تحقیقات جدید ثابت کرده اند که کار کردن زنان در شیفت شب روی باروری آن ها تاثیر منفی می گذارد

تحقیقات جدید ثابت کرده اند که کار کردن زنان در شیفت شب روی باروری آن ها تاثیر منفی می گذارد

بر اساس تحقیقات جدید ثابت شده، زنانی که در شیف شب فعالیت می کنند و همچنین افرادی که در کار خود مجبور به بلند کردن وسایل سنگین هستند، تخمک های کوچک تر و ضعیف تری خواهند داشت.

پیش از این، ارتباط مستقیم میان شرایط و ساعت کاری و درصد باروری در زنان ثابت شده بود، اما این برای نخستین بار است که مشخص شده کارهای جسمانی سنگین و شب کاری می تواند روی ظرفیت فیزیکی زنان برای تولد کودک تاثیر گذار باشد.

یک تیم تحقیقاتی آمریکایی، اطلاعات بیش از ۴۰۰ زن که به مرکز باروری ماساچوست مراجعه کرده بودند را مورد بررسی و تحلیل قرار دادند. این زنان به طور میانگین ۳۵ سال سن داشتند.

محققان، ذخیره تخمدانِ (تعداد تخمک هایی که زن دارد) افراد یاد شده و همچنین میزان هورمون هایی که در اثر کاسته شدن میزان باروری، افزایش می یابند را اندازه گیری کرده و مورد بررسی قرار دادند.

آن ها همچنین تعداد تخمک های بالغ که قابلیت تبدیل شدن به جنین دارند را نیز مورد شمارش قرار دادند.

سپس، اطلاعات به دست آمده را با شرایط کاری هر کدام از زنان، ساعت کاری و میزان سختی شغل آن ها مقایسه نمودند.

حدود ۴۰ درصد از خانم ها گفته بودند که در محل کار مجبور به حمل بارهای سنگین هستند، این در حالیست که یک پنجم از این زنان به نیروی جسمانی بالایی برای کار نیاز داشته است.

۹۱ درصد از شرکت کننده ها ساعت کاری نرمالی داشته اند.

در نتیجه این تحقیق مشخص شد، زنانی که برای کار خود باید فعالیت های جسمانی سنگین انجام دهند، ذخیره تخمکی کمتری نسبت به بقیه دارند. بلند کردن اشیا سنگین همچنین باعث کم شدن تخمک های رسیده و بالغ نیز می شود. این در حالی است که اگر این افراد، علاوه بر انجام کارهای سنگین، در شیف شب هم کار کنند، ذخیره تخمکی آن ها از آنچه گفته شد هم کمتر خواهد شد.

زنان با تعداد محدودی تخمک به دنیا می آیند که در طول دوران زندگی کاهش می یابد. عواملی همانند سیگار کشیدن می تواند موجب تسریع روند مرگ تخمک ها شود. به همین خاطر است که باروری در زنان سیگاری کمتر است.

در آخر باید اشاره کنیم که این تحقیق، تاثیر منفی و آسیب رسان کارهای سنگین و شیفت شب را روی میزان باروری زنان ثابت کرده، اما به طور دقیق نمی تواند دلیل این امر را توضیح دهد که به چه علت چنین اتفاقی روی می دهد.

منبع: straitstimes
دیجیاتو
بدون نظر

ورود