با ۱۵ نمونه از طراحی های خلاقانه تخت خواب آشنا شوید

با ۱۵ نمونه از طراحی های خلاقانه تخت خواب آشنا شوید

طراحی وسایل خانگی و کالاهای خواب همیشه موردتوجه طراحان سراسر جهان قرار داشته و این هنرمندان، در رقابت با یکدیگر، نمونه های خاص با ویژگی های منحصربه فرد و کاربردی را طراحی کرده و به مرحله تولید می رسانند.

در میان زیباترین و جالب ترین کالاهای خواب می توان به تخت خواب های زیر اشاره کرد که هر کدام به روش جالبی موجب بهتر خوابیدن افراد می شوند.

تختخواب شناور و آهن ربایی

1

این تخت توسط هنرمند هلندی به نام «Janjaap Ruijssenaars» طراحی شده و به اندازه کافی آهن ربا در خود دارد که بتواند ۹۰۰ کیلوگرم وزن را در هوا تحمل کند. لازم است ذکر کنیم که این تخت در اثر جریان هوای شدید یا ضربه جا به جا نمی شود زیرا به واسطه ۴ کابلِ متصل به دیوارها مهار شده است.

این تخت در زمان عرضه، ۱.۵۳ میلیون دلار قیمت داشت و بدون شک نمی توانید آن را در فروشگاه های معمولی پیدا کنید و برای خریداری آن باید به کمپانی سازنده سفارش بدهید.

تخت همبرگری

2

این تخت همبرگری بسیار نرم و راحت است و برای کسانی که عاشق این فست فود هستند، یک گزینه کاملا مناسب و هیجان انگیز به شمار می رود. لحاف این تخت که نان همبرگر با کنجد است از جالب ترین بخش های آن به شمار می رود. این طرح در فضای مجازی طرفداران زیادی دارد.

NapShell؛ تختی شبیه تخم مرغ

3

شاید پیش خود تصور کنید که تخت برقی به هیچ عنوان گزینه خوبی نیست، اما NapShell برعکس این باور را ثابت می کند. تشک های بسیار نرم و راحت این تخت برای هر سایز بدن با قد و وزن های گوناگون مناسب است.

ویژگی های آکوستیک و بصری در این تخت فقط با فشار یک کلید، باعث می شوند تا در سریع ترین حالت ممکن به خواب عمیق و راحت فرو بروید. لامپ های LED، سیستم پخش موسیقی (MP3) و دیواره های عایق صدا، خوابی آرام را برای کاربر به ارمغان می آورند.

تختخواب مولکولی

4

این تخت از ۱۲۰ بالشتک نرم و توپی تشکیل شده که پارچه آن ها پلاستیکی و انعطاف پذیر است. این تخت توسط «آنیمی کائوسا» طراحی شده است و فرم غیرمعمول دارد. شکل این تخت از ساختار مولکولی الهام گرفته شده و فرد می تواند آن را به فرم های مختلف تغییر داده و استفاده کند.

کالسکه فانتزی، تخخواب رویایی

5

این تخت خواب فانتزی یکی از عجیب ترین و جالب ترین تختخواب های کودکانه است که طراحی شده. تمامی بخش ها آن با چوب و فایبرگلاس و به صورت دستی ساخته می شود. فضای داخلی کالسکه ۱.۸ متر اندازه دارد. جالب است بدانید که مراحل ساخت و ارسال آن حدود ۶ ماه به طول می انجامد و حدود ۵۰ هزار دلار قیمت دارد.

تختخواب کیهانی

6

این تخت شکلی شبیه تخم مرغ دارد. البته آن را می توان به هاموک (ننو) هم تشبیه کرد. لامپ های ال ای دی هفت رنگ، تلفن، سینمای خانگی و یک تلویزیون از جمله امکانات این تخت هستند. همچنین فریم های ریلکس کننده برقی برای خواب راحت هم در خود دارد. قیمت این تخت ۶۰ هزار دلار اعلام شده و می توانید با سلیقه شخصی خود آن را به سازنده فرانسوی اش سفارش دهید.

کوانتوم اسلیپر؛ تخت خواب ضد تروریست

7

این تخت خواب به گونه ای طراحی شده که شما را در برابر بلایای طبیعی و حملات تروریستی محافظت کرده و ضد گلوله نیز هست. در واقع، یک اتاق امن است تا یک تخت خواب معمولی. در فضای داخلی این تخت، آینه های یک طرفه نیز وجود دارد تا شما بتوانید فضای بیرون را ببینید و تا زمان لازم درون این باکس مخفی بمانید. هنگام سفارش این تخت می توانید دی وی دی پلیر و مایکروفر هم سفارش دهید. قیمت: ۱۶۰ هزار دلار.

تختخواب گهواره ای

8

این تختخواب توسط مانوئل کلوکر طراحی شده و یک گهواره بزرگ است که  به سمت جلو و عقب حرکت می کند. این تخت با قیمت حدود ۷ هزار دلار به بالا (با توجه به اندازه) عرضه می شود.

Scoop

9

این تخت توسط هنرمند ایتالیایی به نام گویدو روساتی طراحی شده و تلفیق بسیار زیبایی از کاناپه و تخت به شمار می رود. دو نیم دایره وقتی به هم می چسبند، تخت شده و در صورت جدا شدن به دو کاناپه راحتی تبدیل می شوند. به کمک آن ها می توانید در فضا صرفه جویی کنید.

میز کامپیوتر

10

این تخت ویژگی غیرنرمالی ندارد، فقط به گونه ای طراحی شده که بهترین استفاده را بتوان از فضا برد؛ به این صورت که به راحتی به میز کامپیوتر تبدیل می شود. بدنه تخت از فلز تقویت شده و چوب های موردنظر مشتری ساخته می شود. قیمت آن از ۴ هزار دلار آغاز می شود.

تخت خواب سانیک

11

این تخت خواب همان طور که از نامش پیداست، وابسته به صداست و ۱۲ کانال صدای فراگیر در آن تعبیه شده است. شاید از بیرون شبیه یک مخزن چوبی به نظر برسد اما درونش بلندگوهای متعددی کار گذاشته شده تا به تنهایی یک سینمای خانگی به شمار برود. همچنین بد نیست بدانید که این تخت به برق ۲۲۰ ولت نیاز دارد.طراح این اثر، کاف متیوز است.

تخت Lomme

12

کسانی که در این تخت می خوابند از هنر نورپردازی و صدادرمانی لذت خواهند برد. همچنین، بخش بیرونی آن برداشته می شود و می توانید از هوای تازه هم لذت ببرید.

BedUP؛ تخت سقفی

13

در این زمانه که بسیاری از آپارتمان ها نقلی و کوچک ساخته می شوند، استفاده از وسایل چندمنظوره یا تاشو رواج زیادی یافته است. بدآپ نیز دقیقا جزو همین کالاهای خانگی است که فقط ۴ متر مربع از اتاق را اشغال می کند. جذابیت این تخت در این است که در طول روز می توانید آن را به سقف خانه فرستاده و فضای پایین را باز کنید.

این تخت به صورت آسانسوری پایین آمده و روی زمین قرار می گیرد. از قسمت تاج آن در طول روز می تواند به عنوان کنسول کنار دیوار استفاده کرد.

تخت معلق

14

این تخت توسط طراح ایتالیایی به نام اندرو لوکاتلو طراحی شده است و معلق نیست اما به گونه ای است که تصور می کنید، در هوا شناور مانده. این تختخواب در دو اندازه موجود است و با قیمت حدود ۶ هزار دلار بدون خوشخواب به فروش می رسد.

تخت تابوتی

15

کارخانه مبل سازی Casket این تختخواب را برای کسانی طراحی کرده که دوست دارند خوابیدن در تابوت را تجربه کنند. این تخت ۴ هزار دلار قیمت دارد و از چوب درخت کاخ ساخته شده. فلزهای دست ساز بالا و پایین آن قابل جا به جا شدن هستند. سطح این تخت با لاک و الکل آبنوسی جلا داده شده است و در فضای داخلی آن از مخمل باکیفیت استفاده شده.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود