آکادمی اسکار در حمایت از فیلم فروشنده اصغر فرهادی بیانیه داد

آکادمی اسکار در حمایت از فیلم فروشنده اصغر فرهادی بیانیه داد

قانون ممنوعیت های مهاجرتی جدید آمریکا که توسط دونالد ترامپ به امضا رسیده، اعتراض های زیادی را به همراه داشته و مناطق مختلفی را به آشوب کشیده است. مراسم اسکار امسال نیز از جمله حوزه هایی است که تحت تاثیر این مسئله قرار می گیرد.

همانطور که می دانید، نامزدهای اسکار ۲۰۱۷ معرفی شده و نام فیلم فروشنده اصغر فرهادی نیز در میان آن ها دیده می شود، اما با توجه به این قانون، عوامل فیلم از جمله خود آقای فرهادی نمی توانند به کشور آمریکا سفر کنند. همین موضوع سبب شد که خانم ترانه علیدوستی با انتشار پیامی مراسم را تحریم کند. اکنون خود آکادمی اسکار نامه ای منتشر نموده و در آن از اصغر فرهادی بابت مسئله پیش آمده عذرخواهی کرده است:

آکادمی اسکار از دستاوردهای هنر فیلم سازی که فارغ از ملیت، قومیت و تفاوت های مذهبی، در پی عبور از مرزها و برقراری ارتباط با مخاطبان در سراسر جهان هستند، تجلیل می کند. ما به عنوان حامی فیلم سازان و حقوق بشر در سراسر جهان از این موضوع که اصغر فرهادی کارگردان برنده اسکار فیلم «جدایی» همراه با بازیگران و عوامل فیلم «فروشنده»، ممکن است به خاطر مذهب و کشورشان نتوانند وارد خاک آمریکا شوند، بسیار ناراحت هستیم.

بر اساس دستور دونالد ترامپ، ورود اتباع ۷ کشور از جمله ایران به آمریکا، برای ۹۰ روز به حالت تعلیق درآمده و پناهندگان نیز نمی توانند تا ۱۲۰ روز آینده به ایالات متحده بروند. همانطور که می دانید، فیلم فروشنده در بخش فیلم های خارجی اسکار نامزد شده است. مراسم امسال روز یکشنبه ۸ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

منبع: asriran
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود