ویدیویی صحنه آهسته که فرایند شگفت انگیز شکست میلگرد در آزمایشگاه را به تصویر می کشد [تماشا کنید]

ویدیویی صحنه آهسته که فرایند شگفت انگیز شکست میلگرد در آزمایشگاه را به تصویر می کشد [تماشا کنید]

امروزه برای ساخت سازه ها و ساختمان ها، به وفور از بتن استفاده می گردد. بتن ماده ای است که از ترکیب آب، سیمان، سنگدانه و برخی افزودنی ها به دست می آید. علی رغم داشتن مزایای فراوان، بتن ها دارای ضعف مفرط در کشش هستند و نمی توانند در برابر این نوع بار مقاومت کافی از خود نشان دهند. به همین دلیل، میلگرد و یا آرماتور فولادی درون آن ها قرار داده می شود. فولاد مقاومت کششی بسیار خوبی دارد و می تواند این ضعف را پوشش دهد.

با توجه به بارهای وارده بر یک سازه، از میلگردهای  مختلف و با مقاومت کششی متفاوت استفاده می گردد. آن ها تا حدی مشخص می توانند بارها را تحمل کنند و پس از آن دچار شکست و یا گسیختگی می شوند. این فرایند در آزمایشگاه های تخصصی (مقاومت مصالح) مورد بررسی قرار می گیرد و بار تا جایی وارد می شود که فولاد به نقطه گسختگی برسد.تماشای چنین کاری، امری لذت بخش است و هر کسی با دیدن آن شگفت زده خواهد شد.

کانال «The Slow Mo Guys» در زمینه تولید ویدیوهای صحنه آهسته تخصص دارد، تصمیم گرفته سری به یکی از آزمایشگاه ها بزند و از آزمایش مقاومت کششی فولاد فیلم برداری نماید. آن ها این کار را توسط دوربین فانتوم «v2511» انجام داده اند. پیشنهاد می دهیم به تماشای ویدیوی زیر بنشینید و شکست دیدنی میلگرد را مشاهده کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود