پنکیک خون؛ تهوع آورترین صبحانه دنیا که غذای سنتی فنلاندی هاست

پنکیک خون؛ تهوع آورترین صبحانه دنیا که غذای سنتی فنلاندی هاست

همیشه روی صرف صبحانه تاکید زیادی وجود دارد و گفته می شود که مهم ترین وعده غذایی انسان محسوب می شود. در بسیاری از کشورهای دنیا در اولین وعده غذائی، پنکیک را به شکل های مختلف تهیه و میل می کنند.

یکی از مدل های بسیار نادر و عجیب این غذا، پنکیکی است که با خون حیوانات درست می شود.

احتمالا شما هم همانند ما از این موضوع تعجب کرده اید. فکر کنید صبح زود از خواب بیدار شده و به جای تخم مرغ، خون درون غذا ریخته و با آن کیکی نازک درست کرده و برای صبحانه میل کنید!

این غذای سنتی مردم فنلاند است و به زبان محلی، asveriohukainen نام دارد. سوئدی ها نیز آن را با نام Blodplattar یاد می کنند و همان طور که از نامش پیداست، ماده اصلی این پنکیک را خون تشکیل داده است.

بد نیست اشاره کنیم که در میان غذاهای سنتی کشورهای دیگر نیز می توان خون را به عنوان ماده تشکیل دهنده اصلی آن ها مشاهده کرد. به طور مثال، در کشورهای اروپایی سوسیس خون و پودینگ سیاه مرسوم است که هر دو از خون تهیه می شوند. همچنین یک سوپ آلمانی به نام schwarzsauer نیز از خون، سرکه و ادویه تهیه می شود.

چینی ها هم نوعی توفوی خون دارند که در واقع، خونی است که منجمد و سپس نرم شده است.

جالب است بدانید که گفته می شود خون خواص بسیاری دارد و اگر بتوانید طعم خون پخته شده را تحمل کنید، پروتئین و مواد غذایی زیادی را وارد بدن خود خواهید کرد. همچنین به دلیل وجود آهن در خون، خوردن آن در رفع کم خونی می تواند موثر واقع شود.

همچنین اعتقاد بر این است که خون جایگزین خوبی برای تخم مرغ در آشپزی خواهد بود و خیلی سریع در اثر هم زدن، پف می کند و می توان برای غذاهایی همانند پنکیک از آن بهره گرفت.

ریشه پنکیک خون به کشور فنلاند باز می گردد که از آن جا به کشورهای اسکاندیناوی و سوئد رسیده است. این کیک در مدل های گوناگون تهیه و سرو می شود. اما روش رایج آن از شیر، آرد، یک عدد تخم مرغ و خون تشکیل شده است.

گفته می شود پنکیک های خونی کمی بافت سفت تر از نمونه های معمولی دارند و رنگشان نیز عموما تیره و نزدیک به سیاه است.

این پنکیک را معمولا به همراه نوعی کرن بری به نام لینگونبری سرو می کنند تا مزه مسی آن را از بین ببرد. البته گفته می شود اگر در ضمن پخت، کمی آرد چاودار به پنکیک اضافه شود، تا حدی طعم بد آن را از بین می برد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود