آنچه سبب می گردد سالادهای رژیمی نیز باعث افزایش وزن شوند

آنچه سبب می گردد سالادهای رژیمی نیز باعث افزایش وزن شوند

بسیاری گمان می کنند که برای داشتن اندام بهتر لازم است یا وعده غذایی خود را حذف کنند یا آن را با انواعی از سالادهایی که در آنها پروتئین وجود ندارد جایگزین کنند.

در برخی از مواقع استفاده اشتباه از ترکیبات موجود در سالاد و انواع و اقسام سس هایی که برای آن استفاده می شود نه تنها فرد را لاغر نمی کند بلکه سبب افزایش وزن نیز می شود.

در ادامه به بررسی عواملی پرداخته خواهد شد که سبب می شوند خوردن سالاد هم باعث افزایش وزن شما شود. با هم این موارد را مرور می کنیم:

ظرف سالاد خود را از ترکیبات متنوعی که کالری فراوانی هم دارند پر می کنید

1

زمانی که به سالادبارها می روید ترکیبات متنوعی برای انتخاب کردن وجود دارند اما باید توجه داشته باشید که بهترین و مناسب ترین آنها را انتخاب کنید تا دچار دل درد یا نفخ نشوید و کالری های اضافه ای نیز به بدن تان وارد نشود.

توصیه می شود که در مواقعی که به چنین سالادبارهایی می روید و مثلا هوس خوردن ترکیباتی مکزیکی را دارید، سبزیجات تازه ای چون خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، لوبیای سیاه، مرغ گریل شده برای پروتئین موجود در آن و کمی هم پنیر موزرلا برای روی آن و اندکی هم آواکادو داخل ظرف کشیده و روی آن هم لیمو ترش تازه بچکانید.

از ریختن تکه های نان روی سالاد دست نمی کشید

2

اگر با خود قرار گذاشته اید که یک ناهار کاملا سلامت و کم کالری میل کنید و سپس سالاد خود را از این نان های سرخ شده به همراه کنجد ترد شده پر می کنید، تمام تلاش خود برای کاهش وزن را خنثی کرده اید.

در واقع این نان های سرخ شده می توانند مقادیر قابل ملاحظه ای چربی را وارد بدن تان کنند. یکی از متخصصان مجرب تغذیه در این باره می گوید، اگر به یک سالادبار مراجعه کرده اید، می توانید از مغزها و سویای خشک شده برای کرانچی کردن سالادتان استفاده کنید.

سالاد خود را با میوه و مغز بیش از اندازه پر می کنید

3

یکی از متخصصان تغذیه در این باره می گوید بسیار هم خوب است که از مغزها و میوه ها در سالاد خود استفاده کنید اما این بدان معنا نیست که هرچقدر از آن را دوست داشتید استفاده کنید.

همیشه سالادهایی را که از قبل آماده شده اند سفارش می دهید

4

از آنجایی که امکان دارد سالادهایی آماده ای که از قبل تهیه شده اند دارای مقادیر قابل توجهی نمک و غذاهای سرخ شده و مانده مانند مرغ را روی خود داشته باشند شاید گزینه بهتری به نظر برسد که در منزل و به صورت تازه تهیه شوند.

تصور می کنید تمام سالاد بارها محصولات بهداشتی و سلامتی را به شما ارائه می دهند

5

سبزیجات رُست شده همچون کلم و سیب زمینی شیرین که در سالاد بارها سرو می شوند احتمالا دارای مقادیر فراوانی چربی و شکر هستند و این به نحوه پخته شدن آنها بستگی دارد.

پروتئین را فراموش می کنید

6

هیچ سالادی بدون آنکه در آن پروتئین وجود داشته باشد کامل  نمی شود بنابراین بهتر است قبل از آماده کردن سالاد برای آن برنامه ریزی کرده باشید. می توانید جمعه ها چندین سینه مرغ را گریل کنید و در طول هفته و بر روی سالاد خود از آن استفاده کنید.

می توانید همیشه چندتایی تن ماهی هم در کابینت آشپزخانه خود داشته باشید. اگر از تن ماهی ای که در روغن زیتون نگهداری می شود استفاده کنید نگرانی برای تهیه سس سالاد هم نخواهید داشت. می توانید از طعم دهنده هایی چون سیر هم در آن استفاده کنید.

همچنین استفاده از نخود و لوبیا به عنوان پروتئین گیاهی در داخل سالاد می تواند گزینه بسیار خوبی باشد که در آن فیبر هم وجود دارد.

به اندازه کافی سبزیجات خام در سالاد خود به کار نمی برید

7

از آنجایی که سبزیجات خام دارای فیبر فراوان هستند و کالری کمتری را در خود جای می دهند بهتر است مقادیر قابل توجهی از آن در داخل سالاد استفاده شود.

از سُس های اشتباه برای مزه دار کردن سالاد خود استفاده می کنید

8

یک سس سالاد آماده می تواند وعده سالاد شما را به انبوهی از کالری پر کند چرا که از انبوهی از چربی، نمک و شکر تهیه می شود. پس این سس ها را روی سالاد نریزید و به جای آنها از روغن زیتون، سرکه و یا آب لیمو ترش تازه استفاده کنید.

روی سالاد خود بیش از اندازه پنیر می ریزید

00

پنیر گزینه بدی برای روی سالاد نیست اما اگر خصوصا بیرون از منزل آن را میل می کنید نباید بیش از اندازه به سالاد خود اضافه کنید.

می توانید اندکی پارمسان رنده شده یا موزرلای کم چرب یا فتا آن هم به مقدار کم را روی سالاد خود بریزید.

یکی از متخصصان تغذیه می گوید اگرچه پنیر فتا مقادیر فراوانی سدیم دارد اما به همراه طعم دهنده های آن، پنیر کم چرب تری به شمار می آید. بنابراین می توانید اندکی از آن را روی سالاد خود بریزید.

به سالادهایی با ظرف های ترتیلا «نه» نمی گویید

9

بدانید که اگر سالاد خود را در داخل ظرف های ترتیلا میل کنید، بی نهایت کالری بیشتر به وعده غذایی خود اضافه خواهید کرد. به جای این کار تکه های اندکی از آن را روی سالاد خود بریزید.

منبع: rd
دیجیاتو
بدون نظر

ورود