راهکارهایی که با به کارگیری آنها در طول تعطیلات نوروز کمتر بیمار خواهید شد

راهکارهایی که با به کارگیری آنها در طول تعطیلات نوروز کمتر بیمار خواهید شد

از آنجایی که فارسی زبانان، خاصه ایرانیان تنها مردمانی هستند که با شروع فصل بهار به استقبال سال نو می روند، بهتر است برای گذراندن بهترین لحظات در این تعطیلات، همواره مراقبت از سلامتی در طول تعطیلات و پیش از آن رعایت شود.

این تعطیلات می تواند بهترین زمان برای هر فردی در طول سال باشد اما اگر در این دوران با بیماری، ریزش آب بینی یا مشکلات حادتری در حیطه سلامت مواجه شوید، تمام تعطیلات خود و اعضای خانواده تان را با چالش مواجه خواهید کرد.

دکتر «نیکا گلدبرگ» از مرکز مراقبت از سلامت زنان در دانشگاه «لانگون» نیویورک در این باره می گوید:

“دلایل بسیاری وجود دارند که سیستم ایمنی بدن تان ضعیف می شود و این دلایل می توانند استرس فراوان، کنارگذاشتن فعالیت و تمرین های جسمانی و عدم برخوردار بودن از تغذیه سالم باشند که همگی می توانند باعث کاهش مقاومت بدن در مقابل باکتری ها و میکروب های اطراف باشد.”

آنچه مسلم است پرهیز کامل از تمام میکروب ها و جرم ها امکان پذیر نیست اما با رعایت برخی نکات می توان آنها را به حداقل کاهش داد و برای داشتن یک سال نوی جدید بدور از سرماخوردگی های شدید آماده شد.

خریدهای مربوط به سوپرمارکت را تلفنی یا آنلاین انجام دهید

1

زمانی که خودتان مستقیما برای خرید به فروشگاه ها می روید، به دلیل حضور جمعیت انبوه در این مکان ها، در معرض انواع و اقسام ویروس ها و باکتری هایی خواهید بود که در سبدهای خرید و سایر وسایل، بر اثر لمس شدن مداوم آنها به وجود آمده.

بنابراین همه تلاش خود را انجام دهید تا با این اشیاء تماس کمتری داشته باشید. در هنگام تماس با آنها هم از ژل های ضدباکتریایی محتوی الکل استفاده کنید.

راه حل دیگر هم آن است که با تماس گرفتن با سوپر و یا خرید آنلاین وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید.

تمرین های بدنی تان را به خارج از منزل منتقل کنید

2

در یکی از پژوهش های انجام شده در زمینه سلامت نشان داده شده که افرادی که قبل از سال نوی میلادی برای انجام تمرین های ورزشی به باشگاه می روند در طول تعطیلات بیشتر بیمار می شوند.

علت اصلی آن را نیز تماس با انواع و اقسام میکروب هایی می دانند که بر روی وسایل ورزشی وجود دارند.

وزنه ها نیز همین وضعیت را دارند. به جای رفتن به باشگاه در اطراف منزل خود پیاده روی کرده، بدوید و یا دوچرخه سواری کنید. نتیجه این پژوهش علمی در نشریه «اسپرت مدیسین» به چاپ رسید.

با بیرون رفتن از خانه و ورزش کردن می توانید به اندازه کافی «ویتامین دی» را نیز از نور آفتاب دریافت کنید.

در مهمانی ها بسیار مراقب باشید

99

شاید آنچه بیشتر نگران آن هستید، دست دادن یا بوسیدن دیگران باشد اما این را هم باید در نظر داشته باشید که بوفه های تهیه غذا می توانند از این هم بدتر باشند.

برخی از خوراکی ها زمانی که به مدت دو ساعت در یک فضا باقی بمانند می توانند مکان مناسبی برای ظاهر شدن باکتری ها، مسمومیت و ویروس های شکمی باشند. برای جلوگیری از چنین وضعیتی در همان لحظات ابتدایی شروع مهمانی که غذاها آورده می شوند برای خود غذا بکشید.

اگر برخی غذاها که قرار است سرو شود، اندکی ولرم باشند از خوردن آنها پرهیز کنید.

دست های تان را خوب بشویید

3

باعث نشوید که تنها با دست زدن به یک میز، سخت ترین ویروس زندگی خود را تجربه کنید. با شستن و مالیدن ۲۰ ثانیه ای دست تان خواهید توانست تمام جرم ها را از بین ببرید.

بهتر است قبل از آنکه این باکتری ها را به تمام نقاط بدن تان انتقال دهید دست ها را خوب بشویید. گلدبرگ بر این باور است که چند هفته قبل از شروع سال نو بهتر است شستن مدام دست ها را در دستور کارهای روزانه تان داشته باشید.

بیش از اندازه صورت تان را لمس نکنید

4

جرم ها زمانی اجازه ورود راحت تر به بدن تان را پیدا خواهند کرد که با دهان، چشم ها و بینی شما برخورد پیدا کنند. بنابراین تلاش کنید که عادت نادرست لمس صورت را در خود از بین ببرید.

در یک پژوهش علمی انجام شده در مرکز سلامت ملی آمریکا این نتیجه به دست آمده که افراد به طور متوسط و در محافل عمومی بیش از ۳ بار صورت شان را لمس می کنند.

واکسن آنفولآنزا بزنید

0

اگرچه در این مورد مناقشاتی در جوامع علمی وجود دارد اما در این مقاله نیز به زدن واکسن آنفولآنزا تاکید شده است.

میزان استرس خود را با آسان تر گرفتن جریانات کاهش دهید

5

از آنجایی که استرس می تواند با ترشح هورمون هایی سیستم دفاعی بدن را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین بهتر است در هفته های قبل از شروع سال نو آرامش خود را حفظ کنید.

به عنوان مثال اگر عادت دارید که در طول تعطیلات مهمان های زیادی را به خانه دعوت و برای آنها غذا درست کنید، امسال این روند را ساده تر و مختصرتر برگزار کنید. از خرید بیش از اندازه هدایای نوروزی خصوصا برای کودکان خودداری کنید. این هدایا را به کتاب و لباس های ساده خلاصه کنید.

بر مصرف غذاهای غیرفرآوری شده تمرکز کنید

6

پیشنهاد می شود که در مهمانی های سال نو، بشقاب خود را بیشتر از آجیل، غذاهای دریایی و گوشت بدون چربی پر کنید. درنظر داشته باشید که بیش از اندازه لازم غذا نخورید و در آن میان خوراکی های مورد علاقه خود را نیز بگنجانید.

در این زمان، وعده صبحانه را که احتمالا هم در خانه میل خواهید کرد، وعده مفصل و اولویت اصلی تان قرار دهید. برای این وعده حتما نان تست محتوی غلات، تکه های آواکادو و تخم مرغ پخته شده را بگنجانید.

برنامه خواب مشخصی داشته باشید

7

با خود نگویید که بعد از پایان تعطیلات فرصت کافی برای خوابیدن را خواهم داشت و تا آنجا که می توانید از خواب غافل بمانید. از خوردن نوشیدنی هایی که کافئین دارند ساعاتی پیش از خوابیدن پرهیز کنید.

زمان هایی را به خودتان اختصاص دهید

8

مطالعات و پژوهش های انجام شده در دانشگاه Carnegie Mellon نشان داده که افراد شادتر در مقابل سرماخوردگی ایمنی بیشتری از خود نشان می دهند.

به همین دلیل هم بهتر است در طول تعطیلات به جای آنکه دائم از این مکان به آن مکان بروید به خودتان برسید و کمی استراحت کنید. دوش آب گرم طولانی تری بگیرید و مراقب سلامت خود باشید.

منبع: rodalesorganiclife
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود