کپسول شکلات؛ راه حل جدید دانشمندان برای کاهش حملات قلبی

کپسول شکلات؛ راه حل جدید دانشمندان برای کاهش حملات قلبی

علم پزشکی و سلامت روز به روز در حال پیشرفت است و بیشتر بیماری ها درمان های قطعی پیدا کرده اند. یکی از شایع ترین مشکلات امروز، ابتلا به حملات قلبی است که ظاهرا دانشمندان موفق شده اند توسط شکلات راه حلی جالب برای آن بیابند.

پژوهشگران به تازگی توانسته اند «فلاوانول‌» هایی در شکلات بیابند که به تولید اکسید نیتریک کمک می کند و جریان خون را بهتر می سازد. به همین دلیل، کپسول شکلات برای مبارزه با حملات قلبی، سکته مغزی و زوال عقل، به زودی در بازار انگلستان توزیع خواهد شد.

اتحادیه اروپا اخیرا این ماده مغذی را به عنوان خوراکی دارویی تایید کرده است. برای آن که مصرف شکلات تاثیر گذار باشد، هر فرد باید ۴۰۰ گرم شکلات تلخ شامل ۲۴۲۹ کالری یا ۳۲۹ درصد مقدار مجاز چربی در روز را مصرف نماید. بنابراین محققان قرص های «+Flow» را با خالص ترین فرم «فلاوانول‌» تولید کرده اند.

شکلات

شکلات

دکتر «لیندبرگ» متخصص غذای سالم از دانشگاه کمبریج در این رابطه می گوید: “ما اعتقاد داریم که این کار قدمی رو به جلوست. حفظ خاصیت ارتجاعی رگ های خون موضوع بسیار مهمی به شمار می رود. حتی افزایش اندک فشار خون در میان سالی می تواند خطر حملات قلبی، سکته مغزی و زوال عقل را افزایش دهد.”

“افزایش فشار خون در میان سالی، به علت افزایش سختی عروق رخ می دهد و روش های فعلی برای درمان این مسئله، برای جلوگیری از آن چندان موثر نیستند. فلاوانول‌ های موجود در کاکائو همراه با برخی پلی فنل های غذایی، برای مسئله فشار خون مزایایی دارند که روش های فعلی از آن ها بی بهره هستند.”

پروفسور ایان مک دونالد متخصص فیزیولوژی و سوخت و ساز بدن در دانشگاه ناتینگهام، یکی از متخصصان پیشرو در این زمینه به شمار می رود. وی اعتقاد دارد که مزه اصلی شکلات خالص باید تغییر کند، زیرا تلخی بیش از حد آن غیر قابل تحمل است. باید منتظر باشیم و ببینیم کشف جدید دانشمندان چه اثراتی بر روی سلامتی انسان ها خواهد داشت.

منبع: thesun
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود