عاداتی که با ترک آنها در فصول سرد سال، کمتر بیمار خواهید شد

روی بینی را نپوشانید

عاداتی که با ترک آنها در فصول سرد سال، کمتر بیمار خواهید شد

اینکه از خود انتظار داشته باشد در فصول سرد سال همچون زمستان، سرما نخورید بسیار خوب است اما باید بدانید که این کار هم مقدماتی دارد.

راهکارهایی وجود دارند که به مدد آنها قادر خواهید بود سیستم ایمنی بدن را با عادات مناسب تقویت کنید.

یکی از راهکارهایی که اخیرا برای تان برشمردیم را می توانید در قالب مقاله اگر در زمستان دائم سرما می خورید و صدای تان می گیرد، با یک عادت صبحگاهی به این روند پایان دهید مطالعه بفرمایید. این راهکار یکی از اخیرترین راهکارهای علمی مفید برای جلوگیری از سرماخوردگی است.

در همین ارتباط و در صورت علاقمندی مطالعه مقاله دلایلی که مزایای گرفتن دوش آب سرد صبحگاهی را از دیدگاه علمی توجیه می کنند هم توصیه می شود.

در این نوشته نیز به بررسی برخی از کارهایی که بهتر است در فصول سرد سال و قبل از بیرون رفتن از منزل انجام ندهید، برای تان برشمرده خواهند شد. بله گاهی انجام ندادن برخی از کارها باعث توفیق بیشتر خواهد شد. با ما همراه باشید:

استفاده از قطره بینی پیش از خروج  از منزل

1

سرمای هوا سبب می شود که راه بینی کمی باریک تر شود. اگر با استفاده از قطره های بینی به این روند کمک کنید، مخاط های بینی اجازه این را پیدا نخواهند کرد که در مقابل میکرواُرگان ها از شما محافظت به عمل آورند و یا هوای سردی را که تنفس می کنید را گرم کنند.

برای جلوگیری از این کار تنها پیش از بیرون رفتن از منزل بینی خود را خالی کنید.

نفس کشیدن با دهان به جای بینی 

2

زمانی که با دهان نفس می کشید، قادر نیستید هوایی را که به بدن وارد می کنید گرم و مرطوب کنید. همین امر سبب خواهد شد که احتمال ابتلای شما با آنژین افزایش پیدا کند. برای جلوگیری از این امر به آرامی و عمیق و با استفاده از بینی نفس بکشید.

پوشاندن بینی و دهان با شال 

3

در هوای بسیار سرد هوای بازدم ما ممکن است به یخ تبدیل شوند و به شال یا روسری بچسبد. زمانی که بین هوای بیرون و دهان و بینی خود سدی به وجود می آورید، آن شال سردتر می شود.

همین امر می تواند سبب بروز آنژین، برونشیت و یا خارش های پوستی در شما شود. اگر واقعا احتیاح دارید که از صورت خود محافظت کنید، روی بینی تان را نپوشانید.

عجله کردن و دویدن به سمت خانه 

4

زمانی که احساس سرمای زیادی می کنید به جای آنکه خیلی سریع به سمت محل زندگی تان بدوید وارد یک مغازه یا جای گرم شوید، کمی خودتان را در آنجا گرم کنید و سپس بدون عجله به حرکت ادامه دهید.

پوشیدن لباس ها و کفش های بسیار تنگ 

5

در زمان هایی که هوا بسیار سرد است پوشیدن لباس ها و کفش های تنگ می تواند باعث شود که زودتر یخ بزنید. اگر در چنین زمان هایی لباس های کمی آزادتر و گشادتر بپوشید، در فاصله لباس و بدن شما حرارت نگه داشته می شود.

نوشیدن یک نوشیدنی بسیار گرم نیم ساعت پیش از خروج از منزل 

6

نوشیدن چای داغ می تواند جریان خون را افزایش دهد و سیستم ایمنی بدن را نیز بهبود بخشد اما می تواند رگ های خونی را نیز حجیم تر کند. این بدان معناست که با انجام این کار و زمانی که از منزل خارج می شوید، خیلی سریع تر حرارات فراوانی را از بدن از دست می دهید.

اگر واقعا احتیاج دارید که یک نوشیدنی بنوشید، آب یا هر نوشیدنی ای که کمی گرم و نه داغ باشد را میل کنید.

خروج از منزل در حالت گرسنگی 

7

برای اینکه بتوانیم برای بدن مان حرارت به وجود آوریم احتیاج به انرژی داریم. در غیر این صورت خیلی سریع از سرما به لرزه می افتیم. به همین دلیل هم است که باید قبل از خروج از منزل چیزی میل کنید.

حتی اگر هم فرصت کافی برای خوردن یک وعده کامل غذا را ندارید بهتر است یک میان وعده سبک و یا یک فنجان چای نه چندان داغ را میل کنید. در ارتباط با میان وعده های مفید می توانید مقاله ۲۲ میان وعده سالم برای محل کار را مطالعه بفرمایید.

زدن کرم یا لوسیون قبل از خروج از منزل

8

زمانی که به پوست تان کرم می زنید، بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه آب از آن تبخیر می شود. در هوای بسیار سرد، با انجام این کار احساس سرمای بیشتری می کنید و پوست تان آسیب می زنید.

بنابراین بسیار خوب است که نیم ساعت قبل از خروج از منزل کرم یا لوسیون را روی پوست خود قرار دهید و یا از کرم هایی که پایه اصلی آنها را آب تشکیل می دهد، پرهیز کنید.

اگر به هر دلیل و با تمام احتیاط هایی که به عمل آوردید، سرما خوردید می توانید مقاله ۸ خوراکی مناسب برای دوران سرماخوردگی را مطالعه بفرمایید. با این حال امیدواریم که نیازی به خواندن مقاله فوق الذکر را نداشته باشید.

منبع: brightside
بدون نظر

ورود