گردشگری شهر را در این نشانی دنبال کنید.

بلیز

بلیز، ششمین مقصد گردشگری توصیه شده لونلی پلنتی ها برای سال ۲۰۱۷ میلادی است. جایی ناشناخته که برای گردشگران به دنیای آمریکای مرکزی، می تواند مقصدی باورنکردنی همچون سرزمین شگفتی ها در هندوستان و ماداگاسکار باشد.

با این حال، به نظر می رسد که بر سر نام بلیز و دلیل نام گذاری آن، اختلاف نظر وجود داشته باشد. عده‌ای معتقدند که نام این کشور از اسم Wallace گرفته شده که اسم یکی از قدیمی‌ترین دزدان دریایی است که به این منطقه آمده‌ و عده‌ای دیگر معتقدند که این نام، برگرفته از کلمه‌ی مایایی beliz به معنای “آب گل‌آلود” است.

l17
دو تصویر از کشور شگفت انگیز بلیز

این کشور کوچک که در آمریکای مرکزی واقع شده، بزرگ‌ترین شهر مایایی، بلند‌ترین صخره‌ی مرجانی که در نیم‌کره‌ی غربی امتداد می‌یابد و بیشترین جمعیت پلنگ‌های خالدار آمریکایی را در خود جای داده‌است. این کشور همچنین در دسترس‌ترین و وسیع‌ترین غارها را در اختیار غارشناسان و غارنوردان باتجربه و مبتدی می‌گذارد و فرصت‌های نامحدود و بی‌نظیری از غواصی اسکوبا را به مسافران و گردشگران عرضه می‌کند.

نکته‌ی مثبت درباره‌ی انتخاب این کشور به عنوان مقصد سفر این است که در مدت زمان بسیار کوتاهی، می‌توانید تجربیات جذاب و منحصر‌به‌فرد و در عین حال کاملاً متفاوتی را پشت سر بگذارید. کشور بلیز این کشور که قبلاً با عنوان هندوراس بریتانیا شناخته می‌شد، استقلال خود را از بریتانیا در سال ۱۹۸۱ به دست آورد و به دومین کشور جوان نیمکره‌ی غربی تبدیل شد.

l18

سایت گردشگری رسمی کشور را در این نشانی دنبال کنید که البته تریپ ادوایزری ها، همچنان ۲۵۵ هزار پیشنهاد وسوسه کننده برایتان تدارک دیده اند.

این کشور هیچ شهر بزرگی ندارد و با جمعیتی در حدود ۲۸۰ هزار نفر یکی از کم‌جمعیت‌ترین کشور‌های دنیا است. از جنوب با هندوراس، از غرب با گواتمالا، از شمال با شبه‌جزیره‌ی یوکاتان (Yucatan) مکزیک و از شرق با دریای کاراییب احاطه شده‌است.

کشور بلیز زبان‌هایی مانند مایایی؛ مستیزو (Mestizo) زبان اسپانیایی هندی؛ کریول (Creole) زبان آفریقایی اروپایی؛ هیسپانیک (Hispanic)؛ Garifuna زبان هندی آفریقایی؛ Mennonite؛ آسیایی و … کشور بلیز از آنجا که این کشور دارای جاذبه‌های گردشگری متعدد و منحصر‌به‌فردی است، صنعت گردشگری در این کشور روز به روز در حال پیشرفت و توسعه است.

مراکش: مقصد رمانتیک گردی در آفریقا

l19

هفتمین مقصد گردشکری پیشنهادی لونلی پلنتی ها در سال ۲۰۱۷ میلادی را باید مراکش (مغرب) در قاره آفریقا دانست. کشوری که در دو دهه اخیر، با استقبال گردشگران از سراسر جهان مواجه شده و اکنون شرکت های هوایی مقرون به صرفه اروپا مانند رایان ایر، پروازهایی به این مقصد گردشگری دارد.

مراکش، یک مقصد گردشگر لوکس کم هزینه است و به همین خاطر، در فهرست گردشگری های ارزان قرار دارد.

l20

کشور سرخ آفریقا، مقصدی هم ارزان و هم فراموش نشدنی برای لوکس گردها است که قصد دارند تا هم آب تنی کرده و هم شتر سواری در بیایان و رفتینگ و سافاری را باهم تجربه کنند.

مراکش ساحلی طولانی با اقیانوس اطلس دارد که از شمال به جبل‌الطارق و دریای مدیترانه می‌رسد. کشور مراکش از سوی شرق با کشور الجزایر، از غرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با کشور موریتانی و از شمال با دریای مدیترانه همسایه‌ است.

l21

مراکش شهری است که همه زیبایی‌های فریبنده شمال آفریقا را در خود دارد. نام این شهر، ریشه‌ی نام این کشور است که خود اهمیت این شهر را در طول قرن‌ها نشان می‌دهد. در شلوغی تراکم هسته‌ی شهر، تقابل و سازگاری بخش‌های قدیمی و جدید را خواهید دید که می‌تواند برخی گردشگران را تا حدی گیج کند.

l22
تصویر شهر جامع الفنا، در مراکش

مارگیرها و کسانی که برای جذب مشتری در مقابل فروشگاه‌های پر زرق و برق فریاد می‌زنند، هر دو برای جلب توجه شما به یک بازار پر جنب و جوش و با جمعیت زیاد رقابت می‌کنند که این خود، روح زنده‌ی مراکش را نشان می‌دهد. این شهر در بین خریداران، به‌عنوان یکی از قطب‌های خرید مقرون به صرفه، مشهور است.

l23
باغ های مناره مراکش

موزه‌ها و بناهای تاریخی متعدد آن، برای دوستداران تاریخ، جاذبه‌های درخشانی هستند که نباید از دست بروند؛ و برای کسانی که فقط می‌خواهند در فرهنگ‌های محلی غرق شوند، مدینه (بخش قدیمی شهر) زندگی مراکشی را با تمام شکوه و عظمت حیرت‌آور آن در خود دارد. مراکش همچنین دروازه‌ی ورود به کوه‌های اطلس (رشته‌کوهی در شمال آفریقا) است، پس می‌توانید بعد از گشت‌وگذار در این کلان‌شهر، از زیبایی مناظر کوهستانی آن‌هم لذت ببرید.

سایت رسمی گردشگری این کشور را در این نشانی دنبال کنید. تریپ ادوایزری ها هم پیشنهادهای وسوسه کننده ای برایتان دارند.

پیشنهادات خاص برای لونلی پلنتی ها

اگر قصد دارید با خانواده سفر کنید یا قصد دارید تا سفری خیلی لوکس را تجربه کنید و یا به گردش های موضوعی مانند حیات وحش گردی، روستا گردی و امثالهم علاقمند هستید به بخش گردشگران خاص مراجعه کنید که در فهرست زیر، اطلاعات آن ها ارائه شده است که حتماً برای شما جالب توجه خواهد بود و توصیه می کنیم برای یک بار هم که شده این بخش های جذاب را مشاهده کنید.

  • گردشگری ماجراجویانه در این نشانی در لونلی پلنت در دسترس است.
  • گردش در ساحل ها در این آدرس در لونلی پلنت دنبال کنید.
  • گردش های ارزان در قالب TRAVEL BUDGET در این نشانی قرار دارد.
  • گردشگری با خانواده در این نشانی در  دسترس است.
  • گردش در میان فستیوال ها و رویدادهای مختلف در این نشانی قرار دارد.
  • گردش با علاقمندان نوشیدنی و خوراکی های مختلف در این نشانی قرار دارد.
  •  گردشگری لوکس در این نشانی در دسترس است.

در بخش های فوق الذکر، پکیج های گردشگری و کتاب های مختلفی برای علاقمندان از طریق سایت در دسترس است.

لونلی پلنت و ۱۰ توصیه مهم

l24

۱- هر وقت در استفاده از خدمات این پرتال گردشگری، با مشکلی رو به رو شدید و پرسشی برای شما مطرح شد، ابتدا به بخش help  مراجعه کنید و مطالب و  راهنمای مختلف آن را ملاحظه کنید. در این بخش به هر نوع سوالی که فکر می کنید با آن رو به رو هستید، پاسخ داده شده است.

۲- شرایط استفاده از خدمات سایت در بخش Terms & Conditions درج شده است. سعی کنید این بخش را مطالعه کنید تا فعالیت های شما مغایر با اساس نامه پرتال تشخیص داده نشود و پروفایل شما حذف نشود.

۳- باید توجه کنید که سایت لونلی پلنت، مجموعه  اطلاع رسانی تخصصی گردشگری در مناطق مختلف کره زمین است و رفتار کاری آن با سایت هایی مانند TRIPADVISOR تفاوت دارد. در این سایت به دنبال رستوران خاص یا مراکز اقامتی در فلان مقصد گردشگری نباشید. هر چند می توان از کاربرانی که شهروند شهرهای مختلف دنیا هستند، در پیام خصوصی، اطلاعات لازم را دریافت کرد.

۴- به این موضوع توجه داشته باشید که به هر حال، سایت لونلی پلنت، سایت دوست یابی نیست. به این موضوع توجه کنید که عدم رعایت حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات سایت، می تواند پروفایل فرد را توسط دیگران REPORT‌ کرده و تعدد این گزارش ها، سبب BLOCK شدن حساب کاربری فرد خاطی خواهد شد.

۵- همواره در نوشتن پیام برای دوست یابی یا طرح نظرات و پیشنهادات در مقولات مختلف گردشگری، از بیان محتواهایی که مفاهیم نژاد پرستانه و تبعیض آمیز دارد پرهیز کنید. چرا که سبب ریپورت شدن مطالب شما در این سایت شده و حذف پروفایل شما را به همراه خواهد داشت.

۶- تاریخ عضویت شما در سایت برای هم سفریابی و طرح نظرات موثر بر روی نظر دیگر کاربران مهم است. قطعا کاربران به کاربری که هفته پیش عضو شده است به نسبت کاربری که ۵ سال است در این پرتال فعالیت می کند، به یک دید نگاه نمی کنند. از طرفی، بر خلاف سایت  اینترنیشن ، و درگاه های همسفریابی و دوست یابی دیگر اینترنت،‌ مقوله ای به نام verification و Premium account در این سایت مطرح نیست و همه کاربران در یک سطح از نظر هویتی قرار دارند.

۷- تلاش کنید که برای افزایش شانس خود برای یافتن هم سفری خوب در طول مسیر برنامه ریزی شدن برون مرزی، حداقل ۱ ماه پیش از عزیمت، درخواست خود را منتشر کنید. بعضاً مشاهده می شود که کاربران، درخواست های خود را حتی ۶ ماه قبل از حرکت در سایت منتشر می کنند تا کاربرانی که برنامه ای هنوز برای سفر ندارند، در صورت علاقه، برنامه گردش خود را با این برنامه ها تنظیم کنند.

۸- بر خلاف سایت couchsurfing.com، کاربران نمی توانند روی پروفایل هم، رفرنس نویسی کنند.

۹- هر مقصدی که در دنیا قصد بازدید دارید و می خواهید هم سفر پیدا کنید، بازه زمانی و نام شهر ها را دقیق مطرح کنید. اگر هم تصمیم خاصی ندارید، از کلمه flexible برای آمادگی خود جهت پذیرش نظر هم سفر احتمالی خود استفاده کنید.

۱۰- ناگفته پیداست که هر اندازه در سایت فعال باشید و پیام های بیش تری رد و بدل کنید، شناخته تر شده و کاربران گردشگر با شما بیش تر در تعامل خواهند بود. هم چنین با کلیه کاربران سایت می توانید همانند شبکه های اجتماعی، در تعامل بوده و پیام ارسال و دریافت کنید.

امیدواریم مجموعه مطلبی که درباره این سایت جذاب و جالب ارائه شد، مورد استفاده کاربران محترم روزیاتو  قرار بگیرد.

منبع: lonelyplane
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • نسیم بهمن ۳, ۱۳۹۵

    من عاشق پورتو هستم
    خیلی خوشگله. خیلی

  • لادن بهمن ۳, ۱۳۹۵

    ونیز همیشه یه جای رویایی بوده و خواهد بود
    به نظر من رویایی ترین شهر دنیا همین ونیز است

  • اصغر زاده بهمن ۳, ۱۳۹۵

    مراکش هم از نظر جاذبه های گردشگری و هم سنت و فرهنگ یه جای فوق العادست. انگار ویزا هم نمیخواد. سفر به کازابلانکا رویاییه. از الان تورهای نوروزیش راه افتاده. واقعا جای زیباییست
    مرسی