چگونه در دوره های آنلاین دانشگاه هاروارد شرکت کنیم؟ [بخش اول]

آموزش مجازی هزاران درس و رشته دانشگاهی با امکان اخذ مدرک از هاروارد

چگونه در دوره های آنلاین دانشگاه هاروارد شرکت کنیم؟ [بخش اول]

خیلی ها دوست دارند تا فرصت تحصیل و آموزش در برترین مقصدهای تحصیلی جهان را در اختیار داشته باشند. اما یا پول کافی برای این کار ندارند یا فرصت و رزومه تحصیلی آنها چنین اجازه ای نمی دهد تا در فضای رقابتی جهانی برای ورود به دانشگاه های مطرح دنیا، حضور فعال را تجربه کنند.

به هر حال، تحصیل در دانشگاه هایی که اساتید مطرح و معروف آن، نویسنده کتاب ها و مقالات و مشاوران شرکت های صنعتی و خدماتی و سازمان های بزرگ بین المللی هستند، فرصت ایده آل و خاطره انگیزی است که نمی توان آن را با فراگیری علم در هر مکانی مقایسه کرد. مخصوصاً اگر این محفل های علمی، پاتوق نامزدها و برندگان جوایز معتبر بین المللی از قبیل نوبل و پولیتزر و امثالهم بوده و اساتید شما، برنده نوبل رشته های مختلف باشند.

یکی از هیجانی ترین مکان های آکادمیک جهان برای علاقمندان به کسب علم و دانش، دانشگاه هاروارد آمریکا بوده که برای چند دهه، در فهرست برترین دانشگاه جهان قرار دارد. اگر شما هم مشتاق تحصیل در دانشکده های این دانشگاه هستید اما تا کنون چنین فرصتی به هر دلیلی برایتان فراهم نشده است، توصیه میکنیم تا گفتار امروز را مطالعه کنید.

h13
از جان اف کندی تا مارک زوکربرگ و بیل گیتس؛ شماری از دانشجویان هاروارد

دوره های مجازی و آنلاین دانشگاه هاروارد، اکنون این فرصت را برای شما فراهم کرده است تا در کورس های مختلف شرکت کرده و بتوانید در فضای دیجیتال، به یادگیری مستمر و پیوسته اقدام کنید و در نهایت، بر اساس شرایطی، مدرک معتبر این دانشگاه را دریافت کنید. بدون آنکه از محل زندگی خود خارج شوید!

h1
تصویر ایندکس پرتال آموزش مجازی دانشگاه هاروارد

با ما همراه باشید اما قبل از ادامه بحث، با ویدئو زیر به گشتی در دانشگاه هاروارد می رویم.

داستان دیجیتال: داستان فرصت های بزرگ

h3
صدها میلیون صفحه اینترنت به آموزش آنلاین اختصاص یافته است

عصر دیجیتال، عصر فرصت های بزرگ است. دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، مدرسه و دانشگاه و محل کار را به محل سکونت ما منتقل کرده و بر خلاف قرون قبل، موقعیت مکانی و زمانی شما اهمیتی در فرآیند یادگیری و اشتغال مولد ندارد. از هر فرصتی برای کسب اطلاعات و دانش اندوزی عمومی و حرفه­ای می ­توان بهره گرفت و این جادوی عصر دیجیتال است که در اختیار شهروندان دهکده جهانی قرار دارد.

بسیاری از کاربران، از طریق دنیای دورکاری، پروژه ­های مختلف را دریافت کرده و بر اساس قیمت و شرایط مورد توافق کارفرما، انجام و تحویل می ­دهند. دنیای پروژه ­های دور کاری (OUTSOURCING) که فریلنسرها (FREELANCER) و سرمایه پذیر­ها (CROWDFUNDS) در توسعه آن نقش فعالی دارند، همه و همه بخشی از ظرفیت ­های کارآفرینی دیجیتالی (DIGITAL ENTREPRENEURSHIP) بوده که در عصر دهکده جهانی در اختیار سه میلیارد کاربر اینترنت قرار دارد.

h5
گردش مالی پروژه های دورکاری در اینترنت به ده ها میلیارد دلار رسیده است

در واقع دنیای صفر و یک­ ها، دنیای فرصت آفرینی را برای ما به ارمغان آورده است که درآمد زایی دیجیتالی و یادگیری مستمر، بخشی از واقعیت­های ان به شمار می­ آید. می­ توان با دنیای فریلنسرها و شبکه­ های اجتماعی، با شمار زیادی از فعالان رشته ­های مختلف در تعامل بود و مطالب زیادی فرا گرفت.

h4
بخشی از سبک زندگی ده ها میلیون کاربر اینترنت به آموزش و درآمد دیجیتالی اختصاص دارد

بدون آن­که نیاز باشد محل خود را ترک کنیم. اکنون، شبکه ­های اجتماعی ویدئویی، دانشگاه بزرگی هستند که خیلی ­ها از طریق محتوای منتشر شده در آن، به یادگیری اقدام می­ کنند. از آموزش زبان های گوناگون تا یادگیری شیوه های  طراحی مبدل های حرارتی نیروگاهی و بازاریابی تا آشپزی و خیاطی، همه و همه در این فضا قابل آموزش است.

h6
با شرکت در دوره های مجازی دانشگاه های معتبر، رزومه تحصیلی و شغلی خود را تقویت کنید

در کنار محتوای منتشر شده در شبکه ­های اجتماعی، درگاه­ های زیادی در اینترنت هستند که خدمات آموزش آنلاین را در اختیار علاقمندان قرار می ­دهند تا بتوانند پس از طی دوره آنلاین، گواهی­نامه­ هایی نیز از موسسات ارائه دهنده محتوای آموزشی دریافت کنند.

در واقع اگر دوست دارید شما هم به دنیای جذاب و جالب فریلنسرها بپیوندید و درآمدزایی دیجیتالی داشته باشید و از فرصت­ های اضافی در طول روز برای این کار استفاده کنید، سایت­ های اموزش آنلاین، بستر فرصت آفرینی برای شما خواهد بود که در گزارش امروز به بخش نخست آن که به معرفی سیستم آموزش آنلاین دانشگاه هاروارد اختصاص دارد، اشاره می­کنیم.

خدمات آموزشی آنلاین دانشگاه هاروارد

h2
صدها کورس آنلاین دانشگاه هاروارد بصورت رایگان در دسترس است

هاروارد را خیلی ها با کتاب دکتر مک کورمک با عنوان آنچه دانشگاه HARVARD به شما نمی آموزد، می شناسند. دانشگاهی که برند آموزش عالی در آمریکای شمالی بوده و برخی از دانش آموختگان آن، از انسان های تاثیر گذار قرن بیستم بودند. رقابت شدیدی برای ورود به این دانشگاه معتبر جهانی وجود دارد و در واقع، دریافت پذیرش تحصیلی (admission letter) چه با بورس (scholarship) و چه بدون آن (tuition) برای تحصیل در دانشکده های این دانشگاه، یکی از رویایی ترین اتفاقاتی است که در زندگی علمی یک فرد می تواند رخ دهد.

علت را باید در رقابت شدید برای ورود به هاروارد و آزمون های سخت ورودی و در فرآیند آموزشی این دانشگاه دانست که نیاز به سواد آکادمیک، سطح زبان انگلیسی (English language proficiency) ممتاز و ظرفیت های تحقیقاتی و مطالعاتی بالا در متقاضی دارد. به همین خاطر، هاروارد را مقصد نخبگان می دانند و معمولاً دانش اموختگان این دانشگاه، با اولویت های استخدامی شرکت ها و سازمان های چند ملیتی مواجه می شوند.

h7
برخی از مدیران و موسسات غول های فناوری دیجیتالی امروز، دانش آموخته هاروارد هستند

هاروارد، رتبه نخست برترین دانشگاه­های دنیا، چند قرن است که در زمینه­ های مختلف فنی و مهندسی و پزشکی و علوم زیستی و مدیریت و کسب و کار، یکی از پیشگامان علم و فناوری در جهان به شمار می­ رود و یکی از پایتخت­ های بین المللی محققان به شمار می­ آید.

اکنون برای کسانی که فرصت شرکت در کلاس­های دانشگاه هاروارد در آمریکا را ندارند، این فرصت فراهم شده تا بتوانند از طریق دوره ­های آموزشی آنلاین، از خدمات آموزشی اساتید و مشاوران دانشگاه در رشته ­های مختلف استفاده کنند.

کافی است به بخش آموزش آنلاین رفته و ویدئوها و متن­ های آموزشی ارائه شده از رایانه تا نجوم و فناوری اطلاعات و شیمی و ریاضیات را مشاهده کنید. برخی رایگان و برخی نیز باید برای مشاهده آن، پرداخت داشته باشید. خدمات آموزش آنلاین هاروارد توسط دپارتمان Graduate دانشگاه تدارک دیده شده است که البته مخاطبان بسیاری دارد.

اگر در استفاده از خدمات سیستم آموزش خلاقانه و آنلاین دانشگاه هاروارد با مشکلی روبرو شدید، مراتب را به پست الکترونیک:‌ online-learning@harvard.edu اطلاع دهید تا پاسخ مربوطه را در اسرع وقت دریافت کنید.

کل خدمات آموزشی هاروارد، توسط EDX که ساختار آموزشی آنلاین غیر انتفاعی است طراحی و راه اندازی شده و توسط دانشگاه MIT و Harvard پشتیبانی می­ گردد.

h8

پر مخاطب­ ترین کور­س ­های آنلاین دانشگاه هاروارد را می ­توان در بخش TOP PAID مشاهده کرد که در تصویر بالا، شماری از کورس هایی که مشتری زیادی داشته است را مشاهده می کنید. به دلیل آنکه دانشگاه هاروارد در زمینه مدیریت و کسب و کار و بازاریابی، فعالیت های بسیاری دارد، کورس هایی در این فیلد، با استقبال مخاطبان از سراسر جهان همراه شده است.

اگر علاقمند به یادگیری علوم و فنون مختلف از طریق ظرفیت ­های اموزشی آنلاین دانشگاه هاروارد هستید، توصیه می کنیم که وقت گذاشته و  لینک ­های زیر را بررسی کنید:

نکته مهمی که باید توجه داشته باشید آن است که برای ثبت نام و شرکت در کلاس های مجازی غیر رایگان دانشگاه هاروارد که معمولاً صدور مدرک پس از پایان دوره آموزشی را در اختیار شرکت کننده قرار می دهند، پرداخت هزینه دوره قبل از شروع کلاس الزامی است.

هزینه های ارزی را از طریق شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت مجازی در کشورمان می توانید انجام دهید.

  • مدرسه تداوم آموزش هاروارد که کور­س­های آنلاین ارائه داده و پس از پایان دوره، به شرکت کنندگان، گواهینامه اعطا می­کند و طیف های مختلفی از علوم از هنر و فیزیک تا مهندسی و پزشکی را شامل می­شود از جمله لینک های پر مخاطب سیستم آموزش انلاین هاروارد را تشکیل می دهد.
  • یادگیری دیجیتالی با HBX که توسط مدرسه کسب و کار هاروارد (HARVARD BUSINESS SCHAOOL) ارائه شد و بخش­هایی نظیر: HBX CORE و HBX LIVE دارد.

کورس­ها در سه سطح ابتدایی (INTRODUCTORY)، متوسط (INTERMEDIATE)‌و پیشرفته (ADVANCED) ارائه می­شود. اگر کورس انتخابی شما در سطح ابتدایی بود، بدانید که مقدمات آن موضوع، در کورس ارائه شده و دانش قبلی برای یادگیری کورس مورد نیاز نیست.

بخش ­های مهم سیستم آموزشی آنلاین هاروارد

h9

اگر علاقمند به یادگیری اینترنتی از طریق سیستم آموزشی حرفه ای و خلاقانه دانشگاه هاروارد هستید، توصیه می کنیم که چهار قسمت مهمی که در این پرتال ارائه شده است را حتما در دستور کار بررسی مداوم خود قرار دهید که از سایر قسمت ها، اهمیت بیشتری دارد.

بخشی در سیستم آموزشی آنلاین هاروارد قرار دارد که پر بیننده است و بد نیست از آن­ ها استفاده کنید:

  • یکی ، بخش کورس ­هایی که بزودی ارائه می­ شود. دروسی که در آینده در سیستم آموزش آنلاین دانشگاه قرار می گیرند در این بخش اعلام می شود تا اگر شما علاقمند به ثبت نام با تخفیف در آن هستید، از این فرصت بهره بگیرید.
  • دومی، معرفی کورس­ هایی است که به تازگی در سایت ارائه شده و در اختیار مخاطبان قرار دارد. چون هزاران کورس در این سیستم آموزش آنلاین منتشر شده است، دسترسی به جدید ترین دروس و رشته ها، در قسمت ADDED ارائه شده تا در جریان دروس جدید قرار بگیرید.
  • سومی، پر بیننده ­ترین کورس­ های سیستم آموزشی آنلاین هاروارد، یکی از قسمت های هیجانی سایت آموزشی آنلاین هاروارد است که در واقع، پر مخاطب ترین دروس را در اختیار شما قرار می دهد. معمولاً دروسی که با بیشترین استقبال همراه شود، دروسی است که کاربرد میان رشته ای در علوم دارد و پاسخگوی نیاز خیلی از متقاضیان در علوم و فنون گوناگون است. رشته های پر مخاطبی مانند: مدیریت پروژه (PM) یا بازاریابی آنلاین (ONLINE MARKETING) یا کسب و کار سبز (Green business) یا حتی مسئولیت اجتماعی شرکت ها (CSR).
  • چهارمی، کورس­ هایی که پرتقاضا بوده اند. البته پر تقاضا بودن کورس ­ها دلیلی بر اهمیت و کیفیت محتوای خاص ارائه شده در آن­ها نیست و به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. شاید مخاطبان این سیستم، بیشتر مدیران و کارمندان رده های میانی شرکت ها و سازمان ها در سراسر جهان است که سطح خاصی از دروس مد نظر آنهاست.

برای مشاهده مستقیم و سریع کورس ­های آنلاین دانشگاه هاروارد در زمینه­ های مختلف، به فهرست  پانزدگاه زیر مراجعه کنید که سریع شما را به بخش های مرتبط با رشته کاری مورد علاقه شما، راهنمایی می کند:

 نکات مهم در سیستم آموزش آنلاین هاروارد

h14

در پایان قسمت نخست سلسله گفتارهای معرفی ظرفیت های آموزش مجازی دانشگاه هاروارد، شایسته است که به نکاتی که در ادامه ارائه شده است توجه داشته باشید تا بتوانید از این قابلیت های مجازی برای شرکت در کلاس های آنلاین و دریافت مدرک احتمالی استفاده کنید.

 ۳ آپشن برای دروس آنلاین

کورس­ها با ۳ آپشن ارائه می­شوند که هنگام استفاده از آن­ها باید در نظر داشت: آپشن LOW که شما برای مشاهده کورس، ابزارهای یادگیری تعاملی را نیاز ندارید. آپشن MEDIUM که به برخی از تجهیزات برای استفاده از کورس نیاز دارید مانند تجهیزات چت و ارتباط تصویری و آپشن HIGH که در واقع برای ارزیابی و یادگیری پیشرفته است.

کورس های انگلیسی زبان

نکته مهمی که باید توجه داشته باشید آن است که دروس ارائه شده در سیستم آموزش مجازی گسترده دانشگاه هاروارد، اکثرا به زبان انگلیسی است و برخی از کورس ها نیز به صورت زیر نویس در قالب فایل های ویدئویی ارائه می شود. اما وقتی درسی به صورت آنلاین پخش شود، شما باید از قابلیت زبان انگلیسی خوب به خصوص LISTENING در سطح ۶ از ۹ (آیلتس) برخوردار باشید.

البته متن دروس به صورت فایل در اختیار شما قرار می گیرد.

ثبت نام در کورس

به این موضوع توجه کنید که برای ثبت نام در دروس مجازی دانشگاه هاروارد، چه به صورت رایگان و چه پولی، باید بر روی گزینه TAKE COURSE کلیک کرده تا فرصت ثبت نام برای شما فراهم شود. البته برخی از کورس ها که به صورت عمومی و رایگان ارائه می شود، نیازی به کلیک بر روی این گزینه ندارند.

به زمان ها توجه کنید

برخی از کورس ها و حتی رشته هایی که به صورت آنلاین در سیستم آموزش مجازی دانشگاه هاروارد تدریس می شود، زمان بندی خاص دارد و شما برای شرکت در دوره آموزش مجازی، می بایست تا زمان خاصی ثبت نام کرده باشید و احیاناً هزینه مربوطه را پرداخت کنید. برای همین قسمتی به نام ENROLLMENT DATA در صفحه دروس مجازی دانشگاه ارائه شده است که اطلاعات مربوط به DEADLINEX را ارائه می کند.

کورس ­هایی که به صدور گواهی­نامه شرکت در کورس منتهی می­شود، معمولاً به صورت زنده تدریس شده و خیلی زمان آن، انعطاف پذیر نیست. اما هر کورسی چه به صورت آنلاین و چه غیر آنلاین ارائه شود، محتوای آموزشی آن در اختیار ثبت نام کنندگان در طول سال قرار دارد.

برچسب های مهم

مساله بعدی این است که کورس­ هایی که برچسب: NO CREDENTIAL  دارند، در واقع کورس های رایگان هستند. کورس­هایی که پولی هستند، با برچسب PAID نمایش داده می­شوند. کورس­هایی که برچسب FREE دارند، معمولاً آپشن­هایی برای پرداخت دارند تا در صورت علاقمندی دانشجو، پس از پایان کورس، گواهینامه شرکت در کورس برایش صادر و ارسال شود و این به موقعیت مکانی شما ارتباطی ندارد.

کورس های واحد دار

کورس­هایی که همچون دروس دانشگاهی مشمول CREDIT (واحد) هستند، برای اخذ گواهینامه ان باید ثبت نام کرد و هزینه شرکت در کورس و دریاف مدرک را پرداخت کرد. البته برخی از کورس ­های سیستم آنلاین دانشگاه، از این ظرفیت بی بهره هستند.

دریافت مدرک

اگر خواهان دریافت مدرک و گواهی نامه شرکت موفق در دوره از دانشگاه هاروارد دارید، می بایست در کورسی شرکت کنید که برچسب PREMIER CERTIFICATE  داشته باشد. بدانید که می­بایست برای شرکت در کلاس، هزینه مربوطه را پرداخت کرد و این فرصت برای شما فراهم می­شود تا گواهی حضور در کورس را دریافت و از خدمات جانبی آن استفاده کنید. تقویت رزومه و اعتبار دریافت مدرک از هاروارد، از جمله این مسائل است.

برچسب degree

کورس­هایی که با برچسب DEGREE ارائه می­شود، نیازمند تکمیل فرم اپلیکیشن رسمی برای ثبت نام در دانشگاه هاروارد است. احتمالاً برای ثبت نام در این دوره های مجازی، شما می بایست همچون سیستم اپلای رسمی دانشگاه، نیازمندی های پذیرش عمومی (admission’ requirement)‌که توسط دانشگاه هاروارد ارائه می شود را  در اختیار داشته باشید. مثل GRE یا TOEFL با نمره خاص و مسائلی از این دست.

کورس های  CORE HBX

H10

توجه داشته باشید که کورس­های انلاینCORE HBX، برنامه­ های یادگیری آنلاین بود که ۳ موضوع پر کاربرد: تحلیل کسب و کار، اقتصاد برای مدیران و حسابداری مالی را تشکیل می­دهد. برای افرادی که خواهان انجام فعالیت تجاری هستند و دوست دارند با مبانی اقتصاد و مدیریت آشنا شوند، این کورس­ها توسط اساتید هاروارد ارائه می­شود.

کورس های HBX

H11

کورس های HBX COURSES برنامه یادگیری آنلاین دانشگاه هاروارد بوده که توسط HARVARD BUSIESS SCHOOL تهیه شده که دانشجویان را با مهارت­های مدیریت حرفه­ ای آشنا می­کند. جالب است که بدانید کلیه کورس­های کسب و کار آنلاین دانشگاه هاروارد، با متدولوژی آموزش کیس محور (CASE BASED) تدریس می­شود.

H12
محیط آموزشی تعاملی کورس­های دانشگاه هاروارد، الگوی خوبی برای دانشگاه­های ایران است

مطالعه موردی

از خصوصیت های بارز تحصیل مجازی در دوره های HBX‌دانشگاه هاروارد می توان به CASE STUDY بودن دروس اشاره کرد. مثلا اگر شما درس مدیریت پروژه (PROJECT MANAGEMENT) را میخوانید، اصول مدیریت پروژه به صورت علمی در یک واحد صنعتی یا خدماتی در دنیا به شما آموزش داده می شود تا درک بهتری از مفاهیم و اصول مدیریت پروژه داشته باشید. توجه کنید که برای اخذ مدرک PMI  باید از موسسه مدیریت پروژه بین المللی استفاده کنید.

طول دوره

طول دوره آموزش در دروس و رشته هایی که در سیستم آموزش آنلاین دانشگاه هاروارد ارائه می شود، متفاوت است. برخی چند روز، برخی چند هفته و برخی چند ماه و در بخش degree، چند سال به طور می انجامد و در این مدت، دانشجو می بایست کارهای کلاسی و تکالیف را انجام و به اطلاع استاد یا گروهی از کارشناسان دوره قرار دهد.

مثلاً کورس NAVIGATION که ۸ هفته طول می­کشد و هزینه ۱۵۰۰ دلاری دارد و توسط یکی از اساتید دانشگاه هارواردMichael Wheeler تدریس می­شود.

این ویدیو شما را با دنیای آموزش آنلاین هاروارد آشنا می­کند.

توصیه روزیاتویی

با حوصله و دقت، کورس ­های ارائه شده توسط سیستم آموزش آنلاین دانشگاه هاروارد را بر اساس موضوعات مورد علاقه خود بررسی کنید و توضیحات هر کورس شامل: شرایط ثبت نام، رایگان یا پولی بودن، زمان برگزاری و هم­چنین اساتید برگزار کننده و محتوای آن را به دقت بخوانید.

شبکه فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد،  بهترین منبع برای دریافت اطلاعات از سیستم آموزشی و علمی و خدماتی این مجموعه عظیم تحقیقاتی در آمریکای شمالی خواهد بود که البته راهکار خوبی برای  تعامل شما با جامعه محققان از سراسر دنیا است.

اگر کورسی مورد علاقه شما بود و نیاز به پرداخت برای ثبت نام بودید، درخواست خود را از طریق موسسات پرداخت مجازی در تهران و سایر استان ها که از اینترنت می توانید جست و جو کنید ارائه دهید.

هر نوع سوال درباره کورس برای شما پیش آمد، از طریق دسترسی های ارتباطی سیستم آموزشی هاروارد مطرح کنید تا به طور شفاف، در جریان روند برگزاری کلاس و احتمال صدور مدرک پایان دوره قرار بگیرید. پست الکترونیک: online-learning@harvard.edu برای طرح سوالات معرفی شده است.

در روزهای آینده، شما را با ظرفیت­های گسترده برترین درگاه­های اموزش آنلاین آشنا می کنیم.

گفتنی است دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه تربیت مدرس ، از جمله محافل علمی کشور هستند که سابقه همکاری با دانشگاه هاروارد به خصوص در زمینه نانو فناوری دارند.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲۳ نظر

ورود

  • فرهاد احمدی بهمن ۱۲, ۱۳۹۵

    هاروارد واقعا با سیستم اموزش انلاین یه جریان راه انداخته و چند تا از دوستام هم اینترنتی ازش مدرک گرفتن. قشنگ گفتین
    متشکرم

    • لاله آذر ۱۵, ۱۳۹۶

      مدرک مجازیش چقدر معتبره؟ میشه باهاش برای مهاجرت اقدام کرد؟

    • Sarina.kasaiyan آذر ۷, ۱۳۹۸

      سلام نمیشه آیدی یا ایمیلی ازشون بدید ما سوالاتمون ازشون بپرسیم ماهم مدرک بگیریم از این دانشگاه

  • سعيد غبارى بهمن ۱۳, ۱۳۹۵

    این مطلب هم مثل سایر مطالب جناب زمانى ارزنده و مفید و جذاب بود
    متشکر از رزیاتو

  • کیمیا حمیدی بهمن ۱۳, ۱۳۹۵

    ببخشید من چند سوال داشتم درباره این مقاله خوبتون:
    اول چطوری باید ثبت نام کنیم؟
    دوم بعضی دوره ها که پولی هست رو چطوری پرداخت کنیم؟
    سوم مدرک چطوری بدستمون میرسه؟
    چهارم ایا ایرانی ها میتونن ثبت نام کنند؟
    خیلی ممنون

    • علی زمانی بهمن ۱۳, ۱۳۹۵

      برای ثبت نام در دوره های رایگان، راهنمای ارائه شده در مطلب را مطالعه کنید و به ده ها لینک معرفی شده مراجعه فرمایید.
      دوره های پولی را باید از طریق کارت های اعتباری ارزی بین المللی مثل مستر یا ویزا اقدام کنید. از شرکتهای پرداخت ارزی در کشور هم می توان استفاده کرد.
      دریافت مدرک پس از طی دوره بر اساس شرایطی که در هر دوره یا کورس ارائه شده امکان پذیر است. با مسئول هماهنگی دوره های غیر رایگان میتوانید تعامل کنید.
      بله. ظاهرا مشکلی برای ثبت نام ایرانی ها فعلا نداره.
      موفق باشید

  • محمدزاده بهمن ۱۳, ۱۳۹۵

    من فرق هاروارد ایکس و X+ را متوجه نشدم
    میشه توضیح بدین؟
    خیلی ممنون از وقتی که میزارید با این گزارش خوب

    • علی زمانی بهمن ۱۳, ۱۳۹۵

      تفاوت اصلی در نوع دوره ها و تخصصی بودن آن ها است که در سطوح حرفه ای ارائه میشه و برای یادگیری آن، مقدماتی نیاز است که در اطلاعات خود دوره های ذکر شده است. ایکس پلاس معمولا دوره های غیر رایگان است که با پرداخت هزینه ارزی، امکان ثبت نام دارید.

  • میرنظامی بهمن ۱۳, ۱۳۹۵

    لینک های خوبی دیدم. جالب بود. الان واقعا اموزش مجازی عالیه و نیازه خیلی هاست. سوالی که من داشتم اینه که ایا با پرداخت شهریه میشه در دانشگاه هاروارد قبول شد اگر بورس نخوایم؟
    از توجهتون ممنونم

    • علی زمانی بهمن ۱۴, ۱۳۹۵

      این گفتار درباره معرفی شیوه پذیرش در رشته های مختلف دانشگاه هاروارد نیست. قطعا حتی برای پذیرش در رشته های غیر بورسیه دانشگاه هاروارد، رعایت admission requrements که GRE و تافل نمره بالا و رزومه عالی است، نیاز خواهد بود و توانایی مالی، شرط کافی محسوب نمی شود.

  • لیلا بهمن ۱۴, ۱۳۹۵

    ببخشید یعنی دانشجویان دانشگاه مشهد ا ز هاروارد هم میتونن مدرک بگیرن؟ میشه توضیح بدین؟

    • علی زمانی بهمن ۱۴, ۱۳۹۵

      دانشگاه هاروارد با دانشگاه تربیت مدرس در زمینه تولید حامل ژن های انسانی تبادل علمی داره و ارتباطی به صدور مدرک برای دانش آموختگان دانشگاه ندارد. در حال حاضر، هاروارد در ایران شعبه ای ندارد.

  • شاهین نباتیان بهمن ۱۴, ۱۳۹۵

    به قهر ترامپ دچار نشه صلوات 🙂
    i hope

    • besmellah mohammadi آبان ۱۲, ۱۳۹۶

      دید گاه ما این است که چی گونه در این دانشگاه ثبت نام کنم هرکه یاد داری لطف نمایید

  • کوروش خرداد ۱۰, ۱۳۹۷

    سلام..جالبه..ممنونم..یه اشتباه کوچولو کردین: در قسمت “ورود” یه لینک به نام Navigation گذاشتید که باید در واقع Negotiation باشه!

  • Sarina.kasaiyan آذر ۷, ۱۳۹۸

    سلام خسته نباشید آقای زمانی ببخشید اون لینکی ما باید وارد سایت دانشگاه هاروارد بشیم کدومه؟من تمام مطالب خوندم واقعا فوق العاده بود ولی خوب متوجه نشدم اون لینکی که وارد سایت اموزش انلاین بشیم کدومه میشه راهنمایی بیشتر کنید؟

  • مینا مهر ۹, ۱۳۹۹

    سلام آیا دانشگاه هایی دیگری هستند که بشه از دور رایگان آموزش دید لطفا معرفی کنید

  • زهرا مرداد ۱۸, ۱۴۰۰

    سلام وقت بخیر وقتی درخواست مدرک کردیم بعد از دوره برامون می فرستن یا تو سایت قرار میدن؟

  • ساحل مرداد ۲۸, ۱۴۰۰

    بهترین روش گرفتن مدرک معتبر از کورسرا هستش خودم چند بار اقدام کردم نشد ولی اخر سر یه پیج بود تو اینستاگرام coursera_ir تونستم با کمک مالی مدرکمو با کمترین هزینه بگیرم بهتون حتما پیشنهاد میکنم .??

  • مارال آذر ۲۶, ۱۴۰۰

    سلام ، شما میدونید برای دوره های رایگان چه طوری مدرک صادر میکنن ؟

  • محمدحسین دی ۲۲, ۱۴۰۰

    سلام. آیا کورس های مربوط به بیزینس و کامپیوتر رایگانه یا شهریه داره؟ باید لیسانس رشته مرتبط رو داشته باشم حتما؟ مدرک زبان چی؟ من تازه دیپلم گرفتم. دیپلم تجربی. زبانم خوبه در حد فهم مطالب کلاس هست اما مدرک نگرفتم هنوز.
    میتونم شرکت کنم یا نه؟

  • iraj خرداد ۱۵, ۱۴۰۱

    Hi, the boycott has an impact on the process of obtaining a degree for Iranians

  • Hadis فروردین ۱۸, ۱۴۰۲

    سلام برای گرفتن مدرک باید اول دوره هزینه مدرک رو پرداخت کنیم ؟ چجوری هست؟
    بعد شرط گرفتن مدرک چیه؟ آزمونی یا تست باید بدیم؟
    آیا فقط دوره هایی که پولی هستن مدرک میدن؟ دوره های رایگان مدرک نمیدن؟